Klases raksturojumu shēma.
1. Vispārīgās ziņas
Jaunlaicenes pamatskolā 1.klasē mācās 4 skolēni -2 meitenes un 2 zēni, apvienota ar 4. klasi. Audzinātāja Mairina Zariņa. Audzinātāja bērniem māca – latviešu valodu, dabas zinības, sociālas zinības un kristīgo mācību.
2. Mācību darbs
Klasē mācību sasniegumi labi, tiek ievērotas attiecīga vecumposma īpatnības. Bērni ļoti draudzīgi, uzticīgi, ja kas neveicās palīdz viens otram. Pārdzīvo ļoti viens par otru, atgādina, ja kas ir kādam piemirsies, rūpējas viens par otru. Mājas darbus izpilda, kavējumu nav, kavē tikai slimības dēļ.
3. Skolēnu pašdisciplīna.
Klasē ievēro Jaunlaicenes pamatskolas Iekšējās kārtības noteikumus, ar kuriem ir iepazinušies bērni un mācību žurnāla parakstījušies. Audzinātājai ir audzināšanas stundu plāns, kurā ir 1)satiksmes drošība; 2) darbības ekstremālā situācijā; 3)veselīgs dzīvesveida pamati; 4)citas tēmas (sabiedriskie pienākumi klasē, klases noteikumi, uzvedība u.c), audzinātājai ir iekārtota mape ar izskatītajām tēmām. Klasē ir izstrādāts klases uzvedības kodekss. Bērni kopā ar audzinātāju svin visus svētkus, rotā klasi. Nopietnu pārkāpumu nav, bērni ļoti labi.
4. Klases neoficiālā struktūra.
Klasē bērni aktīvi darbojās savos vadošajos amatos. 1. klasē nekādu grupējumu nav, ļoti atsaucīgi viens pret otru, draudzīgi, izpalīdzīgi, atgādina, ja kādam kaut kas piemirsies.(piemēram uzlikt brilles)
Skolēni aktīvi piedalās sporta, mākslas, mūzikas, matemātikas pulciņos. Mācās uzstāties gan klases priekšā, gan lielākai auditorijai. Kopīgi vingrinās saskatīt vērtības kultūrvidē.
Secinājumi.
1.skolā bērni ir individuāla, neatkarīga persona
2.pēc iespējas vairāk apmierina zinātkāri, izzināšanu, klasē vairāk praktisko darbu, eksperimenti.
3. tiek apzināts vecumposma īpatnības.
4. individuāla ieeja katram bērnam.
5. pedagoģiski pareiza skolotāja, visu laika izglītojās
6. audzina iejūtību, labestību vienam pret otru.
7. laba sadarbība ar vecākiem
8. rūpējas par bērnu drošību, ievēro katru bērnu.
9. ļauj izteikties katram, neļauj smieties par citiem un citu viedokli.
…