-
Sociālā gadījuma risināšana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Prakses mērķis un uzdevumi | 3 | |
Sociālais gadījuma apraksts | 4 | |
1.fāze.Sākotnējā novērtēšana, sociālās problēmas identificēšana un definēšana | 5 | |
2.fāze. Intervences mērķis un uzdevumi, intervences plāna sastādīšana, kontrakta jeb vienošanas slēgšana | 11 | |
3.fāze: Intervences plāns un intervences atspoguļojums | 13 | |
4.fāze: Sociālā darba prakses iejaukšanās/ intervences novērtēšana | 19 | |
Izmantotas teorijas lomas un metodes darbā ar sociālo gadījumu | 21 | |
Izmantotie LR likumi darbā ar sociālo gadījumu | 22 | |
Nobeigums, tālākā darbība, secinājumi | 23 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 24 |
Nobeigums un turpmākā darbība
Sociālam darbiniekam apmēram divus mēnešus nav jāveic biežus ģimenes apmeklējumus, bet turot klientu savā redzeslokā, novērot vai ģimene spējīga turpmāk patstāvīgi funkcionēt, nepieciešamības gadījumā sniegt palīdzību un atbalstu. Sociālam darbiniekam nepieciešams sagatavot motivētu slēdzienu savas kompetences ietvaros par situāciju šajā ģimenē bāriņtiesai, ar informāciju, vai bērna māte ir iesaistījusies problēmu risināšanā un viedokli par iespēju mātei atjaunot aprūpes tiesības. Sociālo darbu ar ģimeni šī intervences plāna ietvaros nepieciešams turpināt arī tad, kad bērna aprūpes tiesības būs atjaunotas. Tādejādi, saņemot attiecīgu speciālistu atbalstu, tiktu mazināts risks, ka kādu iemeslu dēļ, bērns atkārtoti nesaņem pietiekamu vecāku aprūpi un audzināšanu, lai tiktu veikti nepieciešamie pasākumi, lai bērns saņemtu atbilstošu uzturu, apģērbu un viņam tiktu nodrošināti labvēlīgi dzīves apstākļi un sociāla vide.
Secinājumi
Prakses laikā man bija nepieciešamas šādas prasmes:
• Komunikācijas prasmes;
• Prasme plānot un organizēt darbu;
• Identificēt klientu, viņa sociālās problēmas un sociālās vajadzības, analizēt to cēloņus un sekas;
• Palīdzēt klientam saskatīt spēkus un resursus sevī un savā vidē,
• Veikt vispusīgu klienta sociālās situācijas novērtējumu, analizēt faktus;
• Konsultēt klientu, aktīvi uzklausīt klientu, prast motivēt un iesaistīt klientu sadarbības procesā;
• Atbalstīt un iedrošināt klientu;
• Strādāt komandā gan ar citiem speciālistiem, gan ar klientu lai sekmētu klienta sociālo problēmu atrisinājumu;
• Pielietot teorētiski apgūtas zināšanas;
• Veidot klienta lietu.
Prakses mērķi esmu sasniegusi. Teorētiskas zināšanas centos pielietot praksē, sociāla gadījuma vadīšanā, kā sociālais darbinieks. Nozīmīgs sociālā darba prakses jautājums bija sekmēt mātes–bērna attiecības, ka arī palīdzēt klientam attīstīt prasmes bērna audzināšanas jautājumos, lai uzlabotu bērna aprūpi un nodrošinātu bērna psihoemocionālo un fizisko labsajūtu ģimenē. Liels resurss bija tas, ka klients bija motivēts aktīvai līdzdarbībai. Es esmu apmierināta ar to, ka spēju palīdzēt klientam, aktivizējot klienta personiskās resursus un piesaistot citus speciālistu, sniedzot informāciju, veicot pārrunas un konsultācijas.
Diezgan svarīgs bija sociālas darbinieces, kuras vadībā izgāju praksi sniegtais man atbalsts un padomi, teorētiskas zināšanas, praktiskas prasmes sociālajā darbā. Liels paldies viņai.
