Bieži vien cilvēks nesaprot savu rīcību konkrētā un varbūt pat ļoti svarīgā izšķirošā situācijā. Kas ietekmē personas rīcību? Kāpēc daudzi, identiski vienādā situācijā, rīkojas ļoti līdzīgi? Kāpēc vienatnē cilvēks dara pavisam savādāk nekā grupā? Šos un vēl ļoti daudzus citus jautājumus gadiem ilgi ir pētījusi sociālā psiholoģija.
Mana izpētes tēma ir „Grupu psiholoģija uzņēmumā”. Man šī tēma ļoti ieinteresēja un tāpēc arī izlēmu papētīt dziļāk. Mans izpētes mērķis ir izpētīt darbinieku komunikabilitāti un adoptāciju kolektīvā . Mani izpētes uzdevumi : a) ar testa palīdzību noskaidrot darbinieku viedokli konkrētajā uzņēmumā. Tika aptaujāti 20 darbinieki.
Prakse tika izieta laikā no 17.01.2005-31.01.2005.
.Prakses vieta bija uzņēmums „SIA ERSO 7”. Pētāmās personas bija visi tie darbinieki, kas šajā laikā atradās darbā, un , protams, tikai tie, kuri vēlējās piedalīties testēšanā. Kā viena no galvenajām metodēm , lai sasniegtu savu izvirzīto mērķi izmantoju testu.
Sociālās psiholoģijas teorētiskie pamati
Veiktā analīze parada, ka nozīmīgākajās lielo grupu teorijas nav vienotu uzskatu par principiem to organizācijā un klasifikācijā. Cilvēkus grupā var apvienot gan pietiekami stingri fiksēti principi — vienota kultūra, teritorija vai attieksme pret ražošanas līdzekļiem un peļņas sadale, gan ne tik stingri fiksēti principi — demonstrācijas, mītiņi, lasītāji, skatītāji utt.
Atšķirības pieejās cilvēku apvienošanās principiem lielās grupās likumsakarīgi noved pie atšķirībām izpratnē par grupas galveno raksturojumu, grupas locekļu mijiedarbības mehānismiem un vadoņa lomu tajās.…