Prakses atskaite
Uzņēmējdarbība un tiesības
Bankas, finanses, vērtspapīri
Prakses atskaite AS "Hansabanka"-
Prakses atskaite AS "Hansabanka"
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
Uzņēmuma apraksts | 6 | |
1.1. | Uzņēmuma nosaukums | 6 |
1.2. | Juridiskā adrese | 6 |
1.3. | Juridiskais statuss | 6 |
1.4. | A/S “Hansabanka” dibināšanas vēsture | 7 |
1.5. | Bankas pamatkapitāls | 8 |
1.5.1. | Pamatkapitāla lielums | 8 |
1.5.2. | Akcijas | 8 |
1.5.3. | Akciju nodošna | 9 |
1.5.5. | Pamatkapitāla samazināšana | 9 |
1.6. | Bankas pārvalde un struktūrvienības | 10 |
1.6.1. | Bankas pārvalde | 10 |
1.6.2. | Bankas iekšējā struktūra | 15 |
1.6.2.1. | Iekšējā audita nodaļa | 15 |
1.6.2.2. | Administrācijas daļa | 15 |
1.6.2.3. | Finansu tirgus daļa | 16 |
1.6.2.4. | Uzņēmumu apkalpošanas daļa | 16 |
1.6.2.5. | Klientu apkalpošanas daļa | 17 |
1.6.2.6. | Ekskluzīvās nodaļas, lielo klientu apkalpošanas sistēmas | 17 |
1.6.3. | Grāmatvedības darījumu iekšējās kontroles sistēmas | 19 |
1.6.3.1. | Vispārīgie noteikumi | 19 |
1.6.3.2. | Grāmatvedības kontroles organizācija | 20 |
A/S “Hansabanka” piedāvātie pakalpojumi | 22 | |
2.1. | Kontu atvēršana | 22 |
2.2. | Noguldījumi | 24 |
2.3. | Attālinātie bankas pakalpojumi | 26 |
2.4. | Norēķinu kartes | 28 |
2.5. | Čeki | 30 |
2.6. | Kredītprodukti privātpersonām | 30 |
2.7. | Kredītprodukti juridiskām personām | 34 |
2.8. | Tirdzniecības finansēšanas produkti | 35 |
2.9. | Hansa Pensijas | 36 |
2.10. | Līzings | 36 |
2.11. | Faktorings | 37 |
3. nodaļa | Dokumenti A/S“Hansabanka” | 37 |
3.1. | Dokumentu veidi bankā | 37 |
3.2. | Dokumentu apgrozība bankā | 37 |
3.2.1. | Izejošā korespodence | 37 |
3.2.2. | Ienākošā korespodence | 38 |
3.4. | Lietvedība, lietu nomenklatūra | 41 |
3.4.1. | Lietvedība nodarbojas ar | 41 |
3.4.2. | Lietu nomenklatūra bankā | 41 |
3.4. | Arhīvs | 42 |
3.4.1. | Hansabanka arhīvā glabā | 42 |
3.4.2. | Arhīva pamatuzdevumi | 42 |
3.4.3. | Arhīva funkcijas | 42 |
4.1. | Bankas bilances posteņi, to saturs | 44 |
4.2. | Galvenie grāmatvedības principi | 45 |
4.3. | Gatavojot pārskatus, A/S Hansabanka ievēro šādus pamatprincipus | 46 |
4.4. | Grāmatvedības uzskaites kārtošanas pamatprasības | 47 |
4.5. | Bankas kontu plāns | 47 |
4.5.1. | Saīsinājumi | 47 |
4.5.2. | Grāmatvedības kontu plāns | 48 |
4.5.3. | Bilances kontu sastādīšanas izklāsts | 48 |
5.nodaļa | Bankas ieņēmumi un izdevumi finansu grāmatvedībā | 50 |
5.1. | Operācijas kontu raksturojums | 50 |
5.1.1. | 6.grupas konti ir ieņēmumi no saimnieciskās darbības | 51 |
5.1.2. | 7.grupas konti ir ieņēmumi no saimnieciskās darbības | 52 |
5.1.3. | 8.grupas konti ir dažādu ieņēmumu un izdevumu konti | 52 |
5.2. | Galvenie izdevumu veidi | 53 |
5.2.1. | Procentu izdevumi | 53 |
5.2.2. | Komisijas naudas izdevumi | 54 |
