Grāmatvedības uzskaites tehnika tas ir uzskaites informāijas reģistrācija. Lai reģistrēt uzskaites informāciju ir domāti uzskaites reģistri.
Reģistri iedālas kartiņas, grāmatas pēc āreja izskata, bet pēc satūra- analitiskos un sintetiskos uzskaites reģistros un kombinētos reģistros.
Grāmatvedības reģistros nedrīkst ievadīt ierakstus bez pavaddokumentiem. Ja ierakstus grām. reģistros svitro , jābūt redzams tos iepriekšais satūrs.
Grāmatvedības uzskaites vadīšana
Grām. uzskaie ir uzskaites informācijas apsrtrādāšana ar analitisko un sentetisko reģistru saskaņu.
Firma izmanto žurnāl-ordera uzskaites formu . Žurnāl-ordera formā grizmanto šaha principu, reģistrējot operācijas. Šaha formas ieraksti nozīme, ka vienā darbības paņēmienā fiksē saimn. operācijas pa kredītu un debetu korespondejošos kontos. Žurnāl-ordera forma satūr hronoloģisko uzskaiti ( žurnāls) un sistematisku uzskaiti (orderis). Žurnāl-orderis var ietvert analitiskās un sintetiskās uzskaites datus, bet firma sastāda tos uz atseviškiem kontiem (piemēram žurnāl-orderis „Kase”) .
Firma izmanto arī Galvenu grāmatu. Tas ir sentitiskais uzskaites reģistrs. Tajā katram kontam ir dota lapa atlikumam uz mēneša sakuma un beiga uz debetu. Galvena grāmata domāta uz vienu gadu, katram mēnesim ir dota viena rinda. Uz galv. grāmatas un citas reģistrus pamatā aizpilda bilanci un citas uzskaites formas.
Lai atspoguļot uzņēmuma saimniecisku darbību izmanto dažadi paņemieni, kuri sastāda grāmatvedības uzskaiti. Uzskaitē iekļuva atsevišķi elementi, no kuriem galveni ir:
Dokumentācija,
Inventarizācija,
Divkāršais ieraksts,
Kalkulācija.
Dokumentācija- rakstiska apliecība par izdarītu saimnecisku darbību, kura dod jurisdisko spēku grāmatvedības uzskaite datiem. Uzskaitē pieņem tikai tos dokumentos, kuros ir aizpildīti visi rekvizīti. Obligāti ir šadi rekvizīti: uzņēmuma nosaukums,dokumenta nosaukums un datums, saimnieciskās darbības aprakstījums un pamatojums, personas paraksti, kuri ir atbildīgi par saimnieciskā darījuma izpildījumu un informācijas pareizību.…