Preces iesaiņojums ir ļoti dažāds – preces ir iesaiņotas papīra, plastmasas, polietilēna, kartona, stikla un skārda iepakojumos.
Produkta iesaiņojuma galvenie mērķi ir šādi:
aizsargāšana – pasargāt produktu transportēšanas un uzglabāšanas laikā no mehāniskiem bojājumiem un vides iedarbības;
ērtība – iesaiņojums ļauj produktu pārdot atsevišķās vienībās, porcijās, lielos iesaiņojumos, ļoti mazās vienībās, tā, lai būtu ērti un pieņemami patērētājam;
saskarsme – iesaiņojums var darboties kā daļa no saskarsmes komplekta.
Patērētājam ir vieglāk orientēties piedāvāto produktu klāstā, ja noteiktus produktus var atpazīt pēc to iesaiņojuma.
Visi produkti nonāk līdz patērētājam iesaiņojuma veidā. Iesaiņojums veido redzamo produkta daļu, to, ko patērētājs ierauga vispirms (piemēram, mēs veikalā ievērojam košu jogurta kārbiņu. Tikai pēc tam, kad būsim to iegādājušies un atnesuši mājās, mēs pārliecināsimies, kāds produkts ir patiesībā).
Etiķete ir produkta iesaiņojuma sastāvdaļa, tomēr ne visos gadījumos ir nepieciešama etiķete. Etiķetēm, tāpat kā iesaiņojumam, ir savas noteiktas funkcijas, virzot produktu tirgū un veidojot saskarsmi ar patērētāju. Laba etiķete var būt stimuls, kas liek patērētājam iegādāties produktu. [2]
Arī veikalā ievēroju to, ka ļoti daudzi cilvēki vispirms aplūko etiķeti un iepakojumu, pirms to iegādājas.
Man bija iespēja pāris dienas pastrādāt fasētavā. Tā kā daudz preces atved lielos gabalos piemēram, sieru, tad šīs preces ir jāsadala pa mazākiem gabaliņiem un tad jāietin pārtikas plēvē, un jāuzlīmē etiķete (informācija par produktu).…