Prakses atskaite
Uzņēmējdarbība un tiesības
Bankas, finanses, vērtspapīri
Prakses atskaite a/s "Hansabanka". 2006.gads-
Prakses atskaite a/s "Hansabanka". 2006.gads
Prakses atskaite97 Bankas, finanses, vērtspapīri, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 4 | |
1. | Vides, kurā uzņēmums darbojas, raksturojums | 6 |
1.1. | Eiropas Savienības (ES) ietekme uz finanšu tirgus sektoru un AS „Hansabanka” | 6 |
1.2. | AS „ Hansabanka” starptautiskā sadarbība | 11 |
1.3. | Latvijas realizētās monetārās un fiskālās politikas ietekme uz AS „Hansabanka” darbību | 11 |
2. | Vispārējā informācija par AS „Hansabanka” | 15 |
2.1. | Uzņēmējdarbības tiesiskā forma, īpašuma forma, darbības vieta, vēsture | 15 |
2.2. | Uzņēmuma vieta un loma Latvijas ekonomikā, banku sistēmā, attīstības tendences, nozare attīstības raksturojums | 22 |
2.3. | Ārējās vides ietekme uz bankas darbību | 26 |
2.4. | AS „Hansabanka” darbību raksturojošie rādītāji | 30 |
2.5. | Gada pārskats, auditors | 35 |
3. | AS „Hansabanka” vadība | 36 |
3.1. | Hansabanka vadība, struktūra, pārvalde, darbības plānošana | 36 |
3.2. | Lēmumu pieņemšanas metodes | 43 |
3.3. | Informācijas apstrādes un analīzes metodes Hansabankā | 44 |
3.4. | Pielietotās optimizācijas un kalendārās plānošanas metodes Hansabankā | 45 |
3.5. | Stratēģiskā vadīšana AS „Hansabanka” un tās principi | 46 |
3.6. | Investīciju virzieni un efektivitāte, investīciju ienesīgums | 48 |
3.7. | Projektu izstrāde un vadīšana | 50 |
3.8. | Hansabankā realizētie projekti | 52 |
3.9. | Iekšējās kontroles sistēma Hansabankā, tās vieta un loma bankas vadības procesā | 56 |
3.10. | Kvalitātes novērtēšanas sistēma AS „Hansabanka”, tās ietekme uz bankas darbības rezultātiem | 59 |
4. | Personāla vadība uzņēmumā | 60 |
4.1. | Darba līguma noslēgšanas un uzskaites kārtība | 61 |
4.2. | Statistika | 62 |
4.3. | Personāla plānošana, atlase, novērtēšanas un virzīšanas Hansabankā | 65 |
4.4. | Personāla motivācijas politika | 69 |
4.5. | Personāla tālāk izglītības un kvalifikācijas celšanas iespējas | 70 |
4.6. | Atalgojuma politika | 71 |
5. | Mārketinga politika AS „Hansabanka” | 74 |
5.1. | Mārketinga stratēģija, Mārketinga nodaļa | 74 |
5.2. | Mārketinga vide | 74 |
5.3. | Hansabanka mārketinga galvenie elementi | 76 |
5.4. | Tirgus segmenti | 79 |
5.5. | Pakalpojumu pozicionēšana tirgū (pozicionēšanas karte) | 80 |
5.6. | Produktu dzīves cikls, jaunu produktu izstrādāšana un ieviešana tirgū | 81 |
5.7. | Tirgus izpēte, tai pielietotās metodes, to raksturojums, analīze | 83 |
5.8. | Saskarsmes stratēģija Hansabankā | 84 |
5.9. | Cenu politika bankā | 88 |
5.10. | Sabiedriskās attiecības AS „Hansabanka” | 88 |
5.11. | Produktu, pakalpojumu realizācijas kanāli | 91 |
6. | AS „Hansabanka” darbības rādītāji, to raksturojums, finansēšanas politika un avoti | 92 |
6.1. | Iekšējie un ārējie Hansabanka finansēšanas avoti | 92 |
6.2. | Pārskats par kredītiestāžu – vērtspapīru kontu turētāju pakalpojumiem | 95 |
6.4. | Hansabanka sniegtie pārskati Finansu un Kapitāla tirgus komisijai par darījumiem vērtspapīru tirgū | 99 |
Secinājumi | 101 | |
Izmantotā literatūra | 103 |
Ievads
Šīs prakses atskaites mērķis bija pašam izanalizēt, rast priekšstatu, kā arī dot savu personīgo vērtējumu par AS “Hansabanka” vietu un lomu Latvijas ekonomikā, kā arī noskaidrot tās attīstības tendences un turpmākās perspektīvas nākotnē.
