-
Prakses atskaite personālvadībā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Iepazīšanās ar uzņēmumu | 6 |
1.1. | Uzņēmuma izveidošanās vēsture, darbības virziens | 6 |
1.2. | Darba drošības, ugunsdzēsības un citi noteikumi uzņēmumā | 8 |
1.2.1. | Darba drošības instruktāža | 9 |
1.2.2. | Ievadinstruktāž | 9 |
1.2.3. | Ugunsdrošības noteikumi | 10 |
1.2.4. | Nelaimes gadījumu izmeklēšana un uzskaite | 10 |
2. | Personāla darba organizācija uzņēmumā | 13 |
2.1. | Personāla darba funkcionālie pienākumi, sadarbība ar citām uzņēmuma daļām, vadību | 13 |
2.2. | Personāla politika uzņēmumā, personāla daļas uzdevumi personāla politikas veidošanā | 15 |
3. | Personāla izvēle, pieņemšana darbā, darba līgumi | 16 |
2.3. | Personāla plānošana uzņēmumā, plānošanas mērķi attiecībā uz vadošiem amatiem un pamatpersonālu | 18 |
3.1. | Informācijas avoti personāla izvēlē, izvēles gaita, personāla izvēles kritēriji | 18 |
3.2. | Nepieciešamie dokumenti stājoties darbā, dokumentu noformulēšana stājoties darbā | 20 |
3.3. | Darba līguma veidi, saturs, slēgšanas kārtība, personāla kartotēka | 21 |
3.4. | Darba ņēmēja uzskaites kartītes noformulēšana | 22 |
3.5. | Darba ņēmēja ievadīšana darbā, ievadīšanas programma, darebinieku motivēšana | 23 |
4. | Darbinieku atlaišana no darba | 24 |
4.1. | Darba tiesisko attiecību izbeigšana: darbinieka uzteikums, darba devēja uzteikums, pamatojums, termiņi | 24 |
4.2. | Darba likuma ievērošana uzņēmumādarbinieku atlaišana, darba procesa laikā,atlaišanas pabalsti | 25 |
5. | Grāmatvedības organizēšana un kārtošana uzņēmumā | 26 |
5.1. | Grāmatvedības darba organizēšana prakses uzņēmumā, grāmatvedības uzdevumi | 26 |
5.2. | Iepazīšanās ar grāmatvedības organizācijas formu uzņēmumā | 28 |
5.3. | Vadības grāmatvedība, tās uzdevumi | 29 |
5.4. | Finanšu grāmatvedība, tās uzdevumi | 30 |
Grāmatvedības kārtošana lietojot datorprogrammas | 32 | |
6. | Dokumentu klasifikācija un apgrozība uzņēmumā | 32 |
6.1. | Dokumenta juridiskais spēks: obligātie rekvizīti,noformēšanas prasības | 30 |
6.2. | Dokumentu pārbaude, reģistrācija, eksemplāru skaits, glabāšanas laiks | 33 |
6.3. | Personāla lietvedības dokumentu noformēšana, sastādīšana | 35 |
6.4. | Darījumu sarakste ar piegādātājiem un klientiem | 37 |
6.5. | Preču pavaddokumentācija | 38 |
6.6. | Maksājumu dokumentu noformēšana utt. | 41 |
6.7. | Dokumentu apgrozība uzņēmumā | 42 |
7. | Detalizēts kontu plāns | 43 |
7.1. | Kontu plāna izstrādāšanas kārtība uzņēmu | 43 |
7.2. | Kontu apstiprināšana par pamatu ņemot vienotu kontu plānu | 44 |
7.3. | Iepazīšanās ar uzņēmuma kontu plānu | 45 |
8. | Pamatlīdzekļi, to uzskaite, nolietoju | 46 |
8.1. | Pamatlīdzekļu jēdziens, grupas, pamatlīdzekļu uzskaites kartīšu noformēšana | 46 |
2. | Pamatlīdzekļu nolietojuma aprēķināšana, pamatlīdzekļu piegādātāju izvēle | 47 |
Secinājumi | 48 | |
Izmantotā literatūra | 49 |
P/l tiek norakstīts tikai tajos gadījumos, ja tas vairs nav derīgs vai arī nespēj pildīt savas funkcijas. Šajā gadījumā, ja konkrētajam p/l ir vēl palikusi amortizācijas vērtība, tad to pārskaita un zaudējuma aprēķinu. Ja vērtība ir tikusi pilnībā atmaksāta, tad konkrēto p/l noraksta.
