Praksi esmu izgājusi uzņēmumā Akciju sabiedrība “Latvijas balzams”, kas specializējas alkoholisko dzērienu ražošanā un izplatīšanā.
Prakses laikā strādāju uzņēmuma Personāla un administratīvajā departamentā un veicu administratīva rakstura pienākumus: darba pienākumu aprakstu pārskati, izziņu izsniegšana, darba tabeļu apkopošana. Piedalījos darba līgumu un amatu instrukciju izstrādē, darbinieku resursu plānošanā, personāla atlasē, kā arī veicu statistikas analīzes pārskatu. Prakses laikā veicu intervijas ar AS “LB” darbiniekiem un vadību.
Prakses darbā tiek apskatīta informācija par uzņēmumu, tā struktūru, par tā piedāvāto produktu daļu tirgū, kā arī tiek apskatīta personāla vadība uzņēmumā.
Prakses atskaite sastāv no 11 daļām, ievada un secinājumiem.
1.Ieskats AS “Latvijas balzams” vēsturē un pašreizējās darbības raksturojums
1.1. Uzņēmuma vēsture
XIX gadsimta beigās netālu no Zemitānu dzelzceļa stacijas, tajā pašā vietā, kur pašlaik atrodas AS “Latvijas balzams”, sākās rūpnīcas būvdarbi, un 1900. gads tiek uzskatīts par uzņēmuma dibināšanas gadu. Pirmais pasaules karš spirtoto dzērienu tirdzniecību uz laiku pārtrauca, bet jau Latvijas neatkarības sākumā spirta fabrika darbību atjaunoja. Pēc otrā pasaules kara rūpnīca uzsāka arī liķieru ražošanu, un piecdesmito gadu beigās to pārdēvēja par “Rīgas liķieru – degvīna rūpnīcu”. 1970. gadā uzņēmums ieguva pašreizējo nosaukumu, bet dažus gadus pēc valstiskās neatkarības atgūšanas, deviņdesmito gadu vidū izveidota valsts akciju sabiedrība “Latvijas balzams”. Uz šo brīdi uzņēmums ir publiska akciju sabiedrība, tās vadošais akcionārs ir “S.P.I. Distilleries.B.V.”, kam pieder 97,98% no pamatkapitāla, un kopš 1998. gada tā akcijas tiek kotētas Rīgas Fondu biržas Otrajā sarakstā.
No 2000. gada “Latvijas balzamam” pievienota A/S ”Rīgas vīni”, kas ļāvusi LB iegūt būtisku tirgus daļu augošajā vīnu segmentā un attīstīt vieglo alkoholisko dzērienu ražošanu.
Par vienu no galvenajām prioritātēm 2001.gadā uzņēmums bija izvirzījis jaunu produktu attīstību . Tika veidoti jauni zīmoli gan stipro, gan vieglo alkoholisko dzērienu segmentos. Tas ļāva uzņēmumam stiprināt konkurētspēju.…