Grāmatvedības jautājumus risina katra uzņēmuma grāmatvedis. Grāmatvedis atbild par operācijām, kas veiktas ar bankas starpniecību, to skaitā preču pavadzīmju apmaksa, apkopo visu informāciju par uzņēmuma darbību, ko iesniedz grāmatveži, ir atbildīga par gada bilanci un gada pārskatiem, algu, avansu un atvaļinājumu summu aprēķināšna, mazumtirdzniecības uzkaites pārbaude.
Direktora pienākumos ietilpst darbs ar bankām un citām finansu institūcijām, tādām kā līzinga sabiedrības un citi investīciju fondi. Ja uzņēmums gatavojas iegādāties kādus pamatlīdzekļus, arī šajā gadījumā no sākuma tiek informēts direktors.
Iekšējā kontrole galvenokārt ir saistīta ar budžeta izpildi. Katra gada beigās katra uzņēmuma vadība sastāda budžetu nākamajam gadam. Tas valdē tiek apspriests, koriģēts un apstiprināts un tas tad arī kalpo par atskaites punktu kontrolei. Protams ja ieņēmumu daļa tiek pārpildīta, attiecīgi tiek koriģēta arī izdevumu daļa, bet parasti, ja ieņēmumi saglabājas prognozēto lielumā, tad visa uzmanība tiek pievērsta lai izdevumi nepārsniegtu prognozētos.
Ar likviditātes rādītājiem raksturo uzņēmuma spēju atmaksāt īstermiņa saistības. Rezultāts rāda cik likvīdu aktīvu ir uzņēmumam, lai dzēstu savas tekošās saistības vai cik likvīdu aktīvu uzņēmumam ir uz īstermiņa saistību vienu latu. Šo rādītāju aprēķina kā attiecību starp likvīdiem līdzekļiem un īstermiņa saistībām. …