Vadīta mācību stunda: Vizuālā māksla
Skola: Iecavas internātpamatskola
Klase: 1c
Skolotāja:
Temats: formas un proporciju uztvere
Mērķis: pilnveidot un attīstīt skolēnu radošās spējas noteicot uzstādījuma priekšmetu proporcijas un formu
Uzdevumi:
o Attīstīt uztveri kā izziņas procesu;
o Noteikt uzstādījuma priekšmetu proporcijas un formu;
o Pilnveidot salīdzināšanas un plēšanas iemaņas;
o Vingrināt pirkstu muskulatūru;
o Atkārtot jēdziena “ritms” sapratni caur sevi un apkārtējo vidi.
Materiāli: zīmēšanas papīra lapa, vingrinājuma papīra lapa, guaša krāsas, otiņas, trauciņš ūdenim, līmes zīmulis, krāsaini makulatūras papīri, flomāsteri, drāniņa, paliktnis.
Stundas gaita:
Pārrunājam, kāpēc ir nepieciešamas vāzes un kāpēc dažāda lieluma un garuma, kāpēc tās ir dažādas formas.
Vispirms uzsaku uzstādījumu: viena vāze, kuras formu veido galvenokārt vertikālas, taisnas līnijas, otra – kuras formu veido galvenokārt liektas līnijas. Bērni aplūko sagatavotās vāzes.
Skolotāja pievēršas pirmajai vāzei un kopā ar bērniem noskaidrojam tās formu.
Vispirms skolotāja stāstot demonstrē bērniem kā jātur plēšamais papīrs, lai izplēstu noteiktu formu. No avīzes izplēš gabalu zīmēšanas papīra lapas lielumā. Lapu pārloka uz pusēm, lai abi sāni vāzei iznāktu vienādi. Skolotāja vāzes vienu pusi aizsedz, lai skolēni izvērtē, kāds ir platuma un augstuma attiecības. Bērni no makulatūras papīra izplēš vāzi, kas pēc formas un proporcijām līdzīga uzstādījumā esošai. Pielīmē pie zīmēšanas papīra Pēc izvēles bērni izplēš otru vāzi. Izplēstās vāzes bērni rota pēc ieskatiem (zīmēm, rakstiem, pirkstu nospiedumiem).
…