Kolektīvs ir uzņēmuma kodols un no tā lielā mērā ir atkarīgs tas, vai uzņēmums plauks, vai cietīs zaudējumus un konkurētspēju. Taču kolektīvs ir veidojums, kas sastāv no atsevišķiem indivīdiem, proti, darbiniekiem. Uzņēmums ir sociāla sistēma, kuras svarīgākais elements ir cilvēks. Cilvēks ir uzņēmuma radošais gars, un viņa radošā pieeja ir pamats uzņēmuma attīstībai. Personīgā pievilcīguma jeb atraktivitātes struktūra nozīmīgi ietekmē grupas jeb kolektīva sociāli psiholoģisko klimatu. Ja grupas locekļu vidū valda simpātijas, tas pozitīvi ietekmē grupas darbību, cilvēki labprāt sadarbojas, palīdz viens otram, aizstāj, ja nepieciešams, apsveic ar panākumiem un mierina neveiksmēs. Šāda savstarpēja uzvedība sekmē grupas uzdevumu veikšanu un mērķu sasniegšanu. Turpretī savstarpējas antipātijas izraisa aizdomīgumu, neapmierinātību, ķildas un nesaskaņas, kas negatīvi ietekmē grupas darbību un uzdevumu izpildi, kā arī cilvēku pašsajūtu. Kā zināms, saspringtajā darba procesā starp darbiniekiem notiek gan konfliktsituācijas, kas izraisa neapmierinātību, nesaskaņas, gan pozitīvi sadarbību un savstarpēju sapratni un atbalstu veicinoši brīži.
Ar sociometrijas palīdzību ir iespējams izpētīt cilvēku sociālās uzvedības tipoloģiju grupas darbības apstākļos, kā arī spriest par sociālpsiholoģisko grupas locekļu saderību. Ir zināms, ka sociometrijas metode ir viens no efektīvākajiem paņēmieniem mazo grupu attiecību izpētē.