Studiju darba tēma ir “Preču reklāmas pilnveidošanas iespējas uzņēmumā SIA”Visla D”. Darba autors izvēlējās šādu tēmu, jo tā likās saistoša, kā arī tā bija cieši saistīta ar autora praksi mārketinga programmā, augstākminētajā uzņēmumā.
Ar reklāmu cilvēks saskaras visur: lasot presi vai žurnālus, skatoties televīziju, klausoties radio, pastaigājoties pa ielu. Reklāma ir kļuvusi par būtisku mūsu dzīves sastāvdaļu. Tās nozīmīgākā funkcija ir tāda, ka tā palīdz iepazīt jaunas preces tirgū. Kādam palīdz pelnīt naudu, citiem, savukārt, palīdz to tērēt.
Reklāma parādās tur, kur konkurenti cīnās par pircējiem. Uzņēmējs ar reklāmas palīdzību var gūt fantastiskus panākumus vai arī ciest katastrofālus zaudējumus. Pats interesantākais ir tas, ka reklāmas kampaņu rezultātus paredzēt ir praktiski neiespējami.
Studiju darba mērķis ir izpētīt reklāmas iespēju pilnveidošanu uzņēmumā SIA”Visla D”, kā arī izveidot ieteikumus reklāmas efektivitātes paaugstināšanai.
Darba uzdevumi:
1. Iepazīties un izvērtēt uz doto brīdi pastāvošo reklāmu un tās efektivitāti dotā uzņēmumā.
2. Izprast un meklēt pēc iespējas atbilstošākus un efektīvākos reklāmas veidus minētajam uzņēmumam;
3. Izvērtēt un sniegt konkrētus priekšlikumus uzņēmuma reklāmas pilnveidošanā.
Rakstot šo studiju darbu, tika izmantotas vairākas pētījuma metodes:
1. Teorētiskā pētījuma metode. Izmantojot šo metodi autors pielietoja vispārējā rakstura atsauces (internetu) un sekundārās atsauces ( mācību grāmatas , likumus , periodisko literatūru)
2. Socioloģiskā pētījuma metode – šī metode tika izmantota, lai izvērtētu uzņēmuma pašreizējo situāciju.
3. Aptaujas metode ( Empītiskā pētijuma metode) – darba procesā tika izveidota aptaujas anketa, lai izvērtētu reklāmas komunikatīvo efektivitāti.
Mārketings ir tā nozare , kas nav radusies zinātnieku laboratorijās vai profesoru kabinetos – tā ir zinātne , kura radusies un visstraujāk attīstījusies tieši iepriekšējā gadsimta laikā un kā tās rašanās cēloņi vispirms jau minami vispārēja ekonomiskā aktivitāte un tai sekojošā preču un pakalpojumu pārprodukcija , konkurences saasināšanās un komunikāciju sistēmas attīstība.