Skolotāja darbība
Izmantojot didaktisko spēli – „Kur katrs dzīvo?” rādīju un jautāju bērniem kāds izskatās strazds, kādā krāsā tas ir. Jautāju bērniem, vai viņi ir to redzējuši, vai zina, kur dzīvo strazds, ko tas ēd. Rādīju attēlu kartiņas ar to, ko strazds ēd. Rādīju dažādus attēlus ar strazdiem, jautāju, lai katrā attēlā nosauc kas tas ir par putnu, tādejādi pārbaudot, vai viņi atpazīst strazdu vai nē. Pastaigas laikā devāmies apskatīt, vai mūsu grupas teritorijā var redzēt strazdus, apskatījām un saskaitījām cik putnu būri ir mūsu dārziņa teritorijā. Pēcpusdienā piedāvāju bērniem grupiņā, visiem kopīgi izveidot strazda mājokli. Piedāvāju dažādus materiālus no kā veidot strazda mājokli. Lai iesaistītos arī paši mazākie bērni, kopīgi nolēmām, ka taisīsim no aplikāciju papīra. Izgriezu lielu putnu būra šablonu, piedāvāju aplikāciju papīru plēst mazos gabaliņos un līmēt uz izgrieztā šablona.
Paveikto darbiņu uzlikām uz grupas durvīm.
Bērna darbība
Bērniem ļoti patika didaktiskā spēle, jo iepriekš jau bijām skatījušies, runājuši, kur dzīvo dzīvnieki. Uzreiz iesaistījās lielākie bērni, mazākie tikai skatījās. Bērni bija jau iegaumējuši kā izskatās strazds, tāpēc nebija grūti atšķirt dažādus rādītos attēlus.
Bērni bija ieinteresēti veidot strazdam mājvietu, viņi ļoti cītīgi plēsa papīru, līmēja, bija priecīgi par iznākumu, kad nāca pakaļ vecāki, tad rādīja, kas ir sanācis.
Pašanalīze
Manuprāt man izdevās ļoti laba nodarība, lai arī sākumā likās, ka bērniem nepatiks, tomēr viss izdevās. Biju padomājusi arī par to, lai piedalītos paši mazākie bērni, lai viņiem būtu interesanti. Motivēju viņus līdzdarboties man tā, ka stāstīju, ka visām dzīvām būtnēm ir savas mājās, tāpēc arī mums jāizveido mājvieta putniem, kas dzīvo pie mums. Sadarbojos ar bērniem, palīdzēju viņiem, pašiem mazākajiem parādīju, kas tieši ir jādara.
Katru bērnu uzslavēju par paveikto darbu, katram pateicu, cik skaisti ir sanācis, domāju, ka tas bērniem ir ļoti svarīgi, apzināties, ka darbiņš ir sanācis ļoti skaists.
…