Prakses atskaite
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Prakses pārskats VSIA "Latvijas koncerti"-
Prakses pārskats VSIA "Latvijas koncerti"
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 4 | |
1. | Vispārēja informācija par uzņēmuma vidi, kurā uzņēmums darbojas | 5 |
1.1. | Uzņēmuma uzņēmējdarbības tiesiskā forma, īpašuma forma, darbības vieta | 5 |
1.2. | Uzņēmuma vieta un loma Latvijas ekonomikā, nozarē, kurā uzņēmums darbojas | 5 |
1.3. | Uzņēmuma darbība ārējos tirgos, ES ietekme uzņēmuma un nozares attīstībā | 7 |
1.4. | Uzņēmējdarbības vide, ārējās vides ietekme uz uzņēmuma, nozares attīstību | 7 |
1.5. | Sociālo izmaiņu valstī loma uzņēmuma attīstībā | 8 |
1.6. | Svarīgākie uzņēmuma darbību raksturojošie rādītāji | 9 |
2. | Uzņēmuma vadība | 10 |
2.1. | Uzņēmuma vadība, struktūra, pārvalde, darbības plānošana | 10 |
2.2. | Lēmumu pieņemšanas metodes | 12 |
2.3. | Izpētīt vadības informācijas sistēmas uzņēmumā | 12 |
2.4. | Kalendārās plānošanas metodes uzņēmumā | 14 |
2.5. | Stratēģiskās vadīšanas process uzņēmumā | 14 |
2.6. | Investīciju virzieni un efektivitāte uzņēmumā, investīciju ienesīgums | 15 |
2.7. | Uzņēmuma realizētie projekti, projekta vadītāja funkcijas un uzdevumi | 16 |
2.8. | Uzņēmuma kontroles vide, tās elementi | 19 |
2.9. | Kvalitātes vadības procesu raksturojums uzņēmumā, tās ietekme uz uzņēmuma darbības rezultātiem | 19 |
2.10. | Uzņēmuma loģistikas daļas raksturojums | 20 |
3. | Mārketinga politika uzņēmumā | 21 |
3.1. | Uzņēmuma mārketinga vide | 21 |
3.3. | Uzņēmuma tirgus segments, tirgus un mērķa tirgus, galvenie noieta tirgus segmenti | 22 |
3.4. | Produkta pozicionēšana tirgū | 22 |
3.5. | Produkta dzīves cikla noteikšana un analīze | 24 |
3.6. | Izpētīt un analizēt tirgus izpētes procesu, pielietotās metodes | 25 |
3.7. | Saskarsmes stratēģija uzņēmumā, saskarsmes procesa elementu pielietojums | 25 |
3.8. | Cenu politikas raksturojums uzņēmumā | 25 |
3.9. | Darbības sabiedrisko attiecību un reklāmas jomā | 26 |
4. | Uzņēmuma darbības rādītāji, to raksturojums, finansēšanas politika un avoti | 28 |
4.1. | Iekšējie finansēšanas avoti | 28 |
4.2. | Ārējie finansēšanas avoti | 29 |
4.3. | Uzņēmuma brīvo naudas līdzekļu pārvaldība | 30 |
4.4. | Priekšlikumi kapitāla piesaistei, izmantojot finanšu tirgus instrumentus | 30 |
4.5. | Operatīvās, finanšu analīzes, kombinētās sviras uzņēmumā izpēte un analīze par iepriekšējiem 3 gadiem | 31 |
4.6. | Uzņēmuma aizņemto līdzekļu izmaksas, vidēji svērtā kapitāla cena par iepriekšējiem 3 gadiem | 34 |
4.7. | Uzņēmuma maksājamie nodokļi, nodevas un obligātās iemaksas | 34 |
Secinājumi | 36 | |
Priekšlikumi | 38 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 39 | |
Pielikumi | 40 |
Secinājumi
1. Tā kā uzņēmums simtprocentīgi pieder valstij un atrodas Kultūras ministrijas pārziņā, VSIA „Latvijas Koncerti” ir pilnībā pakļauti valsts lēmumiem gan finansiālā, gan ekonomiskā ziņā.
2. Neskatoties uz saspringto situāciju valstī un neņemot vērā krīzes gadus, Latvijas iedzīvotāju pieprasījums pēc kultūras pasākumiem nemazinās, kas liecina, ka valstī tiek novērtēta radošo industriju joma jebkādos finansiālos apstākļos.
3. Radošo industriju tirgus ir tik mazs, ka par tiešajiem konkurentiem tiek uzskatīts kino un internets, kamēr radošo industriju pārstāvji netiek uzskatīti par konkurentiem, jo tie palīdz attīstīt kultūras nozari, kas uzņēmumam ir svarīgāk.
