Vēroto stundu analīze
Klase, mācību stunda: 3a.klase, dabas zinības
Mācību mērķis: Pilnveidot skolēnu zināšanas un izpratni par kontinentiem
Uzdevumi:
1. Pilnveidot skolēnu iemaņas strādāt ar atrasto informāciju par kontinentiem
2. Pilnveidot skolēnu zināšanas iegūstot jaunu informāciju par kontinentiem
3. Nostiprināt zināšanas attēlojot kontinentus uz balona ( zemeslode)
4. Veicināt sadarbības prasmes strādājot pāros
Metodisko paņēmienu izmantošana atbilstoši izvirzītajiem uzdevumiem:
Stundas sākumā skolotāja bērniem pastāsta, ko ir iecerējusi šodien darīt un kā bērniem būs jāstrādā. Uzdod jautājumu, kas ir kontinents, bērni uz šo jautājumu sniedza neskaidras atbildes, saucot visus kontinentus pēc kārtas. Skolotāja izskaidro, kad kontinents ir liela zemes platība, kuru no visām pusēm appludina ūdens. Skolotāja uz tāfeles pielika lielo ģeogrāfisko karti un katrs skolēns nāca pie tāfeles parādīt kādi kontinenti atrodas Austrumu puslodē. Uz galda stāvēja arī globuss, pie kura skolēni nāca un parādīja kontinentus. Bērni sadalījās pa pāriem un katrs pāris bija mājās sagatavojis informāciju par visiem kontinentiem. Skolotāja uz galda bija salikusi visas kontinenta kontūras. Katram skolēnam vajadzēja rokās būt 7 kontūrām, bet vienu kontinentu skolotāja bija paslēpusi aiz muguras. Jautāja skolēniem, kāds kontinents trūkst, vai katram ir 7 kontūras? Stundas pirmajā daļā bērni aktīvi sniedza sagatavoto informāciju par kontinentiem, ko bija sagatavojuši mājās. Stundas otrajā daļā bērni darbojās praktiski, kontinenta kontūras līmēja uz balona.
Skolēnu aktivitāte un iniciativitāte:
Šajā stundā bērni darbojās ļoti aktīvi, jo viņiem patika pastāstīt par atrasto informāciju, starp citu šī tēma bija viņiem jaunums, tāpēc interesanti uzzināt vēl nedzirdētas lietas. Arī praktisko darbu, bērni darīja ar lielu aizraušanos un patiku. Katrs gribēja izteikties, cēla rokas.
…