5.2.3. | Administratīvie izdevumi | 54 |
5.2.4. | Ar darbiniekiem saistītie izdevumi | 54 |
5.3. | Galvenie ieņēmumu veidi | 54 |
5.3.1. | procentu ienākumi | 54 |
5.3.2. | Komisijas naudas ieņēmumi | 55 |
5.3.3. | Dividenžu ieņēmumi | 55 |
6.nodaļa | Nodokļu likumdošanas pielietošana iestādē | 56 |
6.1. | Uzņēmuma ienākuma nodokļa uzskaite bankā | 56 |
6.2. | Iedzīvotāju ienākuma nodokļa uzskaite bankā | 56 |
6.3. | Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas | 57 |
6.4. | Nekustamā īpašuma nodokļa administrēšana bankā | 57 |
6.7. | Pievienotās vērtības nodoklis | 58 |
7.nodaļa | A/S “Hansabanka” 2002. gada pārskats | 59 |
7.1. | Gada pārskata sastādīšanas kārtība | 59 |
7.2. | Gada pārskata sastāvdaļas | 59 |
7.3. | Finansu rezultātu analīze | 60 |
7.3.1. | Peļņas un zaudējumu aprēķina analīze | 60 |
7.3.2. | Bilances analīze | 62 |
7.4. | Revidenta ziņojums | 64 |
8.nodaļa | A/S “Hansabanka” darbības prognozes un prioritātes 2003. gadā | 67 |
8.1. | Klientu apkalpošana | 67 |
8.2. | Uzņēmumu apkalpošana | 67 |
8.3. | Banku tehnoloģijas | 68 |
8.4. | Atbalsts sabiedrībai | 68 |
Secinājumi | 69 | |
Pielikums Nr. 1. Filiāļu tīkls | 71 | |
Pielikums Nr.2. Bankas pārvaldes struktūra | 77 |
Ievads.
A/S “Hansabanka” ir viena no vadošajām komercbankām Latvijā. Ar katru gadu A/S “Hansabanka” uzlabo savu darbību un pakalpojumu klāstu un līdz ar to 2002.gadā A/S “Hansabanka” jau ir kļuvusi par tirgus līderi Latvijas banku sektorā vairākās komercbanku darbības jomās.
Manas prakses mērķis bija plašāk iepazīties ar A/S “Hansabankas” darbības virzieniem, galvenajiem finansiālās darbības rādītājiem, kā arī ar bankas sniegtajiem pakalpojumiem.
Informācija galvenokārt tika iegūta no Bankas iekšējās datu bāzes. Sīkāka informācija par man interesējošiem jautājumiem guvu no atsaucīgajiem bankas darbiniekiem.
Mācību prakses laikā veicu arī prakses atskaites veidošanu, kurā ietvēru 8 nodaļas:
1) Sīkāka informācija par A/S “Hansabanka”, tās vēsturi un struktūru;
2) Apraksts par piedāvātajiem bankas pakalpojumiem;
3) Dokumentu lietvedība un arhīva pārraudzība;
4) Bankas bilance un kontu plāna izklāsts;
5) Bankas ieņēmumu un izdevumu uzskaite finansu grāmatvedībā
6) Nodokļu likumdošanas pielietošana A/S“Hansabanka”
7) A/S “Hansabanka” 2002.gada pārskata sastādīšanas noteikumi un saturs;
8) A/S“Hansabankas” darbības prognozes 2003.gadam.
Prakses atskaites nobeigumā ir pielikumi kuros ietverta bankas struktūra, bankas pakalpojumu veidlapas un bankas pakalpojumu cenrādis.
Prakses laiku uzskatu par ļoti noderīgu, jo iegūtās teorētiskās zināšanas bija iespējams realizēt praksē.
1.nodaļa.
Uzņēmuma apraksts.
1.1.Uzņēmuma nosaukums.
Akciju sabiedrības nosaukums ir akciju sabiedrība “Hansabanka”
Bankas iepriekšējais nosaukums līdz 1996.gada 24.septembrim bija akciju sabiedrība “Vācijas – Latvijas banka”.
