Prakses atskaite
Uzņēmējdarbība un tiesības
Bankas, finanses, vērtspapīri
Prakses pārskats AS "Swedbank"-
Prakses pārskats AS "Swedbank"
Prakses atskaite52 Bankas, finanses, vērtspapīri, Ekonomika, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Bankas vieta kredītiestāžu sistēmā | 6 |
1.1. | Bankas pārvaldes struktūra Latvijā | 6 |
1.2. | Bankas filiāļu tīkls | 7 |
1.3. | Swedbank AS klientu – noguldītāju struktūra | 8 |
1.4. | Noguldījumu portfeļa sastāvs un struktūra | 9 |
1.5. | Banku darbību raksturojušie rādītāji | 10 |
1.6. | Neparasti un aizdomīgi finanšu darījumi | 11 |
1.7. | Bankas mārketings un reklāma | 12 |
1.8. | Bankas sniegtie finanšu pakalpojumi | 14 |
2. | Bankas finanšu pakalpojumi | 15 |
2.1. | Klientu apkalpošanas speciālistu galvenie pienākumi | 15 |
2.2. | Noguldījumi Swedbank AS | 16 |
2.2.1. | Noguldījumu veidi bankā | 16 |
2.2.2. | Noguldījumu atvēršana, līguma sastādināšana un līguma izbeigšanās | 18 |
2.3. | Bankas galvenās pasīvās operācijas | 20 |
2.4. | Kontu apkalpošana un norēķinu kartes | 20 |
2.5. | Kreditēšana Swedbank AS | 22 |
2.5.1. | Galvenie kreditēšanas veidi bankā | 22 |
2.5.2. | Kredīta saņemšana | 23 |
3. | Grāmatvedība bankā | 25 |
4. | Lietvedības darba organizācija bankā | 26 |
4.1. | Dokumentu pārvaldības un apgrozības sistēma | 26 |
4.2. | Bankas arhīvs | 27 |
5. | Bankas publiski pieejamais grāmatvedības gada, ceturkšņa pārskati, to sastādīšana, apstiprināšana un bankas darbības rezultātu novērtēšana | 28 |
5.1. | Bankas aktīvi | 28 |
5.2. | Bankas pasīvi | 29 |
5.3. | Neatkarīgu revidentu ziņojums | 30 |
5.4. | Kapitāls un rezerves bankā | 31 |
5.5. | Pašu kapitāls bankā | 32 |
5.6. | Gada pārskata pielikumi | 33 |
5.7. | Bankas izdevumi | 34 |
5.8. | Bankas ieņēmumi | 36 |
5.9. | ROE un ROA rādītāji bankā | 38 |
6. | Bankā izmantojamo datu bāzu izpēte | 39 |
7. | Bankā lietoto datorprogrammu izpēte | 40 |
7.1. | Izmaksas | 40 |
8. | Bankas datortīkla, e-pasta un interneta lietošana, bankas iekšējā interneta, bankas Web lapas, tās aktualitātes, izmantošanas efektivitātes un drošības izpēte, analīze | 41 |
8.1. | Interneta izmantošana | 41 |
8.2. | Swedbank AS internetbanka | 43 |
8.2.1. | Internetbanka fiziskām personām | 43 |
8.2.2. | Internetbanka juridiskām personām | 44 |
8.3. | Bankas WEB lapa | 45 |
9. | Nodokļu likumu piemērošana bankā | 47 |
10. | Pensiju 2.līmenis | 48 |
10.1. | Valsts fondēto pensiju sistēma | 48 |
10.2. | Pensiju plāni Swedbank AS | 49 |
10.2.1. | Pensiju 2.līmeņa rezultāti 2009. gada pirmajos 8 mēnešos | 50 |
11. | Pensiju 3.līmenis | 52 |
11.1. | Pensiju fondu veidi | 52 |
11.1.1. | Garantijas pensiju plāna dalībniekiem | 53 |
11.2. | Pensiju plāni | 54 |
11.3. | Nodokļu atvieglojumi | 54 |
12. | Apdrošināšana bankā | 55 |
12.1. | Mana izvēle, izvēloties kādu no apdrošināšanas produktiem | 55 |
13. | Civilā un darba aizsardzība bankā | 56 |
13.1. | Darba aizsardzības sistēmas raksturojums | 56 |
Secinājumi | 58 | |
Priekšlikumi | 59 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 60 |
Secinājumi
1. Swedbank rūpējas, lai visiem klientiem būtu pieejami bankas pakalpojumi, līdz ar to bankai ir plaši pieejams filiāļu tīkls, klientu apkalpošanas centri mazpilsētās un ciematos, kā arī bankomātu un internetbankas pieejamība.
