-
Prakses atskaite AS "Balta"
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Uzņēmuma un nozares vispārīgs apraksts | 4 |
1.1. | Uzņēmuma nosaukums | 4 |
1.2. | Uzņēmējdarbības forma | 4 |
1.3. | Uzņēmējdarbības veids | 5 |
1.4. | Darbaspēka raksturojums | 5 |
1.5. | Uzņēmuma vēsture | 9 |
1.6. | Nozare, kurā darbojas uzņēmums, uzņēmuma vieta nozarē | 10 |
1.7. | Uzņēmuma loma un attīstība Eiropas Savienības un ārējos tirgos | 11 |
2. | Uzņēmuma darbības izpēte, analīze un novērtējums | 12 |
2.1. | Uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīze | 12 |
2.2. | Komercdarbības ētika uzņēmumā, ētikas kodekss, ētisko vadības stilu analīze | 15 |
2.3. | Uzņēmuma lieluma analīze | 16 |
2.4. | Lietvedības organizācija, lietvedības darbs un dokumentācija | 17 |
2.5. | Dokumentu plūsma uzņēmumā izpēte un analīze | 18 |
2.6. | Uzņēmuma web lapa, tās aktualitātes, izmantošanas efektivitāte | 18 |
2.7. | Uzņēmumā lietoto datorprogrammu izpēte | 19 |
2.8. | Uzņēmumā izmantojamo datu bāzu izpēte | 19 |
2.9. | Uzņēmuma sniegto pakalpojumu raksturojums | 20 |
2.10. | Uzņēmuma zīmola izpēte | 24 |
2.11. | Uzņēmuma produktu pārdošanas metodes | 26 |
2.12. | Uzņēmuma cenu veidošanas metodes | 27 |
2.13. | Materiāli tehniskās sagādes organizācija | 28 |
2.14. | Uzņēmējdarbības riski un to kontrole | 28 |
2.15. | Uzņēmuma līdzekļi un to izpēte | 29 |
2.16. | Uzņēmuma attīstības iespējas | 29 |
3. | Finanšu, grāmatvedības uzskaites un nodokļu izpēte | 30 |
3.1. | Uzņēmuma sadarbība ar finanšu institūcijām | 30 |
3.2. | Grāmatvedības politikas izpēte | 31 |
3.3. | Uzņēmuma nomaksāto nodokļu aprēķināšana un uzskaite | 31 |
3.4. | Uzņēmuma gada pārskats | 33 |
3.5. | Uzņēmuma finanšu analīze | 33 |
Secinājumi | 35 | |
Priekšlikumi | 36 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 37 | |
Pielikums | 38 |
Secinājumi
Veicot praksi uzņēmumā AAS „Balta” un pēc tam to izpētot un izanalizējot uzņēmuma darbību, rādītājus un citu pieejamo informāciju par uzņēmumu var veikt šādus secinājumus:
Uzņēmums sekmīgi veic savu darbību Latvijas apdrošināšanas tirgū, ieņemot stabilu līdera pozīciju nedzīvības apdrošināšanā pēdējos darbības gados;
Uzņēmums ar savu darbību un zīmola kvalitāti pilnībā attaisno uz uzņēmumu liktās cerības, uz uzņēmuma piedāvātajiem pakalpojumiem, jo klienti ir apmierināti ar uzņēmuma darbību un novērtē AAS „Balta” zīmolu, kas 2009.gadā tika atzīts par novērtētāko, atzītāko un pieprasītāko apdrošināšanas uzņēmuma zīmolu;
Uzņēmumam ir svarīgi, lai klients būtu apmierināts, klients BALTĀ ir svarīgākā persona, to arī viņi apliecina ar savu labo servisu un attieksmi pret klientiem;
Pieprasījums pēc apdrošināšanas, pat pašreiz valdošajā situācijā valstī, nav redzami samazinājies, pieprasījums ar katru gadu tikai palielinās dodot iesējas uzņēmumam attīstīties;
Uzņēmums darbojas tikai Latvijā un Baltijas valstīs, vismaz pagaidām uzņēmums nav iesaistījies Eiropas Savienības apdrošināšanas tirgū;
Viens no lielākajiem uzņēmuma akcionāriem ir Dānijas apdrošināšanas sabiedrība „Codan”, kurai pieder 99% BALTAS akciju;
Uzņēmumam ir vajadzīgs attīstīties dzīvības apdrošināšanas jomā, lai arī tur kļūtu par tirgus līderi;
AAS „Balta” ir likvīds uzņēmums, kas ir spējīgs atmaksāt visas savas saistības un nepieciešamības gadījumā uzņemties papildus saistības;
Uzņēmuma rentabilitāte uz vienu apgrozībā esošo latu ir 8.9%, peļņa no viena lata ir 8.9 santīmi;
Uzņēmumam nedraud maksātnespēja, jo nav problēmas ar maksājumiem;
Uzņēmums visus savus darbības gadus beidzis ar diezgan lielu peļņu, kas sniedzas miljonos latu;
Iepriekšējā gada peļņu uzņēmums investē arī tālākajā attīstībā, biroja tehnikas iegādē, datoru iegādē un darbinieku kvalifikācijas celšanā.
Priekšlikumi
Autora ieteikumi un priekšlikumi uzņēmumam AAS „Balta”:
Attīstīt uzņēmumu dzīvības apdrošināšanas jomā ieviešot kādu jauninājumus, ceļot darbinieku kvalifikāciju;
Attīstīt izdoto polišu arhivēšanu, lai darbiniekiem būtu vieglāk orientēties vajadzības gadījumā polisēs, kas ir saņemtas no sadarbības partneriem un ievietotas arhīvā. Vajadzētu ieviest polišu arhīvu elektronisko versiju;
Tā kā uzņēmums tik veiksmīgi ir attīstījies Latvijas apdrošināšanas tirgū, priekšlikums attīstīt uzņēmumu arī ārpus Baltijas valstīm, Eiropas Savienībā.
…
Uzņēmuma un apdrošināšanas nozares vispārīgs raksturojums, AS Balta darbības izpēte-iekšējā vide, SVID, lietvedība; finanšu un grāmatvedības izpēte, nodokļu izpēte. Finanšu daļā aprēķināti rentabilitātes rādītāji, maksātspēja...
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- Kvalifikācijas prakses atskaite
- Prakses atskaite AS "Balta"
- Prakses atskaite komercdarbībā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Kvalifikācijas prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai87
-
Prakses atskaite reklāmas un sabiedrisko attiecību aģentūrā "Airport"
Prakses atskaite augstskolai17
-
Kvalifikācijas prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai52
-
Pārdošanas prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai36
-
Prakses atskaite grāmatvedībā
Prakses atskaite augstskolai7