Secinājumi
SECINĀJUMI, KAS ATSPOGUĻO DARBA REZULTĀTUS:
1. SIA „X” strādā ar modernām, jaudīgām iekārtam un ražo produkciju, kas būtiski atšķiras no produkcijas citās kokzāģētavās – cilindrētu materiālu ražošana.
2. SIA „X” savu produkciju gandrīz visu eksportē, ir savi partneri, un arī pārdod ar Latvijas firmu starpniecību.
3. Salīdzinot 2005.g. un 2011.g. uzņēmuma apgrozījums divkāršojās, jo palielinājies ražošanas apjoms, kas ir atkarīgs no klienta pieprasījuma.
4. SIA „X” galvenais mērķis ir apmierināt patērētāju vajadzības. Uzņēmuma produkts ir kvalitatīvs, atbilst patērētāja vajadzībām (dārza sētiņas, šūpoles), produkta izmēra dažādība, skaists dizains. Prece var pasūtīt elektroniski. Samaksa par produktu var būt ne uzreiz.
5. SIA „X” motivē savus darbiniekus materiāli, jo vairāk darbinieks saražo produkcijas, jo lielāka būs darba alga, tas stimulē darbiniekus efektīvāk strādāt.
6. Pēc peļņas rādītājiem SIA „X” 2011.g. Alūksnes novadā ieņem 4.vietu starp kokapstrādes uzņēmumiem. Pirmās trīs vietas ir SIA „Ozoli AZ”, SIA „Silvis” un ZS „Klajalkšņi”.
7. SIA „X” lai iegūt plānoto peļņu, neatpaliktu no citiem kokapstrādes uzņēmumiem vai tālāk attīstītos, veic pārmaiņas iekšējā vide. Atkarība no ārējās vides izmaiņas. No ražošanas izmaksas ir atkarīga uzņēmuma SIA „X” gatavas produkcijas cena. No klienta pieprasījuma ir atkarīgs darbinieka skaits uzņēmumā.
8. SIA „X” var iekārot jaunu tirgu, jo paralēli kokapstrādei, saka nodarboties ar biohumosa ražošanu, kas Latvijā strauji attīstās.
9. SIA „X” ir iespējas ieviest jaunu produktu – dēļu ražošana, jo ir pietiekami daudz meža resursu.
…