Saskaņā ar likuma „Valsts pārvaldes iekārtas likums” 6.pantu valsts pārvalde ir organizēta hierarhiski. Neviena iestāde vai pārvaldes amatpersona nevar atrasties ārpus šīs sistēmas. Hierarhijas pastāvēšanas pamatuzdevumi ir nodrošināt pārvaldes leģitimitāti, valdības vienkāršību un pats būtiskākais – tiesiskumu principa ievērošanu. Ministru kabinets kā politisks visas valsts pārvaldes vadītājs īsteno padotību pār valsts pārvaldes organizāciju (institucionālā padotība) un pār valsts pārvaldes funkciju pildīšanu (funkcionālā padotība).
Saskaņā ar likumu „Valsts pārvaldes iekārtas likums”, valsts pārvalde (institucionāli un funkcionāli) dalās tiešajā un pastarpinātajā pārvaldē. Tiešā pārvalde ir tāda pārvalde, kur visas institūcijas pieder pie sākotnējās publisko tiesību juridiskās personas Latvijas Republika, bet pastarpinātā pārvalde ir visas tās institūcijas, kas juridiski pieder pie visām pārējām publisko tiesību juridiskajām personām. Tiešā valsts pārvalde atrodas Ministru kabineta pakļautībā, raksturīga institucionālā pakārtotība. Pastarpinātā valsts pārvalde nav padota, bet ir tikai pārraudzībā, raksturīga institūciju autonomija.
Pašvaldība ir atvasināta publiska persona, izveidota uz likuma pamata. Tai ar likumu piešķirta sava autonoma kompetence, kas ietver arī sava budžeta veidošanu un apstiprināšanu. Tai var būt sava manta. Pašvaldību juridiskā organizācija pie pilnīgi izveidotas orgānu sistēmas aptver lēmēju, izpildu un kontroles orgānus. Lēmējorgāns mēdz būt uz noteiktu laiku ievēlēta dome vai padome. Deleģēto valsts pārvaldes funkciju un pārvaldes uzdevumu izpildē pašvaldība pārstāv Latvijas Republiku un ir Ministru kabineta padotībā.
Prakses mērķis ir nostiprināt, padziļināt un praktiski pielietot apgūtās teorētiskās zināšanas publiskās pārvaldes darbinieku specialitātē.
Prakses uzdevums:
1. nodrošināt, lai students izprastu valsts pārvaldes uzbūvi un iegūtu iemaņas juridisku darbu veikšanai;
2. orientētos ar prakses vietas darbību saistītajos normatīvajos tiesību aktos;
3. padziļināt iegūtās zināšanas un attīstīt prasmi patstāvīgi risināt problēmas un pieņemt lēmumus;
4. prakses laikā students galveno uzmanību veltī prakses vietas darbības specifikai un īpašai kompetencei, kā arī analizē ar prakses vietas darbību saistītu problēmu.
Prakse izieta Rīgas pašvaldības dzīvojamo māju privatizācijas komisijā no 2009.gada 12.februāra līdz 2009.gada 09.augustam.…