Prakses atskaite
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Prakses atskaite Valsts Ieņēmumu dienestā-
Prakses atskaite Valsts Ieņēmumu dienestā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | VID nodaļas darbības raksturojums | 3 |
1.1. | VID nodaļas funkcijas | 3 |
1.2. | VID nodaļas struktūra, tās raksturojums, struktūrvienību uzdevumi | 3 |
1.3. | Darbinieku kontrole un atbildība par darba pienākumiem | 5 |
1.4. | Darbinieka tiesības un pienākumi | 5 |
2. | Nodokļu maksātāju reģistrācija un izslēgšana no reģistra | 7 |
2.1. | Nodokļu maksātāju kategorijas VID nodaļā | 7 |
2.2. | VID klientu apkalpošanas darba procedūras | 7 |
2.3. | Nodokļu maksātāju reģistrācijas process | 8 |
2.4. | Nodokļu maksātāju iesniedzamā (tekošā) dokumentācija | 10 |
2.5. | Nodokļu maksātāju izslēgšana no uzskaites | 19 |
3. | Nodokļu maksātāju uzskaite | 21 |
3.1. | Nodokļu maksātāju kopsavilkumu reģistri un to paraugi | 21 |
3.2. | Nodokļu maksātāju uzskaites reģistri | 22 |
3.3. | Nodokļu iemaksu pareizības analīze un kontrole | 23 |
4. | VID nodaļas darbs galveno nodokļu administrēšanā | 24 |
4.1. | Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) administrēšana | 24 |
4.2. | Uzņēmuma ienākuma nodokļa administrēšana | 25 |
4.3. | Iedzīvotāju ienākuma nodokļa administrēšana | 25 |
4.4. | Valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu administrēšana | 26 |
5. | VID nodaļā pielietojamais nodokļu maksātāja kontroles mehānisms | 27 |
5.1. | Kontroles veidi VID nodaļā | 27 |
5.2. | Novērošana kā kontroles veids | 27 |
5.3. | Apsekošana | 28 |
5.4. | Tematiskās pārbaudes | 28 |
5.5. | Deklarāciju un citu atskaišu pārbaude | 30 |
5.6. | Audits, pretpārbaudes | 31 |
Literatūras saraksts | 33 |
5.5. Deklarāciju un citu atskaišu pārbaude
Datu atbilstības pārbaude- nodokļu administrācijas pārbaude, kuras laikā tiek izvērtēta nodokļu maksātāja iesniegtajās nodokļu un informatīvajās deklarācijās uzrādītās informācijas atbilstība nodokļu administrācijas rīcībā esošajai informācijai un normatīvajiem aktiem. Datu atbilstības pārbaudi veic nodokļu administrācijas telpās, nepieprasot no nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības attaisnojuma dokumentus. Šīs pārbaudes laikā nodokļu vai informatīvajā deklarācijā konstatējot neatbilstības starp nodokļu maksātāja iesniegto informāciju un nodokļu administrācijas rīcībā esošo informāciju, nodokļu administrācija par to informē nodokļu maksātāju, nosūtot paziņojumu par konstatētajām konkrētajām neatbilstībām ar uzaicinājumu 30 dienu laikā no paziņojuma saņemšanas dienas iesniegt nodokļu administrācijai nodokļu deklarācijas vai informatīvās deklarācijas precizējumu vai konstatēto neatbilstību pamatotu izskaidrojumu. Ja nodokļu maksātājs noteiktajā termiņā nav novērsis paziņojumā norādītās neatbilstības, nodokļu administrācija pieņem lēmumu par datu atbilstības pārbaudes rezultātiem, kurā veic budžetā maksājamo vai atmaksājamo summu pārrēķinu, nosaka par labu budžetam piedzenamo nodokļa summu un aprēķina nokavējuma naudu.[4]
Pievienotās vērtības nodokļa deklarāciju datu atbilstības pārbaužu procesa ietvaros 2010.gada 9 mēnešos nodokļu maksātājiem ir nosūtīti 805 paziņojumi ar uzaicinājumu 30 dienu laikā no paziņojuma saņemšanas dienas iesniegt Valsts ieņēmumu dienestā pievienotās vērtības nodokļa deklarācijas precizējumu vai konstatēto neatbilstību pamatotu izskaidrojumu. 57 nodokļu maksātāji paši ir novērsuši konstatētās neatbilstības un iesnieguši precizētas deklarācijas, precizējot pievienotās vērtības nodokļa summu Ls 872,4 tūkst. apmērā. [4]
