-
Sociālā gadījuma risināšana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 2 | |
Prakses atskaitē izmantotie saīsinājumi | 4 | |
Prakses atskaitē lietotie termini | 5 | |
1. | Sociālais gadījums | 6 |
2. | Sociālā gadījuma risināšana | 7 |
2.1. | Problēmas definēšana | 8 |
2.1.1. | Klienta genogramma | 8 |
2.1.2. | Klienta ekokarte (prakses sākumā) | 9 |
2.1.3. | Klienta resursu novērtējums | 10 |
2.1.4. | Klienta pamatvajādzību novērtēšana | 11 |
2.1.5. | Klienta pastāvīgas funkcionēšanas spēju novērtēšana | 11 |
2.2. | Sociālā gadījuma problēmu risināšanas gaitas plānošana | 13 |
2.3. | Intervences atspoguļojums | 15 |
2.4. | Intervences novērtēšana | 19 |
3. | Starpprofesionāļu sadarbība | 21 |
4. | Starpinstitūciju sadarbība | 22 |
5. | Sociālā darbinieka profesionālā kompetence | 23 |
Nobeigums | 26 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 27 |
Ievads
Mana prakses vieta bija Sociālo lietu pārvalde institūcijā, kura atrodas Daugavpils pilsētas centrā. Daugavpils pilsētas domes Sociālo lietu pārvaldes attīstības vēsture nav tik sena. Izpildot Ministru Kabineta 1992. gada 6. februāra lēmumu Nr.44 „Par iedzīvotāju sociālās aprūpes organizēšanu un rekomendācijām pašvaldībām”, 1992.gada 1.aprīlī pilsētas domes paspārnē tika izveidots Sociālās apkolpošanas dienests, kas radās pilsētas Sociālās apdrošināšanas aģentūras nodaļas reorganizācijas rezultātā.
Piecu savas pastāvēšanas gadu laikā (līdz 1997.gadam) Sociālās palīdzības dienests palīdzēja vairāk kā 200 tūkstošiem pilsētas iedzīvotāju, katru gadu pēc palīdzības šeit griezās 40-45 tūkstoši apmeklētāju. Iedzīvotāju skaits, kas meklēja palīdzību, arvien pieauga. Lai nodrošinātu visu dienesta klientu pieņenšanu, tika pieņemti darbā jauni darbinieki. Personāls palielinājās no 12 līdz 30 darbiniekiem.
2002.gada dienesta personāla skaits pieauga līdz 123 cilvēkiem. Šajā periodā dienests pievērsa uzmanību ilgtermiņa programmu realizācijai, kuru mērķis bija veidot cilvēkos sapratni par to, ka viņi paši ir spējīgi iegūt līdzekļus iztikai, nevis uzskatīt Sociālās palīdzības dienestu par savu vienīgo cerību.
2005.gada 16.augustā darbu uzsāka jaunizveidotā Daugavpils pilsētas domes Sociālo lietu pārvalde, kas tika izveidota pamatojoties uz Daugavpils domes 2005.gada 16.augusta lēmumu Nr.388, apvienojot divas pilsētas pašvaldības iestādes – Sociālo dienestu un Sociālās aprūpes un rehabilitācijas dienas centru, kurā strādāja 147 cilvēki. Reorganizācijas rezultātā, sakārtojot dienesta sistēmu, saņemot pietiekošu pašvaldības finansējumu un risinot jautājumu par kvalificētu speciālistu iesaistīšanu, pārvalde pievērsa lielāku uzmanību sociālajiem pakalpojumiem un rehabilitācijai, nevis tikai materiālajiem pabalstiem un līdzšinējai sociālai palīdzībai.
Sociālo lietu pārvaldes uzdevumi ir :
īstenot Daugavpils domes noteikti sociālo pakalpojumu, sociālās palīdzības un veselības veicināšanas politiku Daugavpils pilsētā, nodrošināt pašvaldības piešķirto budžeta līdzekļu administrēšanu;
administrēt Daugavpils pilsētā sniegto sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības pakalpojumus, tai skaitā veidot pilsētas iedzīvotāju, kuriem nepieciešami sociālie pakalpojumi un sociālā palīdzība, vienotu datu bāzi;
nodrošināt sociālo darbu ar atsevišķām personām, ģimenēm un personu grupām;
sniegt sociālo palīdzību saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem;
sniegt sociālos pakalpojumus vai organizēt to sniegšanu ģimenēm ar bērniem, kurās ir bērna attīstībai nelabvēlīgi apstākļi, audžu ģimenēm, aizbildņiem, personām, kuru aprūpē ir ģimenes locekļi: invalīdi, pensijas vecuma personām, personām ar garīga rakstura traucējumiem un citām personu grupām, kurām tas nepieciešams;
novērtēt klientu vajadzības, materiālos un personiskos (motivācija, nepieciešamās zināšanas un prasmes, izglītība, profesija u.c.) resursus;
noteikt klienta līdzdalības pasākumus un nepieciešamo sociālās rehabilitācijas pasākumu plānu;
informēt pilsētas iedzīvotājus par jaunumiem sociālās drošības normatīvajos aktos, par iespējām saņemt sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību;
savas kompetences ietvaros apgādā personas ar īpašām vajadzībām ar ortopēdiskajiem, tehniskajiem un citiem palīglīdzekļiem;
izstrādāt sociālo pakalpojumu attīstības koncepcijas, mērķprogrammas un priekšlikumus jaunu pakalpojumu ieviešanai;
organizēt aprūpi mājās veciem cilvēkiem, personām ar fiziskiem un garīgās attīstības traucējumiem, ka arī citām personām, kuras objektīvu apstākļu dēļ nespēj sevi aprūpēt;
organizēt personu ievietošanu pašvaldības un valsts ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās, Sociālajā un Nakts patversmē, grupu dzīvokļos un citas sociālās rehabilitācijas un aprūpes iestādēs;
izstrādāt un iesniegt Daugavpils pilsētas domei projektus un priekšlikumus par sociālo pakalpojumu, sociālās palīdzības, veselības veicināšanas pasākumiem, nepieciešamo resursu apjomu, kas paredzami un iekļaujami pašvaldības gada budžetā vai investīciju piesaistes projektos;
organizēt darbinieku apmācību, kvalifikācijas celšanas seminārus, kursus un citus profesionālās attīstības pasākumus, t.sk. supervīzijas sociālā darba speciālistiem;
nodrošināt budžeta līdzekļu un citu finansu resursu racionālu izmantošanu, sadarboties ar citām pašvaldības institūcijām, NVO utt.;
izskatīt iesniegumus, sūdzības, priekšlikumus un pieņem lēmumus savas kompetences ietvaros.
…
- Sociālā gadījuma risināšana
- Sociālā psiholoģija
- Sociālpedagoģiskais darbs "Neirožu klīnikā"
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sociālā pedagoga prakse bāriņtiesā
Prakses atskaite augstskolai9
-
Sociālā gadījuma risināšanas prakse
Prakses atskaite augstskolai22
Novērtēts! -
Sociālā gadījuma prakse
Prakses atskaite augstskolai17
-
Valmieras pagasta sociālā dienesta izpēte
Prakses atskaite augstskolai13
-
Latgales priekšpilsētas sociālā dienesta darbība
Prakses atskaite augstskolai8