Cilvēks vienmēr ir centies kārtot lietas, kas saistītas ar zemes īpašuma un visu, kas ir uz tā, par valdījuma tiesībām uz konkrētiem zemes gabaliem, par zemes īpašuma robežām, tā vērtību. Tāpēc, lai vieglāk būtu pārzināt īpašumus un to piederību, tika izveidots kadastrs.
Lai iepazītu šodienas kadastra pārvalžu biroju darbību, tika organizēta mācību prakse. Es ar kadastra darbību iepazinos LR VZD Vidzemes reģionālās nodaļas Cēsu birojā.
Gandrīz divu nedēļu laikā mans uzdevums bija iepazīties ar pasūtījumu pieņemšanu, būvju tehniskās inventarizācijas veikšanu, kadastra karti, kadastra reģistra teksta daļu, kā arī ar nekustamā īpašuma lietu izveidošanas procesu un dokumentu reģistrēšanu arhīvā.
Ja Fiziskais vai Juridiskai personai ir nepieciešams veikt jebkādus uzmērīšanas darbus, tad tai ir jāgriežas kādā mērniecību firmā jeb vienkārši VZD. VZD pirmā vietā kur griezties būtu pasūtījumu pieņemšanu. Šeit klients var uzzināt cik izmaksās viņa pakalpojums un , ja viņš arī nezina, kas tieši viņam ir vajadzīgs, tad to palīdzēs uzzināt ziņas darbinieks. Šī ir ļoti aktuāla parādībā, kad klients nevar tieši pateikt, kas viņam ir vajadzīgs. Kad ir uzzināts mērķis šim procesam, tad arī var turpināt pasūtīja pieņemšana aizpildīt attiecīgu anketu. Ir jāaizpilda pieteikumi.
Cilvēki griezās Zemes dienesta birojā ar visdažādākajām vajadzībām. Katram no viņiem bija savs iemesls, kāpēc viņi ir šeit atnākuši. Kāds vēlējās pārdot savu zemi, cits vēlējās sadalīt savu nekustamo īpašumu divās daļās, lai vienu no daļām pārdotu vai atdāvinātu.
Visu pasūtījumu pieņemšana notika datorizēti. Pēc klienta personas koda tika atvērts viņa “logs”. Ja klients nekad iepriekš nav veicis nekādu pasūtījumu, tad viņa dati neparādās un tiek izveidots jauns “logs”. Logā tiek ievadīts personas vārds, uzvārds vai uzņēmuma nosaukums, personas kods vai uzņēmuma reģistrācijas numurs, telefons, adrese kā arī uzņēmumiem bankas konta numurs. Pie pasūtījuma pieņemšanas nebija svarīgi, vai pasūtījumu piesaka un par to maksā īpašnieks vai kāda cita persona.…