3.klase
Latviešu valoda
Vērotās stundas apraksts
Tēma: Darbības vārds
Mērķis: Sniegt priekšstatu par darbības vārdu, sistematizējot skolēna iepriekšējo pieredzi
Uzdevumi:
1. Pilnveidot runāšanas iemaņas, atstāstot Annas Sakses stāstu ‘’Kā zaķis brauca uz Rīgu pēc skābu kāpostu sēklām.’’
2. Aktivizēt skolēna sākotnējo priekšstatu par darbības vārdu.
3. Veidot prasmi atrast darbības vārdu, lasot dažādus teikumus.
Izmantotās metodes: Pārrunu metode, skaidrojums, darbs ar grāmatu, individuālais darbs,
praktisku uzdevumu veikšana.
Skolotāja un skolēna darbības raksturojums:
Stundas ‘’+’’
• Stundai ļoti labs ievads, jo bērni nonāk līdz problēmsituācijai.
• Skolotāja izmanto uzslavas.
• Skolotāja diferencē uzdevumus. Čaklākajiem tiek doti garāki teksti, bet pārējiem īsāki.
• Skolotāja uzklausa skolēnus un sniedz konstruktīvas atbildes, paskaidrojot ar piemēriem no dzīves.
• Lai stunda nebūtu vienveidīga, skolotāja veiksmīgi izmanto kustības. Bet, lai atpūtinātu rokas, skolotāja izmanto vingrinājumus sīkajai pirkstu muskulatūrai.
• Lai sasniegtu stundas mērķi, skolotāja izmanto dažādas darba formas.
• Lai palīdzētu vājākiem bērniem, skolotāja tos biežāk izsauc vai palīdz individuāli.
Stundas ‘’-‘’
• Rakstot rakstu darbus, bērni nepareizi sēž, bet skolotāja neaizrāda.
4.klase
Dabaszinības
Vērotās stundas apraksts
Tēma: Dienvidamerika
Mērķis: Pilnveidot prasmes strādāt ar karti.
Uzdevumi:
1. Radīt skolēnos priekšstatu par Dienvidamerikas kontinentu.
2. Iepazīstināt skolēnus ar dažādiem dabas objektiem Dienvidamerikā – Amazoni, Andu kalnu grēdu, tropiskajiem mežiem.
3. Iepazīstināt skolēnus ar pirmajiem Dienvidamerikas iedzīvotājiem – indiāņiem.
Izmantotās metodes: Pārrunu metode, skaidrojums, darbs ar karti, darbs ar grāmatu,
individuālais darbs.
Skolotāja un skolēna sadarbība:
Stundas ”+”
• Skolotāja ļoti labi prot organizēt stundas darbu.
• Skolēni ir aktīvi un ar lielu interesi iesaistās diskusijās.
• Stundas laikā tiek izmantotas uzslavas.
• Diskusijas laikā skolotāja skolēniem ļauj izteikt savas domas, pamatot tās.
• Skolēni viens otram palīdz.
• Skolotāja stundā izmanto pašvērtējumu.
• Ļoti veiksmīgi skolotāja nonāk līdz problēmsituācijai, ko tālāk risina ar kartes palīdzību
Stundas „-”
• Nav pārdomāts skolēnu izvietojums klasē.
• Stundas gaitā netiek pārslēgtas darbības jomas.
…