Pedagoģiskās darbības pašanalīze
22. Kas mācību procesa norisē liecināja par skolēna motivētību, interešu un vēlmju apmierināšanu ?
23. Kas mācību procesa norisē liecināja par skolēna mācīšanās darbības (piedalīšanās uzdevuma analīzē, sadarbība, plānošana, problēmas risināšana,skolēnu atklājums, pašnovērtējums) izpausmi?
a. Kas mācību procesā liecināja par skolēnu kritiskās domāšanas prasmju izpausmi?Kā mana pedagoģiskā darbība to sekmēja?
b. Kas mācību procesā liecināja par skolēna sadarbības prasmju izpausmi?Kā mana pedagoģiskā darbība to sekmēja?
c. Kas mācību norisē liecināja par radošās domāšanas prasmju izpausmi? Kā mana pedagoģiskā darbība to sekmēja?
d. Kas mācību procesā liecināja par skolēna prasmi sadarbībā ar skolotāju izvirzīt kritērijus un veikt savas darbības pašnovērtējumu?
e. Kā mana pedagoģiskā darbība respektēja skolēnu fiziskās, kognitīvās un sociāli emocionālās attīstības dažādību?
24. Kādas pedagoģiskās atziņas pēc novadītās stundas ieguvu savam turpmākajam darbam?
1. Skolēniem interesants šķita, stundas ievada uzdevums, kad bija jāmin, kāds būs stundas temats. Skolēni gan ļoti ātri uzminēja, jo pēc dažiem nosauktajiem burtiem, jau bija skaidrs. Kad sāku stāstīt, ko šodien stundā darīsim, skolēni bija ļoti ieinteresēti darboties, jo iepriekš to nebija darījuši.
2. Skolēnu atklājums izpaudās, tad, kad minēja stundas tematu, viņiem nebija nekādas nojautas, kas tik zīmēts. Sadarbības prasmes bija novērojamas stundas beigās.
a. Skolēnu kritiskās domāšanas izpausme bija, tad, kad jautāju kāds būs stundas temats, kad apspriedām jautājumus par kukaiņiem, skolēni izteica savas domas, sprieda. Kad jautāju kādus kukaiņus skolēni pazīst, skolēni veidoja diskusiju savā starpā.
b. Sadarbības prasmes izpaudās, tad, kad aicināju skolēnus dalīties ar materiāliem, ja kādam tie nebija līdzi. Kad skolēni veidoja diskusiju par zināmajiem kukaiņiem, un stundas nobeigumā, kad aicināju skolēnus kopīgi apspriesties, kas tika uzzīmēts.
c. Skolēnu radošās domāšana izpaudās tad, kad skolēni zīmēja kukaiņus, katram tie bija citādāki, cits zīmēja vienu lielu kukaini, cits daudzus mazus, katram radošā domāšana izpaudās citādāk.
d. Skolēni stundas beigās kopīgi grupās novērtēja kāds ir viņu darbs, vai tika izmantotas gaišās krāsas, vai kukaiņi ir kontrastā ar pamatu. Skolēni sprieda un vērtēja cits cita darbu.
e. Bija skolēni, kas nedzirdēja nosacījumus, gāju un individuāli paskaidroju, lai nebūtu tā, ka nesaprot. Aicināju skolēnus domāt, lai kukaiņi būtu atbilstoši reālajai dzīvei.
3. Savam turpmākajam darbam ieguvu, to ka vajag organizēt darbu nedaudz citādāk, lai klasē nerastos lieks troksnis, lai visi skolēni varētu dzirdēt nosacījumus, kas ir jādara.
…