-
Prakses atskaite mārketingā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Mārketinga vide | 4 |
1.1. | Mikrovide | 4 |
1.2. | Makrovide | 5 |
1.3. | Iekšējā vide | 5 |
2. | SVID analīze | 8 |
2.1. | Stiprās puses | 8 |
2.2. | Vājās puses | 9 |
2.3. | Iespējas | 10 |
2.4. | Draudi | 10 |
3. | Mārketinga MIX | 12 |
3.1. | Prece | 12 |
3.2. | Cena | 13 |
3.3. | Virzība | 15 |
3.4. | Sadale | 15 |
4. | Tirgus izpēte | 17 |
5. | Konkurence | 19 |
6. | Darba autora ieguldījums un sasniegumi uzņēmumā „xxx” | 22 |
6.1. | Secinājumi | 22 |
6.2. | Priekšlikumi | 22 |
7. | IZMANTOTO AVOTU SARAKSTS | 23 |
8. | Pielikums | 24 |
Ievads
SIA „xxx” ir augošs un stabils tirdzniecības uzņēmums (pilsēta). SIA „xxx” tika dibināts 1995. gada 30. martā. Uzņēmuma dibinātāji – (īpašnieku vārdi un uzvārdi).
Gadu gaitā uzņēmums ir iekarojis pircēju uzticību un apliecinājis sevi kā vērtīgs un konkurētspējīgs uzņēmums. Uzņēmuma prioritāte ir pircējs, tiek ieguldīts liels darbs, lai pircējs justos labi un atgrieztos iepirkties uzņēmuma „xxx” veikalos.
Darbība tirdzniecībā tika uzsākta (pilsēta) tirgū. Darbošanās tirgū mērķis bija – iepirkt preces Rīgā lētāk un pārdot (pilsēta) tirgū dārgāk, tādejādi atpelnot ieguldītos līdzekļus, darbu un gūstot peļņu. Valstij attīstoties un sakārtojoties nodokļu sistēmai, kā arī vairojoties veikaliem, šāds biznesa veids kļuva nerentabls un uzņēmuma īpašniekiem radās doma par sava privātā veikala izveidošanu, kā rezultātā 2000. gadā tika atvērts pirmais veikals „xxx”. Veikals iekaroja pircēju simpātijas un īpašnieki sāka domāt par tālāko attīstību, kā rezultātā 2002. gadā tika atvērts otrs veikals „xxx”. Lai īpaši daudz nebūtu jāveido uzkrājums veikalu telpās, kuras uzņēmums vairāk atvēlēja tieši veikala izvietošanai, 2003. gadā tika atklāta uzņēmuma noliktava – ietilpīgas, plašas telpas uzņēmuma vajadzībām. Turklāt vērā ņemams fakts, ka ņemot preces vairumā, tiek iegūtas atlaides, tādejādi iepirkums sanāk lētāks, nekā iepērkot mazumā. Tādejādi attīstījās arī uzņēmuma iekšējā loģistika. Uzņēmuma darbība sekmīgi attīstījās, tāpēc 2003. gadā atvērās trešais uzņēmuma veikals – līdz šim lielākais veikals „xxx”. Savā darbībā uzņēmums nestāv uz vietas. Izvērtējot iepriekš gūto pieredzi un iegūto pircēju uzticību – 2006. gada vasarā tiek atvērts ceturtais veikals.
Liels uzņēmuma potenciāls ir darbinieki. Darbību uzņēmumā uzsāka 2 cilvēki – uzņēmuma īpašnieki. Laikam ejot, jau darbojoties tirgū, tika pieņemtas darbā divas pārdevējas. Tagad uzņēmums var lepoties ar 54 darbiniekiem. Uzņēmumam ir izdevies apkopot kompetentus, atraktīvus, darboties gribošus cilvēkus ar augstu atbildības sajūtu. Arī darbiniekos tiek ieguldīts liels darbs, lai nezustu vēlme darboties un attieksme pret katru pircēju būtu īpaša.
Uzņēmums turpina veiksmīgi augt un attīstīties. Uzņēmuma nākotnes vīzijas – neapstāties savā attīstībā un turpināt augt, tādejādi nākotnē noteikti plānosies vēl kādu veikalu atvēršana un varbūt pat kafejnīca.
1. Mārketinga vide
1.1. Mikrovide
Lai jebkurš uzņēmums veiktu sekmīgu darbību ir jāveido, jāizprot un jākontrolē uzņēmuma iekšējā vide. Iekšējā vide ir līdzvērtīgi svarīga kā uzņēmuma ārējā vide, jo kultūra, iekšējie likumi un noteikumi neizbēgami veido uzņēmuma publisko tēlu. Uzņēmuma iekšējā vidē notiek lēmumu pieņemšana.
Ietekmīgākais mikrovides faktors, kas ietekmē visu lēmumu pieņemšanu ir pats uzņēmums. Uzņēmuma vadība izstrādā un nosaka stratēģiskos plānus un mērķus, kā arī veido uzņēmuma iekšējo politiku un apstiprina projektus. Uzņēmuma vadība nodarbojas ar uzņēmuma menedžmentu – kontrolē uzņēmuma darbību, pieņem dažādus lēmumus par jaunu darbību uzsākšanu, kā arī ir atbildīga par uzņēmuma finansēm, seko līdzi finansu apritei, meklē efektīvus veidus kā uzlabot uzņēmuma darbību – tirdzniecību, lai piesaistītu iespējami vairāk pircējus.