Mana prakses vieta bija AS “Hansabanka”, kura ir arī mana pastāvīgā darbavieta jau 1,5 gadus. Iespējams, ka mana prakses atskaite būs diezgan līdzīga citām prakses atskaitēm, jo diezgan daudz mūsu augstskolas studentu strādā šajā uzņēmumā, un pamatmateriāli mums viesiem ir vienādi. Tādēļ manā atskaitē arī varētu nebūt nekādi jauni būtiski atklājumi par AS “Hansabanka” darbību.
Izanalizējot un apkopojot visus izejas materiālus, ko biju ieguvis prakses atskaites rakstīšanai, es arvien skaidrāk izpratu, kāda ir AS “Hansabanka” loma Latvijas finanšu sektorā. Arī pagājušā gadā es diezgan pamatīgi iepazinos ar klientu apmierinātību finanšu sektorā, līdz ar to nācu pie secinājuma, ka AS “Hansabanka” ir ne tikai līderis pēc klientu apmierinātības rādītājiem, protams, arī daudzos citos rādītājos, kas ir tik pat svarīgi bankas darbībā.
Prakses atskaite atspoguļo Hansabanka darbības raksturojošos rādītājus, nodaļu darbību, personāla politiku, mārketinga stratēģiju, kā arī uzņēmuma lomu Latvijas ekonomikā un tā nākotnes perspektīvas.
Prakses atskaites sastādīšanai izmantoju bankas darbības atspoguļojošos datus laika posmā no bankas dibināšanas līdz pat 2005.gada beigām, jo jaunākie dati vēl nav publiskoti.
Biznesa apjomu pieaugums, jaunu klientu piesaistīšana, bankas pakalpojumu pārdošanas veicināšana un savu līderpozīciju nostiprināšana visās svarīgākajās privātpersonu apkalpošanas jomās bija galvenie mērķi, kurus Hansabanka izvirzīja un arī īstenoja 2005.gadā, kā arī turpmāk 2006.gadā šie paši mērķi ir tik pat svarīgi bankas darbības attīstīšanai, jo bankas attīstība ir nepārtraukts process, kurā visu laiku sevi ir jāpierāda. Vēl aizvien ir ļoti daudz rādītāju, kuros AS “Hansabanka” atpaliek no sava mātes uzņēmuma “Hansapank Estonia”, piemērām, elektronisko norēķinu īpatsvarā.
1. Vides, kurā uzņēmums darbojas, raksturojums
1.1. Eiropas Savienības (ES) ietekme uz finanšu tirgus sektoru un AS „Hansabanka”
Gan AS “Hansabanka”, gan arī banku sistēma Latvijā kopumā bija jau gatavi tam, ka Latvija iestāsies Eiropas Savienībā, līdz ar to bija arī sagatavojušies jaunajiem spēles noteikumiem.
Latvijas bankas uzrauga Finansu un kapitāla tirgus komisija. Šī arī ir tā organizācija, kas realizē dzīve ES regulas, kas attiecas uz banku sistēmu kopumā.
Banku nozare ir viena no visvairāk regulētajām nozarēm visā pasaulē un ES direktīvu izpilde gan Latvijas, gan Eiropas bankām ir obligāta. Jo lielā mērā no tā cik stabila ir banku sistēma valstī, ir arī atkarīga arī valsts ekonomikas stabilitāte kopumā. Tik mazā valstī kā Latvijā, tas ir jo īpaši svarīgi.
Latvijas banku darbību regulējošie normatīvie akti gandrīz pilnībā atbilst ES banku direktīvu prasībām, bet dažās jomās tie ir pat stingrāki. Pilnībā ir ieviesti starptautiskie grāmatvedības standarti, saskaņā ar kuriem tiek gatavoti banku gada pārskati un starptautiskās auditorfirmas veic banku auditu. Banku uzraudzība Latvijā ir stingra, un pārbaudes un revīzijas bankās notiek biežāk kā citās ES valstīs. Jau pirms iestāšanās ES Latvijas bankas jau bija gatavas izpildīt ES prasības. Galvenās prasības, lai varētu dibināt baku Latvijā ir:
• Minimālais kapitāls – 5 miljoni eiro;
• Starptautisko grāmatvedības standartu piemērošana;
• Kapitāla pietiekamības rādītājs 10% (šobrīd 8%) - ievērojami virs ES valstu noteiktā minimuma.
