-
Sporta skolotāja kvalifikācija. 5.klase
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
I. | GATAVOŠANĀS PEDAGOĢISKAJAM PROCESAM MĀCĪBU PRIEKŠMETĀ SPORTS | 5 |
1.1. | Zasas vidusskolas izglītības programmas raksturojums | 5 |
1.1.1. | Skolas vēsture | 5 |
1.1.2. | Skola piedāvātās izglītības programmas | 7 |
1.1.3. | Iespēja apgūt šādas valodas | 7 |
1.1.4. | Iespēja piedalīties šādās ārpusklases nodarbībās skolā | 7 |
1.1.5. | Skolas tradīcijas | 8 |
1.2. | Sporta skolotājam nepieciešamā dokumentācija un ieteicamais literatūras saraksts | 8 |
1.2.1. | Sporta skolotājam nepieciešamā dokumentācija | 9 |
1.2.2. | Sporta skolotājam ieteicamais literatūras saraksts | 9 |
II. | KLASES AUDZINĀŠANAS DARBS | 11 |
2.1.1. | Skolas audzināšanas darba plāns pa sadaļām | 11 |
2.2. | Audzināšanas pasākums | 18 |
2.2.1. | Audzināšanas pasākuma scenārija plāns | 18 |
2.2.2. | Skolēnu pašvērtējuma kartes par pasākuma norisi | 21 |
III. | DROŠĪBAS UN IZGLĪTĪBAS SEKMĒJOŠAS VIDES RAKSTUROJUMS MĀCĪBU PRIEKŠMETĀ SPORTS | 23 |
3.1. | Drošības noteikumi sporta stundās | 23 |
3.2. | Zasas vidusskolas sporta nodarbību drošības noteikumu analīze, pašvērtējums | 26 |
IV. | RADOŠĀ SPORTA STUNDA | 27 |
4.1. | Stundā jārealizē trīs uzdevumi | 27 |
4.2. | Teorētiskais pamatojums rotaļu, spēļu pielietojumu sporta stundās | 27 |
4.3. | Radošās stundas noformējuma plāns | 27 |
4.3.1 | Mācīt senu (līdz 19. gs. ) latviešu rotaļu | 28 |
4.3.2. | Mācīt modernu (21. gs. ) spēli | 28 |
4.3.3. | Kompleksi attīstīt fiziskās īpašības ar apļa treniņa palīdzību | 29 |
4.4. | Radošās stundas vērtējuma veidlapa | 31 |
V. | VĒRTĒŠANA PRIEKŠMETĀ SPORTS | 33 |
VI. | DIPLOMDARBA PAŠVĒRTĒJUMS | 38 |
4.2. Teorētiskais pamatojums rotaļu, spēļu pielietojumam sporta stundās
Rotaļā bērns ir ne tikai tiešā kontaktā ar citiem, bet arī uztver un pauž emocijas. Rotaļa ir kā palīgs bērna pasaules skaistināšanā, pārdzīvojums, kas liek aizmirst trūkumus un nepilnības, raizes un pārdzīvojumus, bet justies līdzvērtīgiem citiem. Bērna attīstībā ir nepieciešamas gan pozitīvas, gan negatīvas emocijas, jo tā ir gūtā pieredze. Emocijas izpaužas tādās jūtās kā patika, nepatika, prieks, bailes, pārsteigums un tās atspoguļojas mīmikā, žestos, valodā. Visu šo kopumā var redzēt tieši tad, kad bērns rotaļājas, jo bērns ir kā spogulis savām emocijām. Ir svarīgi redzēt emocionāli atklātus bērnus ar izkoptu valodu, mīmiku un žestiem, bet pieredze ir pretēja, un viens no cēloņiem ir tieši rotaļu trūkums bērnībā, jo mūsdienās liela daļa bērna brīvā laika tiek pavadīta pie datoriem, televizoriem un telefoniem.
Emocionālā pasaule ir ļoti svarīga, jo prāts bez attīstītām emocijām un pārdzīvojumiem var nodarīt tikai ļaunu. Pasaule, kurā dzīvotu cilvēki ar augsti attīstītu emocionālo sfēru un ne tik augsti attīstītu intelektu, visticamāk būtu harmoniska un skaista. Mīlestība, žēlums, kauns un spēja just līdzi emocijas, bez kurām pasaule nevar eksistēt. Sākumā emocijas palīdz attīstīties intelektam, pēc tam – harmonizē intelekta darbību. Intelektuāli augsti attīstīta pasaule bez emocionālās sfēras būtu nežēlīga. Intelektu var izmantot, ka cēliem, tā nekrietniem mērķiem. To, kā tiek izmantots intelekts, nosaka jūtas.
