Lai uzņēmums varētu sekmīgi darboties tirgū, tā darbam ir jābūt labi organizētam. Mārketings ir uzņēmuma vadīšanas sistēmas būtiska sastāvdaļa. Pateicoties mārketingam uzņēmums noskaidro klientu vajadzības un savu darbību plāno tā, lai tiktu apmierinātas šīs vajadzības. Mārketinga pamatā ir klientu vēlmju apmierināšana, nodrošinot viņus ar īsto produktu par īsto cenu, pārdodot to īstajā vietā, nodrošinot ar īsto informāciju un darot to labāk par konkurentiem.
Viens no galvenajiem mārketinga uzdevumiem ir izveidot komunikāciju – saskarsmi ar klientiem. Tas nodrošina produktu un paša uzņēmuma prezentēšanu auditorijai ar mērķi veidot un sekmēt dialogu ar patērētāju, lai stimulētu pārdošanu. Līdz ar to mārketingam un mārketinga komunikācijām ir liela nozīme mūsdienu konkurences un pircēju maksātspējas samazināšanās apstākļos.
Prakses mērķis ir iepazīties ar SIA „XXX” darbību un uzņēmuma mārketinga aktivitātēm, kas ļautu izdarīt secinājumus par uzņēmuma attīstības iespējām, izstrādāt mārketinga komunikāciju plānu, kā arī iemācīties iegūtās teorētiskās zināšanas pielietot praktiskā darbā.
Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, galvenais uzdevums ir
Iepazīties ar SIA „XXX” darbību – uzņēmuma organizatorisko struktūru, produktu, stratēģiju;
Veikt tirgus izpēti un analīzi, lai izstrādātu mārketinga komunikāciju plānu;
Noteikt uzņēmuma stiprās un vājās puses, kā arī iespējas un draudus;
Izstrādāt mārketinga komunikāciju plānu SIA „XXX”, lai veicinātu produktu noietu tirgū.
Tā kā SIA „XXX” veikalu tīkls ir vairākās pilsētās, prakses laikā tiek apskatīts Jēkabpils tirgus. …