Ievads
Prakse tika izieta no 2009. gada 27. aprīļa līdz šī paša gada 6. jūnijam. SIA „KLOTA” ir tirdzniecības uzņēmums, kas nodarbojas ar Latvijas un Rīgas suvenīru importēšanu un mazumtirdzniecību. Šo uzņēmumu vada viena vadītāja. SIA „KLOTA” nodarbina deviņas personas – katrā veikalā četras pārdevējas un grāmatvede.
Šis uzņēmums kā prakses vieta tika izvēlēts, jo uzņēmumā ir dinamisks darbs ar klientiem, tajā ir iespējams atsvaidzināt zināšanas svešvalodās. Tika izlemts, ka būtu interesanti uzzināt kā veidojas sabiedrisko attiecību darba organizācija mazā uzņēmumā un kā tas tiek vadīts, lai sasniegtu vēlamos rezultātus. Vēlējos arī uzzināt kādus mārketinga paņēmienus izmanto uzņēmums, lai piesaistītu klientus nozarē, kur ir izteikts sezonālais sadalījums un lielākā daļa klientu ir ārvalstu tūristi.
Prakses mērķis:
Dot iespēju studentiem nostiprināt teorētiskās zināšanas, iegūt studiju programmai atbilstošu kompetenci un apgūt praktiskas iemaņas sabiedrisko attiecību menedžera darbā, kā arī savākt materiālus studiju darbam.
Prakses uzdevumi:
1. Jāiepazīstas ar sabiedrisko attiecību darba organizāciju, struktūru, amata aprakstiem, darba un dokumentu plūsmu prakses vietā.
2. Jāiepazīstas un jāizvērtē uzņēmuma iekšējās komunikācijas sistēma, jāpiedalās iekšējās komunikācijas aktivitātēs.
3. Jāiepazīstas un jāizvērtē darbs ar klientiem prakses vietā.
4. Patstāvīgais darbs prakses vietā – informācijas sagatavošana, preses relīžu rakstīšana, preses monitorings, darbs ar medijiem, iekšējā komunikācija u.c.
1. Uzņēmuma raksturojums
SIA „KLOTA” ir tirdzniecības uzņēmums, kas nodarbojas ar Latvijas un Rīgas suvenīru importēšanu un mazumtirdzniecību. Uzņēmumam pieder divi veikali, kuri atrodas pašā Vecrīgas sirdī – Rātslaukumā. Uzņēmums pastāv kopš 1998. gada.
Šo uzņēmumu vada viena vadītāja. SIA „KLOTA” nodarbina deviņas personas – katrā veikalā četras pārdevējas un grāmatvede.
Uzņēmums ir atkarīgs no sezonas - gadalaikiem, jo tā darbība ir vērsta uz tūristu apkalpošanu. Šī iemesla dēļ uzņēmuma mainās uzdevumi un mērķi. Vasaras sezonā tie ir izveidot preču dažādību veikalos un iegūt lielāku peļņu. Savukārt, ziemas sezonā – saglabāt preču dažādību ar pēc iespējas mazākiem izdevumiem un darīt visu iespējamo, lai uzņēmums neciestu zaudējumus.
…