Emocijas mūsu dzīvi padara krāsainu un interesantu. Tās ietekmē cilvēka uzvedību, dzīvības norises un darba spējas, palielina vai samazina viņa aktivitāti. Visi izziņas procesi noris sekmīgāk, ja tos pavada noteikts emocionāls pārdzīvojums. Sevišķi spilgti tas atklājas atmiņas procesā. Informāciju, ko pavada emocionāla attieksme, labāk iegaumējam un vieglāk atceramies.
Īpaša nozīme bērna emociju attīstībā ir rotaļai. Tajā bērns ne tikai ir tiešā kontaktā ar citiem, bet arī uztver un pauž emocijas. Bērnam ir svarīgi, lai viņš kādam būtu visa pasaule.
4.3. Radošās stundas noformējuma plāns
…
SATURS 2 IEVADS 3 I GATAVOŠANĀS PEDAGOĢISKAJAM PROCESAM MĀCĪBU PRIEKŠMETĀ SPORTS 5 1.1. Zasas vidusskolas izglītības programmas raksturojums 5 1.1.1. Skolas vēsture 5 1.1.2. Skola piedāvātās izglītības programmas 7 1.1.3. Iespēja apgūt šādas valodas 7 1.1.4. Iespēja piedalīties šādās ārpusklases nodarbībās skolā 7 1.1.5. Skolas tradīcijas……………………………………………………………………………………8 1.2. Sporta skolotājam nepieciešamā dokumentācija un ieteicamais literatūras saraksts 8 1.2.1. Sporta skolotājam nepieciešamā dokumentācija 9 1.2.2. Sporta skolotājam ieteicamais literatūras saraksts 9 II KLASES AUDZINĀŠANAS DARBS 11 2.1. Skolas audzināšanas plāns 11 2.1.1. Skolas audzināšanas darba plāns pa sadaļām 11 2.2. Audzināšanas pasākums 18 2.2.1. Audzināšanas pasākuma scenārija plāns 18 2.2.2. Skolēnu pašvērtējuma kartes par pasākuma norisi 21 III DROŠĪBAS UN IZGLĪTĪBAS SEKMĒJOŠAS VIDES RAKSTUROJUMS MĀCĪBU PRIEKŠMETĀ SPORTS 23 3.1. Drošības noteikumi sporta stundās 23 3.2. Zasas vidusskolas sporta nodarbību drošības noteikumu analīze, pašvērtējums 26 IV RADOŠĀ SPORTA STUNDA 27 4.1. Stundā jārealizē trīs uzdevumi 27 4.2. Teorētiskais pamatojums rotaļu, spēļu pielietojumu sporta stundās 27 4.3. Radošās stundas noformējuma plāns 27 4.3.1. Mācīt senu (līdz 19. gs. ) latviešu rotaļu 28 4.3.2. Mācīt modernu (21. gs. ) spēli 28 4.3.3. Kompleksi attīstīt fiziskās īpašības ar apļa treniņa palīdzību 29 4.4. Radošās stundas vērtējuma veidlapa 31 V VĒRTĒŠANA PRIEKŠMETĀ SPORTS 33 VI DIPLOMDARBA PAŠVĒRTĒJUMS 38 PIELIKUMI 39
Pielikumu nav.
- Programmas "Sociālo zinību skolotājs" kvalifikācijas prakse
- Sporta skolotāja kvalifikācija. 5.klase
- Vērošanas prakse sākumskolā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Vērošanas prakse sākumskolā
Prakses atskaite augstskolai9
-
Programmas "Sociālo zinību skolotājs" kvalifikācijas prakse
Prakses atskaite augstskolai53
-
Vērošanas prakses dienasgrāmata
Prakses atskaite augstskolai34
Novērtēts! -
Novērošanas prakse vispārīgajā pedagoģijā
Prakses atskaite augstskolai6
-
Audzināšana
Prakses atskaite augstskolai19