Lai attīstītos spēja adaptēties mainīgajā pasaulē, izveidotos stabilas morālās un garīgās vērtības, attīstītos fiziski un garīgi vesela personība, iegūtu pamatzināšanas, pamatiemaņas, lai tiktu radīta vēlme un attīstītas spējas nepārtraukti, apzināti pilnveidot savu personību, lai apzinātos latviskās vērtības, lai attīstītos sevis apzināšanās spēja, veidotos komunikācijas prasme, ir vajadzīga izglītība. Šī izglītība ir vajadzīga gan skolēnam, gan skolotājam. Izglītības iestādes vadītāj misija un skolotāja misija ir sekmēt audzēkņa gatavību dzīves darbībai. Izglītības iestādes vadītājs un skolotājs ir atbildīgi audzēkņa, vecāku, sabiedrības un valsts priekšā par šīs misijas realizāciju. [1]. Šīs misijas vārdā skolotājam ir jāpilnveidojas un jāizglītojas, jāpapildina jau esošās zināšanas.
Skolotāja kompetence ir viņa zināšanas par to, kā veicināt audzēkņa gatavību dzīves darbībai, un prasmes pakļaut šim mērķim atbilstošu mācību saturu īpaši organizētu mācību vidi, iespējamo mācību metožu un paņēmienu dažādību, savas personības piemēru un autoritāti. Noteicošais faktors izglītības iestādes misijas realizēšanā ir skolotājs.
…