Secinājumi un priekšlikumi.
Secinājumi.
1. Laikraksts „Dienas bizness” starp Latvijas izdevumiem ierindojas 9.vietā ar 6% lielu tirgus daļu.
2. Uzņēmuma likviditātes rādītāji pēdējo pārskata gadu ir uzlabojušies un sasnieguši vēlamo līmeni 1. Salīdzinot ar saviem tiešajiem konkurentiem „Bizness un Baltija” „Dienas bizness” šis rādītājs ir krietni augstāks.
3. Pēdējā pārskata gadā, lai gan ir pieaudzis apgrozījums, uzņēmuma apgrozāmo līdzekļu rentabilitāte ir kritusies.
4. Izdevniecības izdevumu apjomi un tematika tiek plānota gada griezumā, saglabājot iespējas plānojumu mainīt, kas uzņēmumu padara elastīgu un spējīgu piemēroties esošajai situācijai.
5. Laikraksta apjoms ik dienu ir mainīgs, bet tas nevar būt mazāks par minimāli noteikto lapu skaitu, kas ir 16. Lai laikraksts tiktu izdots apjomīgāks, ir nepieciešami lielāku reklāmas apjomi. Vēlamā reklāmas un laikraksta satura attiecība 2:1.
6. Uzņēmumā par galveno laikraksta ražošanas procesa daļu var uzskatīt informācijas ievākšanu un apstrādi.
7. Laikraksta noieta tirgus ir salīdzinoši piesātināts, bet izmaksas strauji augošas.
8. Laikraksta finansiālie rādītāji un veiksmīga attīstība ir ļoti atkarīga no reklāmas tirgus.
Priekšlikumi.
1. Lai gan pēdējos pārskata gados uzņēmuma finansiālie rādītāji ir uzlabojušies tiem vēl ar vien būtu jāpievērš liela uzmanība straujo izmaksu kāpuma dēļ.
2. Uzņēmuma vajadzētu mazināt savu atkarību no reklāmas tirgus, jo lejupslīde šajā jomā būtiski ietekmētu uzņēmuma spēju izdzīvot. Kā viens no paņēmieniem atkarības mazināšanai varētu būt jaunu produktu izveide, kā arī aktīvāka jau esošo interneta produktu attīstība.
…