…
Mana prakses vieta ir Rēzeknes novada pašvaldības Kaunatas pagastā.Prakses mērķis: pilnveidot esošās un apgūt jaunas sociālā darbinieka profesionālās prasmes darbā ar klientu, pielietojot praksē teorētiski apgūtās zināšanas. Prakses uzdevumi: • Iepazīties ar klientu, sociālo gadījumu, noteikt, kas ir klients ( apkopojot vispusīgu informāciju) • Novērtēt klienta sociālās funkcionēšanas spējas, klienta sociālās vajadzības, to apmierinātības līmeni, sociālos apstākļus un sociālo prasmju līmeni, definēt klienta problēmu. • Noteikt intervences ilgtermiņa un īstermiņa mērķus, kā arī uzdevumus, analizēt darbā ar klientu pielietotās zināšanas, lomas, metodes un prasmes. • Veikt intervenci un novērtēt intervences rezultātus, apzināt un piesaistīt resursus. Sociālā gadījuma apraksts. (Visi vārdi un personu dati ievērojot konfidencialitāti ir mainīti.) Ritai Pavlovai 2009.gadā septembrī tika atņemtas dēla aprūpes tiesības, jo viņa nerūpējās par dēlu, ilgstoši nepiedalījās bērna audzināšanā, atstājot to uz ilgu laiku ar savu pamāti un tēvu. Pēc aprūpes tiesību atņemšanas sadarbības mēģinājumi ar Ritu bija neveiksmīgi, jo sieviete bija aizbraukusi un vispār pazudusi no soc.darbinieka redzesloka uz dažiem mēnešiem. 2010.gada janvāra beigās Rita ieradās Kaunatā kopā ar Aleksandru, ar kuru uzsāka kopdzīvi. Rita ieradās pagasta pārvaldē pie sociālās darbinieces pēc pašas iniciatīvas. Rita paziņoja, ka grib uzlabot savu dzīvi, paņemt savu dēlu un dzīvot, kā normāla ģimene. Viņas draugs Aleksandrs pamudina Ritu lai viņa atgrieztu bērnu. Pagaidām viņi dzīvo pie Aleksandra mātes, 2-istabas dzīvoklī, kur vēl dzīvo Aleksandra māsa ar ģimeni. Rita P. (20g.), nav pabeigta vidusskola, jo 11. klasē piedzima bērns. Bērna tēvs nav zināms. Ritai nav darba, nav izglītības, nav iztikas līdzekļu. Ritai sliktas attiecības ar tēvu un pamāti. Pēc aprūpes tiesību atņemšanas bāriņtiesa un soc. darbinieks veica risku novērtēšana kurā konstatēts, ka Ritai ir acīmredzams pieķeršanas jūtu trūkums pret savu bērnu, kopumā nepietiek zināšanu un prasmju bērna audzināšanā, viņai ir pavirša izpratne par problēmu. Ritas dēls Raivis (1g.). Pašlaik dzīvo Kaunatā ar vectēvu Jēkabu(47g.) un viņa sievu Mariju(49g.) Ritas pamāti, kura ir iecelta par bērna aizbildni. Ritas draugs Aleksandrs (30 g.) ir Kaunatas iedzīvotājs. Dažus mēnešus Kaunatā nedzīvoja, jo bija pagaidu darbs mežā. Pašlaik nestrādā. Viņam palīdz māte Anfisa (65 g.) un vecākās māsas ģimene, kuri gatavi atbalstīt un palīdzēt arī Ritai. Veicu sociālā gadījuma vadīšanu, ievērojot četru soļu ( fāzes) secību: • Sociālā gadījuma studēšana, sākotnējā sociāla gadījuma novērtēšana, problēmas definēšana • Intervences mērķis un uzdevumi, intervences plāna sastādīšana, kontrakta jeb vienošanas slēgšana • Iejaukšanas jeb intervence; • Sociālā gadījuma novērtēšana.
Pielikumu nav.
- Sociālā gadījuma risināšana
- Sociālā pedagoga prakse bāriņtiesā
- Sociālā psiholoģija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sociālā psiholoģija
Prakses atskaite augstskolai9
-
Sociālā pedagoga prakse bāriņtiesā
Prakses atskaite augstskolai9
-
Sociālā gadījuma risināšanas prakse
Prakses atskaite augstskolai22
Novērtēts! -
Sociālā pedagoga darbība
Prakses atskaite augstskolai16
-
Sociālā gadījuma prakse
Prakses atskaite augstskolai17