-
Prakses atskaite finansēs
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Uzņēmuma darbības raksturojums | 4 |
1.1. | Organizatoriskā struktūra | 4 |
2. | Nodokļu likumdošanas pielietošana uzņēmumā, to raksturojums | 5 |
2.1. | Uzņēmuma ienākuma nodokļa raksturojums | 5 |
2.2. | Iedzīvotāju ienākuma nodokļa raksturojums | 6 |
2.3. | Valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu raksturojums | 7 |
2.4. | Pievienotās vērtības nodokļa raksturojums | 8 |
2.5. | Citu nodokļu un nodevu raksturojums | 8 |
3. | Uzņēmuma likviditātes un maksātspējas analīze | 9 |
3.1. | Apgrozāmo līdzekļu struktūras un dinamikas analīze | 9 |
3.2. | Krājumu sastāva novērtēšana | 10 |
3.3. | Debitoru parādu novērtēšana | 11 |
3.4. | Naudas plūsmas analīze | 11 |
3.5. | Likviditātes relatīvie rādītāji | 13 |
4. | Uzņēmuma kapitāla struktūras un vērtības analīze | 16 |
4.1. | Uzņēmuma kapitāla struktūras un vērtības analīze | 16 |
4.2. | Finanšu avotu struktūru rādītāji | 16 |
4.3. | Uzņēmuma aktīvu finansēšanas izvērtēšana | 17 |
5. | Ilgtermiņa ieguldījumu izmantošanas analīze | 19 |
5.1. | Ilgtermiņa ieguldījumu struktūra un analīze | 19 |
5.2. | Nolietojuma aprēķināšanas metodes | 20 |
6. | Uzņēmuma līdzekļu aprites jeb efektivitātes rādītāju analīze | 22 |
6.1. | Krājumu aprites rādītāji | 22 |
6.2. | Debitoru parādu aprites rādītāji | 22 |
6.3. | Apgrozāmo līdzekļu aprites rādītāji | 23 |
7. | Izmaksu, peļņas veidošanās un rentabilitātes analīze | 24 |
7.1. | Galvenie ieņēmuma veidi uzņēmumā | 24 |
7.2. | Galvenie izmaksu veidi uzņēmumā | 24 |
7.3. | Bruto peļņas, peļņas pirms % maksājumiem un nodokļiem, neto peļņas veidošanās analīze | 25 |
7.4. | Peļņas vai zaudējumu aprēķina analīze | 26 |
7.5. | Tīrās peļņas sadale uzņēmumā | 27 |
7.6. | Rentabilitātes rādītāju analīze | 27 |
8. | Bankrota diagnostika | 31 |
8.1. | Bankrota diagnostika | 31 |
Secinājumi un priekšlikumi | 34 |
2. Nodokļu likumdošanas pielietošana uzņēmumā, to raksturojums
2.1. Uzņēmuma ienākuma nodokļa raksturojums
Uzņēmuma ienākuma nodokli pārskata periodā sastāda par pārskata periodu aprēķinātais un atliktais nodoklis. Uzņēmuma ienākuma nodoklis tiek atzīts peļņas vai zaudējumu aprēķinā.
Par pārskata periodu aprēķinātais nodoklis ir aprēķināts, ievērojot likumu „Par uzņēmuma ienākuma nodokli” prasības, un piemērojot likumā noteikto 15% nodokļa likmi.
Uzņēmuma ienākuma nodokļa samaksas termiņš ir 15 dienu laikā pēc gada pārskata un nodokļa deklarācijas iesniegšanas dienas.
Nodokļa maksātāji:
• Iekšzemes uzņēmumi;
• No valsts budžeta finansētas institūcijas, kuras gūst ienākumus no saimnieciskās darbības un šos ieņēmumus neatspoguļo valsts vai pašvaldību budžetos;
• No pašvaldību budžetiem finansētas institūcijas, kuras gūst ienākumus no saimnieciskās darbības un šos ieņēmumus neatspoguļo valsts vai pašvaldību budžetos;
• Ārvalstu komercsabiedrības, fiziskas personas un citas personas;
• Nerezidentu patstāvīgās pārstāvniecības.
Atbrīvojumi:
• Summas, kas izmaksātas subsīdiju veidā kā valsts atbalsts lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai.
• Ienākumi, kas gūti no to vērtspapīru pārdošanas, kuri atrodas Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas publiskajā apgrozībā.
• Ziedotājiem.
• Par ārvalstīs samaksātu nodokli.
• Īpašās nodokļu atlaides.
Uzņēmuma ienākuma nodoklis maksājams divās daļās: ikmēneša avansa maksājumā vai galīgā summa pēc pārskata gada rezultātiem.
Uzņēmumā Uzņēmuma ienākuma nodoklis tiek aprēķināts šādi:
1. Nosaka ieņēmumu summu, kas ir gūta Latvijas Republikā un ārzemēs,
2. Aprēķina uzņēmuma izdevumu summu attiecīgajā pārskata gadā,
3. Nosaka gada peļņu, no ienākumiem atņemot izdevumus,
4. Iegūto peļņu koriģē ( peļņa palielinās vai samazinās),
5. Aprēķina Uzņēmuma ienākuma nodokli (UIN),
6. Iegūto UIN samazina par piešķirto atlaižu summu. Tiek iegūts UIN, kas jāmaksā par pārskata gadu,
7. No iegūtās UIN pārskata gada summas atskaita pārskata gadā samaksāto UIN avansa maksājumu summu. Iegūst summu, kas jāiemaksā budžetā.
Faktiski maksājamās UIN summas (3 varianti):
1. Deklarācijā uzrādītais ( faktiskais) nodoklis par pārskata gadu ir lielāks par avansa maksājumu summu. Tad nodokļa starpība nomaksājama ar nākamo avansa maksājumu, vai pēc saskaņošanas ar VID trīs mēnešu laikā.
2. Faktiskais nodoklis sakrīt ar avansa maksājumu kopsummu. Tādā gadījumā papildus maksājumi nav nepieciešami.
3. Deklarācijā uzrādītais (faktiskais) nodoklis ir mazāks par avansa maksājumu kopsummu. Šādā gadījumā pārmaksāto nodokli var:
• Ieskaitīt citu nodokļu nomaksā,
• Ieskaitīt kā turpmākos UIN avansa maksājumus,
• Pieprasīt pārmaksātā UIN atmaksu.
…
- Prakses atskaite civiltiesībās un komerctiesībās - SIA "V"
- Prakses atskaite finansēs
- Prakses atskaite par darbu muitā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Prakses atskaite TTP
Prakses atskaite augstskolai91
-
Kvalifikācijas prakses atskaite grāmatvedībā
Prakses atskaite augstskolai40
-
SIA "Arvita" grāmatvedības prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai29
-
Prakses atskaite a/s "Liepājas Metalurgs"
Prakses atskaite augstskolai22
Novērtēts! -
Prakses atskaite izdevniecības uzņēmumā
Prakses atskaite augstskolai34