Saīsinātais bankas nosaukums A/S“Hansabanka”.
1.2. Juridiskā adrese.
A/S“Hansabanka”, Kaļķu iela 26
Rīga, LV – 1050, Latvija, tel. +371-7024555, fakss +371-702444
Reģistrēta Latvijas Republikas uzņēmumu reģistrā 14.05.1992. ar numuru 000307476
1.3. Juridiskais statuss.
Banka ir kredītiestāde, kas izveidota kā akciju sabiedrība un veic banku operācijas (darījumus) saskaņā ar Latvijas Bankas izsniegto licenci.
Bankai ir tiesības dibināt uzņēmumus, filiāles (nodaļas), norēķinu grupas, piedalīties citās sabiedrībās, atvērt pārstāvniecības ārvalstīs saskaņā ar statūtiem un Latvijas Republikas likumdošanas aktiem, saņemot Latvijas Bankas atļauju.
Banka ir juridiska persona ar savu zīmogu, nosaukumu un firmas zīmi.
Banka savā darbībā vadās pēc Latvijas Republikas likumiem un Latvijas Bankas normatīviem, kā arī šiem statūtiem.
Bankai pieder kustamais un nekustamais īpašums un finansu resursi. Bankai ir tiesības pārvaldīt un rīkoties ar šo īpašumu.
Banka var iegūt, pārvaldīt un izlietot savu īpašumu atbilstoši saviem mērķiem un saskaņā ar Latvijas Republikas vai tai piederošā īpašuma atrašanās vietas likumdošanas aktiem.
Bankas darbības laiks nav ierobežots.
Banka atbild par savām saistībām ar visu tai piederošo mantu, bet neatbild par akcionāru saistībām. Valsts un banka neatbild viena par otras saistībām.
1.4. A/S “Hansabanka” dibināšanas vēsture.
A/S “Hansabanka” – viena no vadošajām Latvijas komercbankām, ir dibināta 1992. gada 8. maijā kā Vācijas – Latvijas banka. 1996. gada jūnijā Vācijas – Latvijas banka kļuva par Hansabank Grupas uzņēmumu un tās nosaukums tiek nomainīts uz Hansabank – Latvija. Bankas akcionāru maiņa bija pirmais solis starptautiskas bankas izveidošanas virzienā.
Viens no bankas attīstības nozīmīgākajiem posmiem bija Zviedrijas bankas “Swedbank” iesaistīšanās Hansabank Grupā. 1998. gadā “Swedbank”, iegādājoties 48,98% akciju kapitāla, kļuva par Hansabank Grupas stratēģisko investoru, tādejādi paplašinot bankas attīstības perspektīvas. Pašlaik “Swedbank” pieder 60,1% Hansabank Grupas akciju. Savukārt, otrs svarīgākais notikums 1998. gadā bija veiksmīgi īstenotais Hansabank – Latvija un Latviijas Zemes bankas apvienošanās process, kas bankai deva iespēju kļūt par universālu banku ar plašu pakalpojumu klāstu un filiāļu tīklu visā Latvijā.
1999. gada jūnijā bankai tika mainīts nosaukums no Hansabank – Latvija uz Hansabanka. Banka ar savu jauno identitāti un tēlu uzskatāmi parādīja savu vēlmi un gatavību kļūt atvērtiem visiem Latvijas iedzīvotājiem. 1999. gadā Hansabanka bija viena no visdinamiskāk augošajām bankām Latvijā un bankas vissvarīgākais sasniegums bija bankas klientu- privātpersonu – skaita pieaugums un klientu noguldījumu straujais pieaugums, kas apliecināja klientu uzticību bankai.
…
Prakses atskaite Hansabanka. Banku Augstskola.
- Prakses atskaite AS "Hansabanka"
- Prakses atskaite AS "Hansabanka"
- Prakses atskaite bankā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Prakses atskaite AS "Hansabanka"
Prakses atskaite augstskolai64
-
Prakses atskaite bankā
Prakses atskaite augstskolai46
-
Prakses pārskats a/s "Parex banka"
Prakses atskaite augstskolai33
-
SEB banka - prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai60
-
Prakses pārskats biedrībā "Latvijas Starptautiskā skola"
Prakses atskaite augstskolai37
Novērtēts!