Latvijā darbojošās bankas visas pilnībā atbilda šīm prasībām, līdz ar to nevienai vadīšanā nebija nepieciešamas lielas izmaiņas.
Gan pirms, gan pēc Latvijas pievienošanās ES, FKTK saskaņoja Latvijas tiesību aktus ar spēkā esošo ES direktīvu prasībām, kā arī piedalījās jauno direktīvu projektu izstrādē. FKTK sadarbojas ar starptautiskām organizācijām un ārvalstu finanšu tirgus uzraudzības iestādēm, lai novērstu finanšu tirgus izmantošanu nelegāli iegūtu līdzekļu iespējamai legalizācijai.
Kopumā 2004.gadā tika izstrādāti un stājās spēkā grozījumi likumos, grozījumi FKTK noteikumos un FKTK izdotie noteikumi. Tas viss tika veikts ar mērķi, lai nodrošinātu Latvijas normatīvo aktu atbilstību ES direktīvu prasībām, kā arī labākajai uzraudzības praksei.
…
Šīs prakses atskaites mērķis bija pašam izanalizēt, rast priekšstatu, kā arī dot savu personīgo vērtējumu par AS “Hansabanka” vietu un lomu Latvijas ekonomikā, kā arī noskaidrot tās attīstības tendences un turpmākās perspektīvas nākotnē. Mana prakses vieta bija AS “Hansabanka”, kura ir arī mana pastāvīgā darbavieta jau 1,5 gadus. Iespējams, ka mana prakses atskaite būs diezgan līdzīga citām prakses atskaitēm, jo diezgan daudz mūsu augstskolas studentu strādā šajā uzņēmumā, un pamatmateriāli mums viesiem ir vienādi. Tādēļ manā atskaitē arī varētu nebūt nekādi jauni būtiski atklājumi par AS “Hansabanka” darbību. Izanalizējot un apkopojot visus izejas materiālus, ko biju ieguvis prakses atskaites rakstīšanai, es arvien skaidrāk izpratu, kāda ir AS “Hansabanka” loma Latvijas finanšu sektorā. Arī pagājušā gadā es diezgan pamatīgi iepazinos ar klientu apmierinātību finanšu sektorā, līdz ar to nācu pie secinājuma, ka AS “Hansabanka” ir ne tikai līderis pēc klientu apmierinātības rādītājiem, protams, arī daudzos citos rādītājos, kas ir tik pat svarīgi bankas darbībā. Prakses atskaite atspoguļo Hansabanka darbības raksturojošos rādītājus, nodaļu darbību, personāla politiku, mārketinga stratēģiju, kā arī uzņēmuma lomu Latvijas ekonomikā un tā nākotnes perspektīvas. Prakses atskaites sastādīšanai izmantoju bankas darbības atspoguļojošos datus laika posmā no bankas dibināšanas līdz pat 2005.gada beigām, jo jaunākie dati vēl nav publiskoti. Biznesa apjomu pieaugums, jaunu klientu piesaistīšana, bankas pakalpojumu pārdošanas veicināšana un savu līderpozīciju nostiprināšana visās svarīgākajās privātpersonu apkalpošanas jomās bija galvenie mērķi, kurus Hansabanka izvirzīja un arī īstenoja 2005.gadā, kā arī turpmāk 2006.gadā šie paši mērķi ir tik pat svarīgi bankas darbības attīstīšanai, jo bankas attīstība ir nepārtraukts process, kurā visu laiku sevi ir jāpierāda. Vēl aizvien ir ļoti daudz rādītāju, kuros AS “Hansabanka” atpaliek no sava mātes uzņēmuma “Hansapank Estonia”, piemērām, elektronisko norēķinu īpatsvarā.
-
Prakses atskaite a/s "Hansabanka". 2006.gads
Prakses atskaite97 Bankas, finanses, vērtspapīri, Uzņēmējdarbība
- Prakses atskaite bankā
- Prakses atskaite ceļu būves firmā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Prakses atskaite bankā
Prakses atskaite augstskolai66
-
Prakses atskaite ceļu būves firmā
Prakses atskaite augstskolai6
-
Prakses atskaite "SEB Latvijas Unibanka"
Prakses atskaite augstskolai31
-
Prakses atskaite finanšu analīzē
Prakses atskaite augstskolai52
-
Prakses atskaite komercdarbībā
Prakses atskaite augstskolai13