Šāda stundas tēma tika izvēlēta saistībā ar mūsu ikdienas ekonomisko dzīvi, jo mēs ne vienmēr padomājam par to kāpēc tirgū nav tikai brīvā konkurence, kāpēc tirgus cena ir mainīgs lielums vai pircējam un pārdevējam ir vienādas intereses?
Domāju, ka stundai izvirzītais mērķis caur konkrētajiem uzdevumiem tika īstenots, jo par to liecināja skolēnu prasme stundas beigās saskatīt un nolasīt preces cenas un daudzuma sakarības, kā arī apgūtā prasme veidot pieprasījuma un piedāvājuma grafikus. Ļoti labi izdevās lietišķā spēle, kurā bija jūtama skolēnu atsaucība un ieinteresētība. Šī spēle mazināja psiholoģisko spriedzi, kura bija jūtama stundas sākumā.
Šīs tēmas saturs neaprobežojas tikai ar pieprasījuma un piedāvājuma līkņu zīmēšanu, bet konkrētās tēmas saturs šajā stundā atbilda šī vecumposma uztveres īpatnībām, zināšanu un prasmju līmenim. Vēl nākošajās stundās skolēniem jāapgūst kā pieprasījuma un piedāvājuma likumi, darbojoties tirgū, veido līdzsvara cenu, kā izmaiņas piedāvājumā un pieprasījumā veido tirgus cenu, kas ir elastīgs un neelastīgs pieprasījums, atšķirt dažādus tirgus.
Domāju, ka stundā spēju radīt attīstošu vidi, jo skolēni no savas darbošanās guva prieku un gandarījumu, lai gan nepameta sajūta, ka esmu „kā zivs sauszemē.”
Bija redzams, ka viņu uztveres procesā iekļaujas pēc iespējas plašāku jūtu spektrs, viela balstās uz viņu iepriekšējo pieredzi, prasmīgi tika uzturēta uzmanība, aktivizēs pats skolēns vielas apguvē.
Stundas galvenajā daļā bija salīdzinoši ātri jāizveido šīs līknes, bet būtiskas aizķeršanās nebija, jo bija jau notikusi šis tēmas iepriekšēja aktualizēšana.
Par stundas tēmas izpratni liecināja skolēnu spēja izteikt atziņas saviem vārdiem, to pielietošana praksē. Manis izvēlētās metodes, paņēmieni un darba formas noteikti palīdzēja tikt pie mērķa īstenošanas. Īpaši to var teikt par izskaidrojoši ilustratīvo metodi un lietišķo spēli. Izskaidrojoši ilustratīvās metodes gaitā skolēns uztvēra, apjēdza un iegaumēja- tas bija mērķtiecīgas darbības nodrošināšanas pamats, lai gan ar tās palīdzību neveidojās iegūto zināšanu izmantošanas prasmes.
Kā mācību līdzekli izmantoju jau šim mācību priekšmetam iegādātās un satura apguvei domātās grāmatas.
Pieejamā literatūra bija samērā plaša, bet ne tik plaši ir norādījumi kā labāk un pareizāk runāt par konkrēto jautājumu, jo šis priekšmets ir salīdzinoši specifisks sociālo zinību blokā. Un tas man radīja nelielas grūtības stundas sagatavošanā. …