Stundas struktūra un gaita.
Stundas tēma- Konflikti, konfliktu veidi.
Metode- Lekcija.
Mērķauditorija- ........................... 10 klases skolēni.
Vadītā stunda- Psiholoģijas stunda- stundas ilgums 2x 40.min.
Nodarbības laiks- 1305-1345; 1350-1430 , 03.04. 2008.
Stundas mērķis- Izprast konfliktus, to veidus.
Stundas uzdevumi:
1)Kontakts – ar sasveicināšanos;
2)Mazināt spriedzi izmantojot jautājumu „Kas ar Tevi patīkams ir noticis šīs nedēļas laikā?”
3)Iesildīšanās –notiek pārrunas par stundas turpmāko gaitu.
4)Stundas tēmas izklāsts. Skolēni saņem izdales materiālu par konfliktiem un to veidi,
tā skolēni var sekot līdzi tēmas izklāstam;
5)Skolēni uzmanīgi klausās doto tēmu, izmanto savus pierakstu, neskaidrību gadījumā jautā skolotājai.
6)Skolotāja izskaidro neskaidro, sniedz atbalstu skolēniem.
7)Refleksija- skolotāja vēl stundas beigās pavaicā skolēniem vai ir visu sapratuši, vai šīs dienas stunda bija interesanta un saprotama.
Skolēni vēl pārjautā neskaidro, izsaka savas domas par notikušo stundu.
Izmantotās metodes:
Lekcija
Izdales materiāli:
teorija par konfliktiem, konfliktu veidiem;
Nodarbības izvērsts apraksts:
Stunda sākas pēcpusdienā, noskanot zvanam, skolēni nāk klasē. Prakses vadītāja paziņo skolēniem, ka šodien es vadīšu psiholoģijas stundas. Nosaucu savu vārdu un palūdzu skolēniem sagatavoties stundai. Skolēni ir ļoti atsaucīgi.
Kad esam gatavi sākt stundu, sasveicinos ar skolēniem, un lai mazinātu spriedzi un iepazītos tuvāk ar skolēniem, rosinu katru atbildēt uz jautājumu: „Kas ar Tevi patīkams ir noticis šīs nedēļas laikā?” . Skolēni katrs izsaka savas domas. Pēc tam, skolēnus iepazīstinu ar stundas gaitu – stundas tematu, teoriju, un refleksiju stundas noslēgumā. ( 5 minūtes)
Tālāk izklāstu lekcijas tēmu par konfliktiem un to veidi. Kas ir konflikts- strīdi un sadursmes, tā ir kā emocionālā atreaģēšana. Ar konfliktiem ir saistītas spēcīgas emocijas.
Skolēni uzmanīgi klausās doto tēmu, izmanto savus pierakstus. Neskaidrības gadījumā aicinu jautāt par neskaidrajiem jautājumiem. Lasu lekciju, un ik pa laikam pajautāju vai skolēni saprata, ja nesaprata, tad, lai pasaka, ko nesaprata. ( 30 minūtes)
Skolēniem vēl stundas beigās pavaicāju vai ir visu sapratuši, vai šīs dienas stunda bija interesanta un saprotama.
Skolēni vēl pārjautā neskaidro, izsaka savas domas par notikušo stundu. ( 5 minūtes)…