-
Sociālā gadījuma risināšana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Ievads | 3 |
2. | Izmantoto terminu skaidrojums | 5 |
3. | Prakses mērķis, uzdevumi un attīstāmās prasmes | 6 |
4. | Prakses vietas raksturojums | 8 |
5. | Sociālā gadījuma risināšanas fāzes | 10 |
6. | Problēmsituācijas apraksts | 12 |
6.1. | Problēmas identificēšana | 14 |
6.2. | Intervences plānošana | 25 |
6.3. | Intervences atspoguļojums | 30 |
6.4. | Novērtēšana | 32 |
7. | Sociālā gadījuma risināšanas teorētiskā bāze | 34 |
7.1. | Sociālā gadījuma risināšanā pielietotās teorijas | 35 |
7.2. | Pielietotās metodes, lomas un prasmes | 36 |
7.3. | Sociālā darbinieka profesionālās darbības principi | 37 |
7.4. | Sociālo gadījumu vadīšanas ētiskie principi | 38 |
7.5. | Starpprofesionāļu komandas darba nozīme un atbildība | 39 |
8. | Literatūras saraksts | 40 |
9. | Pielikumi | 41 |
7.5. Starpprofesionāļu komandas darba nozīme un atbildība
Lai panāktu efektīvu sociālā darba jomas attīstību, ir svarīgi, ka sadarbojas un aktīvi strādā starpprofesionāļu komanda. Starpprofesionāļu sadarbība ir būtiska sastāvdaļa kvalitatīva sociālā darba nodrošināšanā.
Strādājot pie sociālā gadījuma risināšanas, komandas sadarbība izpaužas kā informēšana, informācijas apmaiņa, kopīgu lēmumu pieņemšana konkrētā lietā, atzinuma sniegšana un vienošanās par būtiskiem sadarbības mehānismiem. Veiksmīgas starpinstitūciju sadarbības priekšrocības ir tās, ka iespējams jau agrīnā stadijā identificēt potenciālos riskus un tos novērtēt.
Šīs sadarbība pamatā ir katra darbinieka izpratne par saviem profesionālajiem uzdevumiem, zināšanām, darba prasmēm. Amata pienākumiem un patiesa vēlme izmantot citu speciālistu zināšanas gadījumos, kas nepieciešamās profesionālās darbības nevar veikt ieņemamā amata, savas profesijas vai institūcijas ietvaros.
Iespējams, ātri, operatīvi un vispusīgi risināt problēmsituācijas, ekonomēt cilvēkresursus un finanšu līdzekļus. Katrā konkrētā situācijā iespējams panākt vislabāko iespējamo rezultātu, ņemot vērā katru individuālo gadījumu un vajadzības. Komandas dalībniekiem jābūt speciālistiem savā nozarē. Tiem jāspēj sadarboties, apmainīties ar informāciju, klausīties, diskutēt, analizēt, vienoties un respektēt atšķirīgus viedokļus, kā arī atšķirt vērtīgo informāciju no mazvērtīgas. Katru komandas dalībnieku raksturo noteikta profesionālā kompetence, kuras pamatā ir iegūtā izglītība, zināšanas, prasmes, vērtību orientācija un personības attieksme. Komandas darbs rit veiksmīgi, ja tās darbs ir saskaņots.
Burtnieku novada Sociālajā dienestā ir izveidota starpprofesionāļu darba grupa, kurā darbojas Sociālā dienesta vadītājs, sociālie darbinieki, skolu sociālie pedagogi un psihologi, pašvaldības policists , kā arī sociālais rehabilitētājs un Sociālā dienesta psihologs, kurš veic klienta psiholoģisko izpēti, strādā ar smilšu terapijas metodi. …
- Sociālā gadījuma risināšana
- Sociālā gadījuma risināšanas prakse
- Sociālā pedagoga prakse bāriņtiesā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sociālā pedagoga prakse bāriņtiesā
Prakses atskaite augstskolai9
-
Sociālā gadījuma risināšanas prakse
Prakses atskaite augstskolai22
Novērtēts! -
Sociālā gadījuma prakse
Prakses atskaite augstskolai17
-
Valmieras pagasta sociālā dienesta izpēte
Prakses atskaite augstskolai13
-
Sociālā gadījuma risināšana
Prakses atskaite augstskolai23