SECINĀJUMI
1. Ē. Berns, Ē. Fromms, Ā. Adlers, Omārova S., Reņģe V. saskarsmi raksturo, kā kontaktu dibināšanas, uzturēšanas un attīstības procesu, ko rada vajadzība mijiedarboties, uzsverot, ka neverbālā komunikācija sniedz pilnīgāku cilvēka emocionālo raksturojumu. Pozitīvu saskarsmi veido savstarpēja cieņa, citu cilvēku pieņemšana, kādi tie ir.
2. Pusaudzim svarīga ir pašapliecināšanās, sevis pierādīšana, savas personības demonstrēšana, tāpēc liela nozīme ir emocionālai atsaucībai no pieaugušo puses. Pozitīvu saskarsmi veicina pusaudža iesaistīšana to jautājumu risināšanā, kas viņu skar.
3. Pozitīvas saskarsmes veicināšanai mācības stundās galvenie nosacījumi- skolotāja attieksme, interaktīvās mācību metodes. Ar individuālo pieeju skolēns tiek motivēts strādāt kvalitatīvi, tiek stiprināta pārliecība par savām spējām, skolotājs sniedzot atbalstu rada labu emocionālo gaisotni. Izmantojot prāta vētras un diskusiju metodi, skolēniem tiek dota iespēja brīvi komunicēt savā starpā. Diskusijas ceļā tiek izprastas kļūdas, paaugstinās pašvērtējums, grupu darbā rodas cieņa pret citu veikumu, spēja novērtēt savu ieguldījumu.
4. Skolēnu anketēšanas rezultāti uzskatāmi parāda, ka mācību stundas skolotājiem Aizupes pamatskolā piemīt saskarsmi veicinošas īpašības. 19 skolēni uzskata, ka skolotājam piemīt labi kopta āriene, 17 skolēni atzīmē, ka skolotāji prot sniegt informāciju, 15 – uzsver, ka skolotājs runā mierīgā tonī, 12 – atzīst, ka svarīgs labs pirmais iespaids, 11 – domā, ka valda savstarpēja cieņa starp skolotāju un skolēnu.
…