Prakses atskaite
Uzņēmējdarbība un tiesības
Tūrisms, viesmīlība
Prakses atskaite viesmīlībā "Hotel Jūrmala Spa"-
Prakses atskaite viesmīlībā "Hotel Jūrmala Spa"
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Ievads | |
Iepazīstināšana ar uzņēmumu. Darba drošību un iekšējās kārtības noteikumiem | ||
2. | Viesu apkalpošana | |
Apkalpojošā personāla nepieciešamo īpašību pielietošana | ||
Viesmīļu pienākumu izpilde | ||
Prasme piedāvāt pakalpojumu | ||
Darbs kolektīvā | ||
3. | Darbs ar viesiem | |
Vietu rezervēšanas kārtība | ||
Viesu sagaidīšana, apsēdināšana un izvietojums pie galdiņa | ||
Ēdienkartes un dzērienkartes pasniegšanas kārtība | ||
Pasūtījumu pieņemšana un nodošana uz virtuvi | ||
Dzērienu pasniegšanas noteikumi | ||
Ēdienu pasniegšanas noteikumi | ||
Nestandarta situācijas un risinājumi | ||
Norēķini ar viesi | ||
Viesu pavadīšanas noteikumi | ||
4. | Galda klāšanas pamatprincipi | |
Sagatavošanās darbam | ||
Tirdzniecības zāles sagatavošana viesu uzņemšanai | ||
Servantu un palīgratiņu sagatavošana | ||
Galda piederumu veidi, atšķirības, prasības un sagatavošana darbam | ||
Galda trauku veidi, koplietošanas un individuālās lietošanas piederumi, prasības, atšķirības un sagatavošana darbam | ||
Glāžu sortiments, izmēri, pielietojums, izgatavojamais materiāls, sagatavošana darbam | ||
Galda veļa, materiāls, izmēri, kopšana | ||
Salvešu veidi, locījumu veidi un to nozīme | ||
5. | Galda klājumu veidi | |
Galda klāšanas secība un noteikumi | ||
Tējas un kafijas galds | ||
Brokastu galds | ||
Pusdienu galds | ||
Vakariņu galds | ||
Svētku un svinību galdi | ||
6. | Secinājumi | |
7. | Priekšlikumi |
Svētku un svinību galdi
Viesnīcā Jūrmala SPA tiek piedāvāti trīs banketu veidi, no kuriem var izvēlēties, kurš viesim būs vispiemērotākais:
Bankets ar pilnu viesmīļu apkalpošanu – galdu klāj atbilstoši ēdiena un dzēriena kartēm. Uz vienu viesi jārēķina 90 – 110 cm vietas pie galda. Galda kartes novieto 2 cm virs dakšām. Uz galda novieto garšvielu traukus (1 trauks uz 4 viesiem). Novieto ziedu kompozīcijas uz galdiem, tās nedrīkst būt pārāk lielas un nedrīkst pārsniegt 30 cm augstumā. Salvešu locījumu izvēlas ņemot vērā galda kompozīcijas un glāžu augstumu. Īsi pirms viesu ierašanās salej aperatīvus. Sagatavo kanapē maizītes, riekstus, augļus, ja tādus ir paredzēts piedāvāt pie aperatīviem.
Furšetes tipa apkalpošana – klājot galdu atstāj brīvu galda malu (5-10 cm), pie galdautiem piestiprina galda svārkus. Uz galda novieto auksto uzkodu šķīvjus.
Pa labi no šķīvjiem novieto uzkodu piederumus, ietītus auduma salvetē. Pa kreisi no šķīvjiem novieto salocītas salvetes. Galdu kārto ar paaugstinājumiem un dekoriem, galda vidū novieto galveno kompozīciju. Zālē jābūt uzklātiem galdiem priekš netīrajiem traukiem. Atsevišķi novieto smēķētāju galdu uz kura novieto pelnu traukus, šķiltavas, glāzes, ūdeni, salvetes. Atsevišķi uzklāj deserta galdu, uz kura atrodas kafijas tases, piens, cukurs, deserta šķīvji, deserta piederumi. Atsevišķi tiek uzklāti bāra galdi ar dzērieniem. Sagatavo „welcome drinks” glāzes. Uz galda novieto ēdienus tā lai tie atkārtotos aptuveni ik pēc metra. Ja iespējams ēdienus izvieto spoguļattēlā, skatoties no galda centra. Koplietošanas traukus uz paaugstinājuma novieto galda vidū. Pie visiem ēdieniem novieto koplietošanas piederumus.