4. Viens no negatīvajiem faktoriem, kas traucē uzņēmuma attīstībai, ir savas koncertzāles neesamība.
5. Tā kā uzņēmuma vadība sastāv no viena cilvēka, jebkāda lēmumu pieņemšana ir uzņēmuma direktora ziņā, taču struktūrvienību vadītāji piedalās lēmumu pieņemšanas procesā, kas veicina darbinieku iesaistīšanu uzņēmuma attīstībā.
6. Tā kā uzņēmuma darbības joma ir ļoti specifiska, attiecīgi tiek izmantotas arī specifiskas datorprogrammas, kas ir atšķirīgas mārketinga, grāmatvedības un Latvijas Radio Kora speciālistiem.
7. Ierobežoto finanšu dēļ uzņēmums nevar plānot savu koncertdarbību 3 gadus uz priekšu, kas traucē uzņēmuma attīstībai.
8. Uzņēmumā ir izveidota matricas veida struktūrshēma, kas ļauj uzņēmuma direktora pārredzēt visus uzņēmumā notiekošos procesus ar nodaļu vadītāju starpniecību.
9. Uzņēmuma izvirzītie ikgadējie uzdevumi parāda to, cik daudzpusīga ir uzņēmuma darbība.
10. Uzņēmums ar viena gada budžetu nevar nofinansēt trīs gadu vīziju, tādēļ tiek piesaistītas gan materiālās, gan nemateriālās investīcijas, kas ļauj uzņēmumam funkcionēt un attīstīties.
11. VSIA „Latvijas Koncerti” projekta vadītāja amats ir ļoti komplicēts, jo prasa plašas zināšanas par Latvijas pašvaldībām un ārzemju tirgu, lai varētu bez problēmām realizēt projektus un koncertēt pēc iespējas vairāk Latvijas reģionos.
12. Uzņēmuma mērķauditorija ir ļoti plaša, jo tiek piedāvāti koncerti sākot jau no 1 gada vecuma, kas liecina, ka uzņēmuma tirgus segments ir visa Latvija un visi Latvijas iedzīvotāji.
13. Ieviest kontroles sistēmu uzņēmumā ir ļoti grūti, jo koncerts ir unikāls produkts un noteikt tā kvalitātes rādītājus ir neiespējami.
14. Uzņēmums piedāvā ļoti augstvērtīgu produktu un attiecīgi nedrīkst pieļaut to, ka tiek pieprasīta zema cena par šo pakalpojumu, jo piedāvātais produkts ir profesionālā māksla un tā attiecīgi tiek pārdota par augstu cenu.
15. Veicot produkta pozicionēšanu tirgū tiek izmantoti dažādi kanāli – radio, televīzija, drukātie mediji, internets, kas ļauj aptvert lielāko daļu Latvijas iedzīvotāju.
…
Ikviena uzņēmuma būtiskākie rādītāji ir finansiālais un ekonomiskais stāvoklis, kas veicina uzņēmuma uzticamību. To raksturo esošo resursu izmantošanas spēja un finansiālās situācijas kontrolēšana, tādēļ ikviena vadītāja rokās ir kontrolēt savā uzņēmumā notiekošos procesus. Paralēli tam uzņēmuma vadītājam ir jāspēj radīt konkurētspējīgu vidi un analizēt situāciju tirgū, kas var gan atvieglot, gan apgrūtināt uzņēmuma darbību. Prakses mērķis ir nostiprināt studiju procesā gūtās teorētiskās zināšanas, kā arī pētīt, analizēt un novērtēt VSIA „Latvijas Koncerti” darbību ietekmējošos faktorus, izvērtēt uzņēmumā notiekošos procesus, tā attīstību, kā arī izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma vispārējās darbības uzlabošanai. Latvijas radošās industrijas atrodas attīstības fāzē – ir augsts pieprasījums pēc pakalpojuma, taču ir daudzi finansiāli ierobežojumi, kas traucē strauju industrijas attīstību. Šajā prakses atskaitē ir atspoguļoti uzņēmuma darbības raksturojošie rādītāji, kā arī veiktie pasākumi, lai nodrošinātu veiksmīgu uzņēmējdarbību gan krīzes laikā, gan šobrīd. Veicot uzņēmuma analīzi, tika izmantotas šādas metodes: intervijas ar uzņēmuma darbiniekiem, salīdzināšanas metode, dokumentu analīze, ekonomiski matemātiskās metodes.
-
Finanšu analīzes prakses pārskats
Prakses atskaite31 Grāmatvedība, Ekonomika, Bankas, finanses, vērtspapīri
- Prakses pārskats VSIA "Latvijas koncerti"
- Profesionālās prakses pārskats
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Profesionālās prakses pārskats
Prakses atskaite augstskolai48
-
Finanšu analīzes prakses pārskats
Prakses atskaite augstskolai31
-
SIA "XYZ" prakses pārskats
Prakses atskaite augstskolai100
Novērtēts! -
Profesionālās prakses pārskats Kārsavas pašvaldībā
Prakses atskaite augstskolai42
-
Prakses pārskats SIA "XXX"
Prakses atskaite augstskolai34
Novērtēts!