5.6. Audits, pretpārbaudes.
Nodokļu audits (revīzija)- nodokļu administrācijas pārbaude, kad tiek kontrolēta viena vai vairāku nodokļu, nodokļu deklarācijas posteņu vai nodevu un citu valsts noteikto maksājumu aprēķināšanas, maksāšanas un ieskaitīšanas budžetā pareizība un atbilstība normatīvajiem aktiem noteiktajā taksācijas periodā. Nodokļu audita veidi:
• daļējs nodokļu audits- aptver nodokļu deklarācijas (pārskata, ziņojuma) atsevišķas sastāvdaļas vai konkrētus darījumus;
• vienkāršs nodokļu audits- aptver vienu nodokli;
• komplekss nodokļu audits- aptver vairākus nodokļus;
• pilns nodokļu audits- aptver visas nodokļu maksātāja nodokļu deklarācijas kā vienu veselu.[4]
Nodokļu audits ir vienīgais nodokļu kontroles veids, kura rezultātā nodokļu maksātājam var tikt aprēķināti papildu nodokļu maksājumi budžetā.
2010.gada 9 mēnešos Valsts ieņēmumu dienests veica 1217 nodokļu auditus (676 juridisko personu nodokļu auditus, 541 fizisko personu nodokļu auditu), no kuriem rezultatīvi bija 1126 nodokļu auditi. Rezultativitāte ir 93 %. Valsts ieņēmumu dienests nodokļu auditos 2010.gada 9 mēnešos ir aprēķinājis Ls 99,3 milj., tajā skaitā, Ls 86,9 milj. aprēķināti juridisko personu nodokļu auditos jeb 88 % no kopējās nodokļu auditos aprēķinātās summas un Ls 12,4 milj. ir aprēķināti fizisko personu nodokļu auditos (12 %). Nodokļu auditos aprēķinātās summas attiecība pret Valsts ieņēmumu dienesta administrētajiem nodokļu ieņēmumiem valsts budžetā 2010.gada 9 mēnešos ir 3,7%. Vislielākais īpatsvars no nodokļu veidiem, kuros 2010.gada 9 mēnešos veikti papildus aprēķini, ir pievienotās vērtības nodoklim- 50% (Ls 49,9milj.) no kopējās nodokļu auditos aprēķinātās summas. Nodokļu auditos papildus aprēķināts iedzīvotāju ienākuma nodoklis 6 % (Ls 5,7 milj.) no kopējās nodokļu auditos aprēķinātās summas, uzņēmumu ienākuma nodoklis- 2% (Ls 2,0milj.).[4]
…
IIN deklarācijas pielikums,PVN deklarācijas, IIN un soc.paziņojuma pielikumi,UIN deklrācijas pielikums.
- Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
- Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
- Prakses atskaite Valsts Ieņēmumu dienestā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
Prakses atskaite augstskolai36
-
Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
Prakses atskaite augstskolai37
-
Prakses atskaite Valsts ieņēmumu dienestā
Prakses atskaite augstskolai65
Novērtēts! -
Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
Prakses atskaite augstskolai15
-
Valsts ieņēmumu dienesta Rīgas reģionālās iestādes Latgales priekšpilsētas nodaļa
Prakses atskaite augstskolai44