Prakse izieta uzņēmumā AS „Parex banka” laika posmā no 2009.gada 10.oktobra līdz 2009.gada 21.decembrim.
AS „Parex banka” ilgus gadus ir bijusi pārliecinoša līdere Latvijas komercbanku sektorā. Ir pazīstama arī ārzemēs, ko pierāda vairākas iegūtās balvas un atzinības populāros finansu žurnālos. AS ”Parex banka” ir universāla banka, jo tā piedāvā pilnu pakalpojumu paketi ne tikai privātpersonām, bet arī juridiskām personām, īpaši specializējoties uz biznesa operāciju apkalpošanu Latvijas komersantiem.
Prakses mērķis ir sekmēt teorētisko zināšanu, profesionālo prasmju un iemaņu nostiprināšanu un attīstību uzņēmumu un iestāžu vadītāja specialitātē, iepazīstot AS „Parex banka” uzņēmējdarbības un vadīšanas organizāciju, izpildi un ar to saistītās problēmas, kontroli, efektivitātes novērtēšanu un lēmumu pieņemšanu.
Prakses uzdevumi:
raksturot uzņēmuma darbības formu, veidu, nozari, kurā tas darbojas;
iepazītie ar uzņēmuma darbību saistošajiem likumdošanas normatīvajiem aktiem;
iepazīties un analizēt uzņēmuma iekšējo un ārējo vidi;
raksturot un analizēt organizācijas vadītāju darbības principus un pienākumus;
veikt vadītāju darbības analīzi un novērtējumu;
analizēt uzņēmuma patērētājus, konkurentus;
raksturot komunikāciju sistēmas uzņēmumā;
analizēt lēmumu pieņemšanas procesu uzņēmumā;
formulēt uzņēmuma nostāju sociālās atbildības jautājumā;
izdarīt secinājumus par uzņēmuma darba organizāciju.
Prakses uzdevumu veikšanai izmantota pieejamā teorētiskā literatūra, interneta resursi, personīgā pieredze, pieejamie bankas informācijas resursi un dažādu bankas struktūrvienību darbinieku sniegtā mutiskā informācija.
Darbs sastāv no ievada un četrām nodaļām ar apakšnodaļām un secinājumiem.
Darba pirmajā nodaļā ir aprakstīta uzņēmuma uzņēmējdarbības forma, uzņēmuma darbības veidi un reglamentējošie likumdošanas akti.
Darba otrajā daļā ir analizēta uzņēmuma iekšējā vide (uzņēmuma organizatoriskā struktūra, vadītāju amata un darba pienākumu raksturojums, vadīšana, kontrole, motivācija).
Trešajā nodaļā ir analizēta uzņēmuma ārējā vide(patērētāji un konkurenti).
Ceturtajā nodaļā aprakstīta komunikācijas sistēmas organizācijā.
Darba beigās ir veikti secinājumi.
…