Uzņēmumā p/l tiek arī pārdoti un, ja šī pārdotā vērtība ir mazāka par atlikušo p/l amortizācijas summu, tad nenomaksātā summa nonāk P vai Z aprēķinā.
P/l summa uz pēdējo mēnesi 100,- Ls, tiek pārdots pa 80,- Ls, līdz ar to sanāk ,ka uzņēmums zaudē 20,- Ls. Un šī starpība nonāk P vai Z aprēķinā.
Tā kā uzņēmumā SIA X tiek ļoti daudz iepirkti un nomāti p/l, līdz ar to uzņēmumam ir svarīgi izvēlēties pareizos piegādātājus. Piegādātāji tiek meklēti tādi, kas var piedāvāt konkrēto p/l par zemāko centu, ar attiecīgu kvalitātes un atmaksas noteikumiem, lai uzņēmumam būtu izdevīgi iegādāties no konkrētā p/l piegādātāja.
Iegādājoties p/l uzņēmums saņem pavadzīmi un uz tā pamata izveido aktu par saņemto p/l.
Secinājumi
Izejot praksi uzņēmumā SIA XXX es spēju pielietot savas teorētiskās zināšanas praksē. Prakses laikā es iepazinos ar personāldaļas uzdevumiem un pienākumiem, kā arī izpratu tās būtību un iepzinos ar grāmatvedību uzņēmumā. Bija iespēja apgūt prasmes pavadzīmju atmaksai konkrētajā sistēmā, kuru uzņēmums pielieto.
Manuprāt, SIA XXX ir vēl plašas iespējas attīstīties un palielināt savu klientu pulku. Uzņemuma lielākais pluss ir tas, ka uzņēmumam pašam ir savas kafeijnīcas, kurā cilvēki var iepazīties ar ēdināšanu, kādu piedāvā uzņēmums. Kā arī tas, ka uzņēmums ir iekarojis ārzemju piegādātājus,kas sadarbojās ar uzņēmumu piegādājot nepieciešamās pārtikas preces.
Manuprāt,šis pavadītais laiks šajā prakses uzņēmumā, bija ļoti vērtīgs, jo daudz ko jaunu bija iespējams uzziāt, bija iespēja tuvāk iepazīt un izprast grāmatvedību, un iesaistīties tās veidošanā.
…
Šī gada prakses tēma ir personāldaļa un tās organizēšana un grāmatvedības organizācijas process. Galvenie uzdevumi, kas man bija jāveic prakses laikā: • Iepazīšanās ar uzņēmumu; • Personāla izvēle, pieņemšana,atlaišana; • Grāmatvedības organizēšana; • Dokumentu klasifikācija, apgrozība; • Kontu plāns uzņēmumā; • Pamatlīdzekļu uzskaite, nolietojums.
- Prakses atskaite finanšu grāmatvedībā
- Prakses atskaite lietvedībā
- Prakses atskaite personālvadībā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Prakses atskaite uzņēmuma vadībā
Prakses atskaite augstskolai22
-
Prakses atskaite par Rīgas rajona padomi
Prakses atskaite augstskolai11
Novērtēts! -
Lietvedības prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai31
-
Prakses atskaite SIA "Ekspreskafē"
Prakses atskaite augstskolai16
-
Grāmatvedības prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai26