V KONSTRUKTĪVS PRAKSES PAŠVĒRTĒJUMS
Praksē galvenais uzdevums bez mērķa bija vispārīga mācību vides iepazīšana, kas manuprāt ļoti labi realizējās. Katru dienu tika uzzināts kas jauns un vienmēr bija jauni jautājumi uz kuriem arī tika rastas atbildes. Iepazinu PII rutīnu, uzzināju kā plānot un novadīt rotaļdarbības.
Praksē man ļoti labi izdevās bērnu ieinteresēšana, mācēju ar viņiem runāt lai piesaistītu, pirms rotaļdarbībām vaicāju jautājumus, kas uzveda uz tēmas par ko noteiktajā dienā tika mācīts. Padevās arī bērnu darbību vadīšana un plānošana, plānojot tika izpētīta mācību programma, kas bija liels palīgs. Bērni bija ļoti ieinteresēti visas darbībās, kā arī pedagogi novērtēja manu veikumu.
Mani svarīgākie ieguvumi no šīs prakses ir zināšanas par bērna vecumu atšķirībām, jo iepriekš īsti nezināju kāds zināšanu līmenis ir, piemēram, vecākajā grupiņā. Vēl ieguvums bija sava komforta zonas pārkāpšana vadot dažādas darbības bērniem, man vienmēr ir bijis jakautrējās, lai notēlotu kādu stāsta tēlu, bet šajā praksē es to izdarīju. Protams vērtīgi bija arī pašas vides iepazīšana.
Prakses laikā man radās atklāsme par rotaļdarbību norisi. Sapratu kā tā tiek veidota un cik tā var būt daudzveidīga. Radās atklāsme arī par jaunās pieejas izmantošanu praksē. Sapratu, ka ne visi piekrīt šajai jaunajai pieejai, kā arī sapratu, ka šī jaunā pieeja ir gandrīz tas pats kas jau bijis senāk, piemēram, F. Frēbeļa praksē.
Savā praktiskajā darbībā vēlētos izmēģināt rotaļdarbības ārā, izmantojot šo pašvadītas mācīšanās caurviju prasmi, kā arī darbības pa centriem. Šajā prakses laikā tas nebija novērots, tādēļ vēlētos to pati kādreiz īstenot un redzēt šo procesu un bērnu ieinteresētību un ieguvumus. Vēl vēlētos izmēģināt mākslas rotaļdarbību novadīšanu un plānošanu.
Vēl noteikti nepieciešams apgūt vecuma īpatnības, atbilstošās mācību programmas, katrai vecuma grupai. Tieši šī vecuma izglītības līmeņa neizprašana sagādāja grūtības rotaļdarbību plānošanā, bet no tā ir ko mācīties un zināšu kur pievērst lielāku uzmanību tālākā izglītībā un darbībā ar bērniem.
Papildu problēmas un šķēršļus sagādāja komunikācijas trūkums ar dažiem pedagogiem, šie pedagogi nezināja par manu ierašanos konkrētajā dienā un manu prakses mērķi, ar šiem pedagogiem bija grūti sastrādāties. Nākamreiz es šo centīšos novērst ar to, ka ar vadību sarunāšu sastādīt noteiktu plānu, kurās dienās un grupās man notiks šī prakse, kā arī noorganizēšu vadības pedogogu pabrīdināšanu.
Nākamajā praksē vairāk sagatavošos teorētisko iemaņu ziņā, kā arī nostādīšu sev tādu mērķi, ko labāk izprotu un kurš mani vairāk ieinteresē, jo ar šo mērķi bija grūti strādāt mazo iemaņu dēļ, bet šis mērķis man dēva ļoti labas zināšanas, lai arī bija grūti.
…