Gatavojot stundu, galvenokārt vadījos skolēnu interesēs. Veidoju stundu tā, lai skolēniem būtu interesanti un darbā iesaistītos visi klasē esošie skolēni.
Pirmo stundu es vadīju septītajā klasē, ētikas priekšmetā. Stundas temats ir “prieks un bēdas”. Šis temats atbilsts pamatizglītības standartam un šīs klases prasībām. Stundas mērķis ir radīt skolēnos priekšstatu par to, kas ir prieks un, kas ir bēdas. Izejot no stundā izvirzītā mērķa, izdalīju četrus uzdevumus, kas jāveic mācību stundas laikā:
1.Kopīgi ar skolēniem noskaidrot prieka izpausmes;
2.Izvērtēt prieka un bēdu izpausmi cilvēkos;
3.Pildot praktisku uzdevumu, radīt skolēnos priekšstatu par to, ka prieka avoti var būt dažādi;
4.Uzdot mājās patstāvīgi uzrakstīt eseju, pēc dotajiem tematiem;
Šajā klasē skolēni ir ļoti dažādi. Citi ir aktīvi, citi pavisam klusi, tādēļ galvenokārt izmantoju jautājumu metodi un praktiskos darbus, kurus vēlāk izrunājam. Šīs metodes dod iespēju izteikties ne tikai aktīvajiem skolēniem, bet arī tiem, kas parasti klusē. Uzdodot jautājumus un izrunājot praktiskos darbus, sākumā ļauju izteikties tiem skolēniem, kas to vēlas darīt, bet tiem skolēniem, kas paši nepiesakās, lūdzu arī izteikt savas domas, vismaz pāris vārdos. Šai stundai pārsvarā izmantoju uzdevumus un jautājumus no grāmatām:
K. Burāne, I. Rocēna “Praktiskā ētika”, skolēnu burtnīca, Jāņa Rozes apgāds, 1998
K. Burāne, I. Rocēna “Praktiskā ētika”, skolēnu grāmata, Jāņa Rozes apgāds, 1998
Stundas laikā veiksmīgi realizēju izvirzīto mērķi un no tā izrietošos uzdevumus. Stundas laikā atkāpes no plāna netika veiktas, kā arī nebija neparedzētu grūtību stundas norisē. Skolēni darbojas ļoti aktīvi un manuprāt mācību metodes izvēlējos ļoti veiksmīgi. Viens stundas trūkums bija tas, ka neparedzēju, ka skolēni ātri veiks uzdotos uzdevumu. Un stundas beigās palika pāri apmēram piecas minūtes līdz zvanam. Šo laiku aizpildīju, izskaidrojot skolēniem mājas darbu, kā arī tā vērtēšanas kritērijus.…