Nodarbības gaita. Ievaddaļa. Sasveicinos ar bērniem un piedāvāju ieklausīties kāda dzejoļa rindās.( piel.)
Rosinu bērnus pastāstīt, kādas pārdomas viņiem radās, klausoties dzejoli. Iesaistos sarunā, mudinot bērnus aizdomāties un atrast atbildi uz jautājumiem: Kādiem jābūt mums, cilvēkiem, lai vienmēr valdītu prieks? Ar kādām rakstura īpašībām mēs varam nest laimi un priecīgu noskaņu gan savā ģimenē, gan svešiem cilvēkiem?
Visas atbildes uzmanīgi uzklausu. Palūdzu bērnus pārdomāt un uzrakstīt 5-7 labas cilvēka rakstura iezīmes. Pēc tam izteiksmīgi izlasiet uzrakstīto.
Ne visi var būt tik mīļi un laipni. Piedāvāju uzmanīgi ieklausīties kādā stāstā. Bet virsrakstu bērniem priekšā nelasu.( piel.)
Uzdodu jautājumus par tekstu: kas stāstā jums patika vislabāk? Kāpēc? Kādas īpašības mēs paši sev gribētu? Ar kādām īpašībām ir vieglāk sadzīvot ar citiem cilvēkiem? Kādas īpašības mēs gribētu, lai būtu mūsu draugiem? Ko jūs no šī stāsta mācījāties? Katrs skolēns izstāsta savu viedokli, savu skatījumu un to pamato.
Seko teksta otrreizēja lasīšana ar konkrētu uzdevumu- izdomāt virsrakstu stāstam! Pārrunājam, kāpēc ir izvēlēts tieši šāds virsraksts.
Piedāvāju bērniem ieklausīties mūzikā. Bērni klasē brīvi pārvietojas, var dejot vai šūpoties un pasapņot.
Mūzika droši vien jūsos izraisīja zināmas pārdomas un emocijas. Kāds raksturs bija atspoguļots mūsu skaņdarbā? Kādi mūzikas izteiksmes līdzekļi bija izmantoti? (temps- piemēram, kāda nozīme mūzikas tēla veidošanā ir tempam? Kā skanēs šis skaņdarbs, ja mūzikas temps būs ļoti lēns vai arī ļoti ātrs? Vai šūpļa dziesmu var atskaņot ātrā tempā, jautru gājiena dziesmu lēnā tempā; vai skumjas var izteikt ātrā tempā, bet prieku ļoti lēnā tempā?)
Tagad izstāstiet, lūdzu, par ko sapņojāt, kad skanēja mūzika? Par ko domājāt? Izstāstiet savas domas.
Pamēģiniet tās attēlot zīmējumā! Kamēr bērni zīmē atkārtoti skan mūzika. Mēģiniet uzzīmēto aprakstīt ar vārdiem!
Lai būtu vieglāk izteikties, ko tu domā par dzirdēto skaņdarbu, aplūko skaņdarba rakstura īpašības. ( piel.)
Izvēlieties dažus mūzikas apzīmējumus , kuri atbilst jūsu izjūtām! Iekrāsojiet tos un mēģiniet iesaistīt teikumos!
Katrs bērns rāda savu zīmējumu un stāsta iztēloto. Uzmanīgi klausos katru bērnu.
Izlasu priekšā bērniem latviešu tautas dziesmas (ar uzdevumu, ka bērni būs uzmanīgi un saklausīs visus īpašības vārdus tautasdziesmās). ( piel.)
Pēc noklausīšanās nosaukt īpašības vārdus, kuri bija pieminēti tautasdziesmās.
…