Nodarbības vadīšana un iepazīstināšana ar daiļdarbu
Aktivitāšu secība:
- pirkstu rotaļa “Mārīte pa plaukstu skrien”,
- iepazīšanās un diskusija par pasaku “Sisenis un skudra”,
- dziesmas “Mazs kukainītis pa jūru peld” dziedāšana un kustību atdarināšana,
- aktivitāte “Atrodi kukainīti”, tika izkopēti kukaiņu attēli un izlikti pa visu grupas telpu, bērniem tie bija jāatrod, jāatnes un jānoliek pie attiecīgā dzīvnieka. Vēlāk kopīgi iepazināmies ar grupā esošajiem kukaiņiem.
Aktivitāšu atbilstība bērna attīstības pakāpei, interesēm, vajadzībām:
Aktivitātes tika piemeklētas atbilstoši nedēļas tēmai (kukaiņi), sasniedzamais rezultāts – atpazīst, nosauc kukaiņus. 2.vecumposmam un pietiekoši dinamiski un interesanti, lai spētu noturēt visu bērnu uzmanību vismaz 15 min un sniegtu iespējami daudz zināšanas par kukaiņiem.
Pirkstu rotaļā tika nodarbināti pirkstiņi, kurus kustinājām atbilstoši pantiņa tekstam, tika iegūtas zināšanas par ķermeņa daļām – pirksti, plauksta, kājas, plecs un kukaini – mārīte. Pietiekoši viegla, atbilstoša, lai atkārtotu un iemācītos.
Pasakas klausīšanās laikā bērni ļoti cītīgi veltīja uzmanību. Apguva jaunus vārdus - sisenis, sienāzis, skudra, čakls, strādīgs, tikums, kambaris, izsalcis, kumoss, remdēt, pēdīgi, pazemīgi, kripatiņa, pajumte. Šos vārdu mēs pārrunājām un izsecinājām nozīmi. Turpinājām ar tēmu par atbildību, ka cilvēki dara tieši tāpat – vasarā sēj un stāda, lai ziemā būtu ko ēst. Kā arī sapratām, ka skudra ir ļoti čakla un mežā to var novērot, kā viņas skraida un nēsā sev barību vai ceļ māju savai ģimenei. Bērni dalījās iespaidos, kur ir redzējuši sienāzi, kāda meitene minēja, ka viesnīcā uz loga tāds bija manīts, cits teica, ka vasarā pļavā.
…