Darba autores prakses vieta ir uzņēmums „Solo & Co” Ludzā. Tas ir mazumtirdzniecības uzņēmums, kas nodarbojas ar saimniecības un higiēnas preču, trauku, parfimērijas un kosmētikas tirdzniecību. Uzņēmumam Ludzā pieder divi mazi veikali ( Tirgus ielā 22 un Tālavijas ielā 11), ( skat. karti 1. pielikumā). „Solo & Co” sekmīgi darbojas no 2005. gada februāra un ir ieguvis Ludzas un tuvējās apkārtnes pircēju atzinību.
Uzdevumi:
1)praktiski iepazīties ar uzņēmuma darbības uzsākšanas principiem mikro un makro vidē;
2)savākt un apkopot statistiskas datus un citus materiālus prakses atskaites izstrādei;
3)sagatavot prakses pārskatu;
4)izdarīt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus darbības efektivitātes kāpināšanai.
3.Biznesa idejas pamatojums
Biznesa idejai jābūt reāli ieviešamai, pietiekami ienesīgai, lai atpelnītu ieguldītos līdzekļus un dotu peļņu, tai jābūt tādai, kurai pats uzņēmējs tic. Idejas dzīvotspēju nodrošina piemērots objekts, laiks, vieta un motivācija. Jānoskaidro, kam pakalpojums ir nepieciešams, kas vēlēsies pirkt šo noteikto preci, ar ko tā atšķirsies no citu piedāvātās, kurā vietā savu preci labāk pārdot. Uzsākot uzņēmējdarbību, par motivāciju parasti kalpo vēlēšanās uzlabot savu labklājības līmeni, izmantojot savas prasmes, spējas un zināšanas. Panākumi balstās uz spēju sevi motivēt, virzīt uz mērķa sasniegšanu. Liela nozīme ir uzņēmēja spējām, prasmēm, kā arī labvēlīgiem apstākļiem.
Patēriņa preču tirdzniecība ir nozare, kas prasa salīdzinoši mazu sākumkapitālu, mazu personālu un ātru naudas apgrozījumu. Ludzā ir pietiekoši veikalu, kuros var iegādāties saimniecības un higiēnas preces, traukus, kosmētiku.…