Uzņēmuma „xxx” iekšējās vides ietekmējošie faktori ir:
Pircēji;
Piegādātāji;
Konkurenti.
Uzņēmuma „xxx” mikrovides prioritāte ir pircējs, tāpēc uzņēmuma „sirds” ir mārketings – pircēju vēlmju apzināšana, izpēte un apmierināšana. Tiek ieguldīts liels darbs, lai pētītu, analizētu pircēju vēlmes, ieguldīts liels darbs, lai piesaistītu pircējus un noturētu viņu interesi. Darba gaitā par pircējiem, to uzvedību un piesaisti pieskarsies arī veicot mārketinga MIX un tirgus izpēti.
Nākošais svarīgais faktors ir piegādātāji. Tiek sekots līdzi piegādātāj firmu sortimentiem, cenu aptaujām. Lai nenokļūtu lielā atkarībā no neliela piegādātāju skaita, lai izvairītos no riska, ka kaut kas no preču sortimenta trūkst, uzņēmums sadarbojas ar lielu skaitu piegādātāju. Ir izveidojusies laba sadarbība ar vairāk kā 50 piegādātājiem. Galvenie kritēriji pēc kādiem uzņēmums izvēlas ar kādām firmām sadarboties ir:
Preces kvalitāte;
Cenas;
Piegādes termiņi.
Ņemot vērā, ka uzņēmums „xxx” darbojas tirdzniecībā, konkurence ir svarīgs izpētes avots, tādēļ šim mikrovides faktoram darba gaitā būs atsevišķa nodaļa ar izsmeļošāku aprakstu un izpēti.
1.2. Makrovide
Makrovide ietekmē ne tikai pašu uzņēmumu, bet arī konkurentus. Makrovide ir tas faktors, kuru uzņēmumam ir daudz grūtāk ietekmēt, nekā mikrovidi, tomēr tas nenozīmē, ka uzņēmums nevar neko darīt, lai makrovides faktorus vērstu sev par labu.
Uzņēmumu ietekmējošie makrovides faktori ir:
Demogrāfiskie;
Ekonomiskie;
Zinātne, tehnika un tehnoloģijas;
Politiski tiesiskie;
Demogrāfiskie faktori ir saistīti ar iedzīvotājiem. Demogrāfiskie faktori lielu ietekmi rada uzņēmumiem ar specifiskām nozarēm, piemēram, bērnu preču tirdzniecība, bet uzņēmumu „xxx” kā pārtikas tirdzniecības uzņēmumu, ietekmē visai maz, jo pārtika cilvēkiem ir un būs nepieciešama visos laikos un vecumos.
Ekonomiskie faktori uzņēmumu ietekmē jau nedaudz vairāk, jo ietver sevī ekonomisko attīstību valstī un pilsētā, iedzīvotāju pirktspēju, kā arī bezdarba līmeņa pieaugumu. Jo, ja , piemēram valsts samazinās savus izdevumus vai samazinās nodokļu likmes, apgrozībā tiks palaista vairāk nauda, līdz ar to palielināsies pieprasījums. Turpretī, ja valsts savus izdevumus palielinās vai paaugstinās nodokļu likmes, pircējiem būs mazāk naudas tēriņiem un līdz ar to samazināsies arī kopējais pieprasījums.
Zinātnē, tehnikā un tehnoloģijās katrs jauns atklājums var radīt jaunu nozaru veidošanos, jaunu preču un pakalpojumu veidu rašanos. Tirgū zinātnes progresa rezultātā nonāk preces ar uzlabotām lietošanas īpašībām vai pilnīgi jaunas preces.
Politiski tiesiskie faktori būtiski ietekmē katra uzņēmuma darbību, lai vai kādā nozarē tas darbotos. Latvijā ir augsta inflācija, valdības iejaukšanās ir neiespējama. Speciālistiem mārketinga jomā ir labi jāpārzina un jālieto likumdošanas akti un noteikumi, kas attiecas uz uzņēmuma, pircēja un sabiedrības interesēm
…
Prakse veikta tirdzniecības uzņēmumā. Prakses atskaitē izanalizēti svarīgākie mārketinga punkti - mārketinga vide, SVID analīze, mārketinga MIX, tirgus izpēte, konkurence. Atzinīgi (9 balles) atskaiti novērtējis pats uzņēmuma vadītājs.
- Kvalifikācijas prakses atskaite mārketingā
- Prakses atskaite mārketingā
- Prakses atskaite mārketingā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Prakses atskaite mārketingā
Prakses atskaite augstskolai26
-
Prakses atskaite mārketingā
Prakses atskaite augstskolai14
Novērtēts! -
Prakses atskaite mārketingā
Prakses atskaite augstskolai18
-
Kvalifikācijas prakses atskaite mārketingā
Prakses atskaite augstskolai18
-
Prakses atskaite mārketingā X pilsētas bibliotēkā
Prakses atskaite augstskolai29
Novērtēts!