2. Banka piedāvā samērā lielu noguldījumu veidu izvēli, taču par spīti mazajam procentu likmēm, klienti izvēlas noguldīt Swedbak, jo viņiem ir svarīgs bankas reitings, likviditāte, kapitāls, un pieredze, taču salīdzinot ar iepriekšējo gadu, noguldījumu apjoms ir samazinājies, sakarā ar ekonomisko situāciju Latvijā.
3. Kapitāla pietiekamības un likviditātes riska rādītāji, kas ir vieni no bankas darbību raksturojošiem rādītājiem, ir virs pieprasītajām normām, taču kredītu kvalitātē banka vēlas nodrošināt pastāvīgi augstu kredītportfeļa kvalitāti un vienlaicīgi meklēt atbilstošus risinājumus klientiem, kas ir saskārušies ar kredītu atmaksas problēmām.
4. Banka savus produktus reklamē ar dažādiem paņēmieniem, piemēram, TV ar sabiedrībā pazīstamiem cilvēkiem, internetbankā, bankas WEB lapā, SMS klientiem, ar kuru palīdzību banka šogad sagaidīja miljono klientu.
5. Banka piedāvā ļoti plašu un katram klientam individuāli piemeklētus pakalpojumus – speciāli piedāvājumi jauniešiem (OPEN kartes), senioriem (atlaides, augstākas noguldījumu likmes), skolotājiem (ITIC kartes), kredītu un līzingu ņēmējiem papildpakalpojumi (apdrošināšana) u.c.
6. Līdz 2008. gada nogalei, bankas aktīvi ar katru gadu palielinājās, kas ir izskaidrojams ar kredītu izsniegšanu, kā arī uzkrājumiem nedrošiem parādiem, kas salīdzinot ar 2007. gadu ir palielinājušies par 43%.
7. Apmaksātais pamatkapitāls ir palielinājies 2,2 reizes, kas izskaidrojams ar riskanto un nelabvēlīgo ekonomisko situāciju valstī.
8. Lielāko bankas izdevumu un ienākumu daļu veido procentu ienākumi un procentu izdevumi, attiecīgi 2008. gadā tie bija 55% un 79% no visiem posteņiem.
9. Mūsdienās Swedbank internetbanka ir kļuvusi gluži par aizstājēju filiāļu vietā, jo i-bankā var noslēgt visdažādākos līgumus ar bankas pakalpojumiem, iepazīties ar produktu klāstu, kā arī uzzināt aktuālāko informāciju, līdz ar to ne velti tieši Swedbank internetbanka ir atzīta par labāko internetbanku.
10. Pateicoties konsekventai ieguldījumu stratēģijai Swedbank pensiju plāna „Dinamika” ienesīgums kopš gada sākuma sasniedza +15,2 %, kas ir vislabākais rezultāts starp visiem pensiju 2.līmeņa plāniem.
Priekšlikumi
1. Tā kā banka no 2009. gada 1.septembra ir mainījusi cenrādi – par iemaksu savā kontā 0.30 LVL, līdz ar to ir jāpaplašina iemaksu bankomātu tīkls, jo klientiem ir svarīgi mūsdienās ietaupīt uz bankas komisijām;
2. Bankai ir svarīgi panākt to, lai klienti vairāk iepērkas ar norēķinu kartēm nevis izņem skaidru naudu no bankomāta, jo bankai inkasācija izmaksā diezgan dārgi, līdz ar to ir nepieciešams organizēt dažādus konkursus, lai klientiem būtu vēlme iepirkties ar karti.
3. Senioriem banka pie noguldījuma likmes piedāvā klāt vēl 0.1 %, taču tas var vēlāk sākt radīt neapmierinātību klientu vidū līdz pensijas vecumam, jo viņiem nepienākas 0.1 %, līdz ar to banka var zaudēt klientus.
4. Noformējot jaunus kredītproduktus, būtu vēlams katram piesaistīt galvotājus vai ķīlas, jo tad nedaudz samazināsies risks bankai ciest zaudējumus.
…
Prakses pārskats, kurš tapis izejot prakses programmu Banku augstskolā sadarbībā ar Swedbank AS. Darbā pieejama visa informācija par rezultātiem no 2006.-2009. gadam, kā arī aprakstīti produkti, pakalpojumi u.c.
Pielikumu nav.
- Biroja darba organizatora kvalifikācijas prakses pārskats
-
Prakses pārskats AS "Swedbank"
Prakses atskaite52 Bankas, finanses, vērtspapīri, Ekonomika, Uzņēmējdarbība
- Profesionālās prakses pārskats
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Biroja darba organizatora kvalifikācijas prakses pārskats
Prakses atskaite augstskolai15
-
Profesionālās prakses pārskats
Prakses atskaite augstskolai48
-
Prakses pārskats SIA "XXX"
Prakses atskaite augstskolai34
Novērtēts! -
Prakses pārskats a/s "Parex banka"
Prakses atskaite augstskolai32
Novērtēts! -
Prakses pārskats SIA "TietoEnator"
Prakses atskaite augstskolai30