Bankets ar daļēju viesmīļu apkalpošanu – saklāj galdus atbilstoši ēdienu un dzērienu kartei. Galda karšu, garšvielu trauku, ziedu kompozīciju, salvešu izvietojums ir tāds pats kā banketien ar pilnu viesmīļu apkalpošanu. Sagatavo „welcome drinks ” glāzes. Īsi pirms viesu ierašanās salej aperatīvus. Sagatavo kanapē maizītes, riekstus, augļus, ja tādus ir paredzēts piedāvāt pie aperatīviem. Pirms viesu ierašanā uz galdiem uzliek aukstās uzkodas un dzērienus. Ēdieniem un dzērieniem uz galda jāatkārtojas tā, lai katrs varētu tiem ērti piekļūt.
Secinājumi
• Secinu, ka prakses laikā apguvu jaunas zināšanas un pilnveidoju jau skolā iegūtās.
• Prakses laikā ieguvu daudz jaunas paziņu gan no ēdināšanas dienesta, ofisa, gan no uzņemšanas dienesta. Domāju, ka arī turpmāk tas labi sekmēs tālāko
darbu viesnīcā.
• Kolēģi bija ļoti saprotami un elastīgi kas uzlaboja un lika stimulēt manu darbu.
• Uzskatu , ka šī bija pareizā prakses vietas izvēlē.
• Sapratu un apguvu svarīgākās lietas, kas ietekmē uzņēmuma kvalitāti un darbu
Priekšlikumi
• Iesaku restorānam mainīt vietu kur parasti tiek pulētas glāzes
• Iegādāties recepcijai klusāku un ērtāku sildītāju kas varētu netraucēt darbu
• Iesaku restorānam vairāk taupīt izejvielas
• Neatļaut praktikantiem un viesmīļiem lietot sulu automātus
…
1. Ievads - Iepazīstināšana ar uzņēmumu. Darba drošību un iekšējās kārtības noteikumiem 2. Viesu apkalpošana - Apkalpojošā personāla nepieciešamo īpašību pielietošana - Viesmīļu pienākumu izpilde - Prasme piedāvāt pakalpojumu - Darbs kolektīvā 3. Darbs ar viesiem - Vietu rezervēšanas kārtība - Viesu sagaidīšana, apsēdināšana un izvietojums pie galdiņa - Ēdienkartes un dzērienkartes pasniegšanas kārtība - Pasūtījumu pieņemšana un nodošana uz virtuvi - Dzērienu pasniegšanas noteikumi - Ēdienu pasniegšanas noteikumi - Nestandarta situācijas un risinājumi - Norēķini ar viesi - Viesu pavadīšanas noteikumi 4. Galda klāšanas pamatprincipi - Sagatavošanās darbam - Tirdzniecības zāles sagatavošana viesu uzņemšanai - Servantu un palīgratiņu sagatavošana - Galda piederumu veidi, atšķirības, prasības un sagatavošana darbam - Galda trauku veidi, koplietošanas un individuālās lietošanas piederumi, prasības, atšķirības un sagatavošana darbam - Glāžu sortiments, izmēri, pielietojums, izgatavojamais materiāls, sagatavošana darbam - Galda veļa, materiāls, izmēri, kopšana - Salvešu veidi, locījumu veidi un to nozīme 5. Galda klājumu veidi - Galda klāšanas secība un noteikumi - Tējas un kafijas galds - Brokastu galds - Pusdienu galds - Vakariņu galds - Svētku un svinību galdi 6. Secinājumi 7. Priekšlikumi 8. Izmantotā literatūra
- Prakses atskaite par darbu uzņēmumā "Lauku celtnieks"
- Prakses atskaite SIA "Saules rasa"
- Prakses atskaite viesmīlībā "Hotel Jūrmala Spa"
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Prakses atskaite par darbu uzņēmumā "Lauku celtnieks"
Prakses atskaite vidusskolai6
-
Prakses atskaite SIA "Saules rasa"
Prakses atskaite vidusskolai14
-
SIA ”Akva” - ekonomiskās prakses atskaite viesnīcā
Prakses atskaite vidusskolai9
-
Viesmīļa un konditora prakses atskaite
Prakses atskaite vidusskolai20
-
Prakses atskaite SIA "Tonus Elast"
Prakses atskaite vidusskolai19