Latviešu valodas stunda sākas ar izlaboto diktātu un domrakstu atdošanu, lai skolēni varētu veikt kļūdu labojumus. Mācību stunda turpinās ar diskusiju un atbildēm uz jautājumiem no mācību grāmatas par stundas tēmu – valodas normām, tieši par žargoniem, paralēli tiek atkārtota mācību viela par iepriekš mācītajām valodas normām.
Diskusijās skolotāja cenšas iesaistīt visus skolēnus. Bērni atbild ļoti aktīvi un pat aizrautīgi.
Tālāk seko uzdevums no skolotāju grāmatas, ko skolotāja kā izdales materiālu ir sagatavojusi katram skolēnam, teksts ir interesants un skolēnam saistošs, ar humoru. Pēc uzdevuma izpildīšanas, tas tiek pārrunāts klasē ar skolēniem. Skolotāja ar skolēniem pārrunā katra žargona nozīmi.
Stundas beigās tiek uzdots mājas darbs no tās pašas darba lapas.
Pēc stundas ar skolotāju pārrunājām tēmas par mācību grāmatām, to pieejamību, valsts izdotajiem standartiem un mācību stundu samazināšanu un kā tas ietekmē mācību darba kvalitāti.
Literatūras stunda tiek organizēta, lai attīstītu un veicinātu skolēna interesi par literāro darbu, radošo pašizpausmi, sekmēt literatūras apguves procesā daudzveidīgu informācijas avotu izmantošanu, veidojot pētnieciskā darba iemaņas. Tas tiek panākts diskutējot par galvenajiem noveles varoņiem un viņu rīcību uz ledus. Skolotāja pievēršas arī plašākiem un filozofiskākiem jautājumiem, piemēram, cilvēks un ledus, cilvēku neapdomība. Skolēnu atbildes ir interesantas un daudzveidīgas
Tālāk seko uzdevums, skolotāja izdala materiālu (darba lapa no mācību komplektā pieejamajām darba lapu komplekta). Uzdevumā dota apkārtējā ainava un lasot tekstu jāatrod kāda tā izskatās naktī un dienā. Skolotāja praktizē individuālo pieeju, kamēr skolēni pilda uzdoto uzdevumu, skolotāja pieiet pie katra, pārliecinās vai uzdevums ir saprasts un neskaidrību gadījumā palīdz.
Stundas beigās tiek uzdots mājas darbs – sacerēt trīs dažādus aprakstus par ziemas nakti jūrā, kas ir viena no interaktīvajām mācīšanas metodēm – stāstu sacerēšana, kas rosina skolēnu iztēli un valodas attīstību.…