Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:593227
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.1.  iepazīšanās ar konkrēto izglītības iestādi, tās darbības pamatiem, vēsturi un aktuālām problēmām    1
1.2.  izglītības iestādes darbības stratēģijas (mērķi, uzdevumi u.tml.) izpēte    4
1.3.  izglītības iestādes normatīvo dokumentu analīze    4
2.1.  darba plānošana, organizēšana un koordinēšana izglītības iestādē    6
2.2.  dažādu sociālo institūciju saikne ar izglītības iestādi    8
2.3.  pedagogu sadarbības izpēte    9
2.4.  sadarbības ar vecākiem izpēte    9
3.1.  sadarbības iespēju ar dažādiem speciālistiem izpēte    12
3.2.  vienas jomas dziļāka izpēte izglītības iestādē    13
4.1.  izglītības attīstības perspektīvas nākotne    14
4.2.  praksē gūtās atziņas, iespaidi, kopsecinājumi    15
Darba fragmentsAizvērt

Šā uzdevuma veikšanai iepazinos un veicu iestādes dokumentu analīzi, izmantoju pārrunas ar iestādes vadītāju, izglītības metodiķi, lietvedi un pedagogiem.

1.1. Iepazīšanās ar konkrēto izglītības iestādi, tās darbības pamatiem, vēsturi un aktuālām problēmām.

Pirmsskolas izglītības iestāde ir integrēta sabiedrības daļa. Pēdējo gadu pārmaiņas valstī ir būtiski ietekmējušas arī izglītības sistēmu. Mainījušās vispārējās izglītības pamatnostādnes, izglītības saturs un izglītības mērķi.
Pēdējo gadu inovāciju procesi izglītībā ir skāruši arī pirmsskolas izglītības iestādi ‘’Jancis’’. Ir notikušas pārmaiņas gan formālajos, gan neformālajos procesos. Kā galveno minot to, ka ir augusi iestādes patstāvība.
Vangažu pirmsskolas izglītības iestāde “Jancis” tika atvērta apmēram pirms 30 gadiem, laikā , kad tika atvērta Vangažu asfaltbetona rūpnīca, un tika paredzēta rūpnīcas darbinieku bērniem. Kad tika slēgtas lielākā daļa no valstī esošajām rūpnīcām, tika likvidēta arī Vangažu asfaltbetona rūpnīcā un vienlaicīgi tika slēgts arī bērnudārzs. 1994. gadā bērnudārzs tika atjaunots un no tā laika sāka strādāt jauns kolektīvs ar atbilstošu izglītību.
Šobrīd iestādi “Jancis” apmeklē 158 bērni: no tiem 90 ir latviešu tautības un 68 krievu tautības bērni vecumā no 2-7 gadiem.
Ir vērojama bērnu tautības skaita izmaiņas – aizvien vairāk cittautiešu vēlas, lai viņu bērni apmeklētu latviešu pirmsskolas izglītības iestādi. Tas ir skaidrojams ar integrēšanās jautājumiem. Vecāki vēlas, lai viņu bērnu integrētos latviešu sabiedrībā. Vecāki apzinās cik svarīgi ir Latvijā dzīvojošiem cilvēkiem zināt latviešu valodu, tās tradīcijas un vērtības, lai varētu konkurēt darba tirgū un būt piederīgiem Latvijas valstij.
Par bērnu labsajūtu gādā septiņu grupu pirmsskolas izglītības skolotājas, divi pirmsskolas izglītības mūzikas skolotāji – viens latviešu, otrs krievu plūsmai, pirmsskolas izglītības fiziskās attīstības skolotājs, izglītības metodiķe, latviešu valodas skolotāja krievu tautības bērniem, angļu valodas skolotāja, tautisko deju skolotāja, medmāsa.
Iestādē uzņem bērnus līdz 7 gadu vecumam. Vadoties pēc reālā pieprasījuma grupās noteikts šāds bērnu skaits:
līdz 3 gadu vecumam 12-16 bērnu
no 3-7 gadu vecumam 16-20 bērnu, ar nosacījumu, ka ikdienas apmeklējums nav mazāks , kā normatīvos noteikts.
Bērnudārzs atrodas pilsētas nomalē, ekoloģiski tīrā vidē. Blakus ir liels parks, upīte un ezers. Apkārt pilsētai ir daudz mežu. Iet ar bērniem pastaigās, ekskursijās, pārgājienos un izzināt dabu un apkārtni, rīkot dažādas sacensības brīvā dabā,- tas viss rada iespēju bērnu fiziskai, estētiskai un intelektuālai attīstībai.
Pašā “Janča” teritorijā ir ierīkoti spēļu laukumiņi bērnu rotaļām. Katrs laukumiņš, kā arī pati bērnudārza teritorija ir atdalīti ar dzīvžodziņu. Katrā laukumiņā atrodas veranda, smilšu kaste un šūpoles.
Varētu teikt, ka iestādes pedagoģiskais process balstās uz četriem izglītības pīlāriem. (uz cilvēces attīstības tendenču analīzes pamata UNESCO Komisija Izglītībai XXI gs. Uzskata, ka izglītības pamatā ir četri fundamentāli, savstarpēji saistīti mācīšanās tipi, kurus tēlaini sauc par izglītības pīlāriem. Tie ir – mācīšanās zināt, mācīšanās darīt, mācīšanas dzīvot kopā un mācīšanās būt. No tiem izriet pamatizglītības mērķi, kas virzīti uz to, lai ikviens bērns atbilstoši savām spējām izkopj savu garīgo un emocionālo pasauli, veidojas par bērnu un radošu personību, attīsta sadarbības prasmes...)
Jebkurā situācijā svarīgi ir neaizmirst, ka galvenais ir bērns un bērna vajadzības.
Pirmajā vietā iestādē ir bērns ar viņa vajadzībām, interesēm un viņa ģimeni. Skolotājas rēķinās ar bērnu, viņa domām un jūtām. Bērns netiek pielīdzināts kādam vidējam rādītājam. Skolotāju uzdevums ir tikai laikus pamanīt ko bērns var un ko vēl nevar. Papildus bērniem pēcpusdienās tiek piedāvāti deju un angļu valodas nodarbības.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1116708
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties