Prakses atskaite
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Pirmsskolas izglītības skolotāja prakses atskaite-
Pirmsskolas izglītības skolotāja prakses atskaite
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Individuālā mērķa noteikšana un realizācija praksē | 3 |
1.1. | Individuālais mērķis | 3 |
1.2. | Individuālā prakses mērķa realizēšanas plāns | 3 |
1.3. | Individuālā prakses mērķa realizācija | 3 |
1.4. | Secinājumi | 6 |
1.5. | Individuālā mērķa īstenošanas analīze un konstruktīvs pašvērtējums | 7 |
2. | Bērnu patstāvīgās darbības apraksts | 8 |
2.1. | Secinājumi un priekšlikumi | 9 |
2.2. | Pašvērtējums | 10 |
3. | Bērnu organizētās darbības vērojumu apraksts | 11 |
4. | Izstrādātās vienas tēmas realizācija, balstīta uz bērna mācīšanās stiliem un domāšanas veidiem | 16 |
4.1. | Darbības analīze | 17 |
5. | Pirmsskolas vecuma bērnu darbības plānošanas un vadīšanas plāns | 19 |
6. | Bērnu pedagoģiskais un psiholoģiskais raksturojums | 28 |
6.1. | Ievads | 28 |
6.2. | Dati un datu analīze | 28 |
6.3. | Integratīvais apraksts | 29 |
6.4. | Pašvērtējums | 30 |
7. | Grupas pedagoģiskais un psiholoģiskais raksturojums | 32 |
7.1. | Ievads | 32 |
7.2. | Dati un datu analīze | 32 |
7.3. | Integratīvais apraksts | 35 |
7.4. | Pašvērtējums | 36 |
8. | Pedagoģiskais vērojums pirmsskolas izglītības iestādē | 38 |
9. | Prakses dienasgrāmata | 41 |
10. | Konstruktīvs prakses pašvērtējums | 49 |
10.1. | Personīgā izglītības filozofija | 49 |
10.2. | Pašvērtējums | 49 |
11. | Izmantotā literatūra | 51 |
12. | Prakses vietas izvērtējums | 52 |
10.2 Pašvērtējums
Prakses laikā veicu visus uzdevumus, bet bija ieceres, kuras netika realizētas. Studiju laikā tika sagatavoti dažādu pasākumu scenāriji, kā sporta izprieca un svētku scenārijs, kurus prakses laikā neizdevās realizēt. Vēlējos šos pasākumus realizēt, jo gribēju pārliecināties par savām spējām un prasmēm. Apņemos turpmākās praksēs realizēt savas ieceres.
Uzskatu, ka prakses laikā spēju veiksmīgi veidot saskarsmi ar iestādes darbiniekiem, jo spēju ar visiem veidot sarunu, pārrunāt man interesējošus jautājumus. Uzskatu, ka spēju veiksmīgi sagatavot un vadīt dažāda veida nodarbības un aktivitātes, kā rīta aplis, ritmitizēšana, kustību rotaļas, mērķtiecīgas pastaigas, eksperimenti, jo bērni bija ļoti atsaucīgi, iesaistījās un izrādīja pozitīvas emocijas.
Praksē pavadītais laiks, mani vedināja uz idejām par nodarbību integrēšanu, projektiem, par pārmaiņām ikdienas rutīnā, jo, manuprāt, dažas aktivitātēs no manis prasījās kaut kas savādāks, negaidīts. It īpaši to izjutu prakses beigās, kad man radās iespaids, ka bērni jau zina, ko no manis gaidīt.
Labprāt iegūtu padziļinātas zināšanas par projektu metodi pirmsskolā un pasākumu organizēšanu vecākiem, un, protams, vēlētos tos realizētu praksē. Līdz šim man prakses laikā ir bijusi samērā maza saskarsme ar vecākiem, līdz ar to man ir ļoti būtiski pilnveidot zināšanas par saskarsmes veidošanu. Uzskatu, ka zinātniskās literatūras un citu pedagogu pieredzes izzināšana sekmēs manu izpratni par sadarbību ar vecākiem.
Domāju, ka man nepieciešams pilnveidot prasmes matemātikas metodikā, jo prakses laikā man radās sarežģījumi izprast, kā ieteicams ar bērniem strādāt. Labas matemātikas metodikas pārzināšana būtu atvieglojusi manas prasmes sagatavoties un novadīt nodarbību, nebūtu radušies sarežģījumi. Šo problēmu atrisināju izzinot audzinātājas pieredzi un aktīvi studējot literatūru. Apzinos, ka pirms nākamās prakses nepieciešams rūpīgi pārdomāt vai ir pietiekamas zināšanas, lai sekmīgi izpildītu visus prakses uzdevumus.
Prakses laiks bija atraktīvs un dinamisks, un brīžiem bija grūtības sekot līdzi prakses uzdevumiem. Domāju, ka turpmāk sistemātiskāk veikšu savus pierakstus, analizējot tos un veicot secinājumus.
Mazbērnu prakses laikā interesējos par grupas noteikumu izveidi, to ieviešanu un ievērošanu, kas man šīs prakses laikā palīdzēja izteikt uzvedības prasības bērniem, zināju, kādā veidā bērniem tās pavēstīt.
Līdz šim esmu praktizējusi trīs dažādās pirmsskolas izglītības iestādēs, un katra no tām bija atšķirīga, katrai bija savas īpatnības. Esmu sapratusi, ka katrs bērnudārzs, katra grupa ir atšķirīga, jo bērnu intereses un pedagogu entuziasms, aizrautība ir atšķirīga. Jo atraktīvāks un labsirdīgāks ir pedagogs, jo mājīgāka un patīkamāka ir vide ap viņu.
Katrs bērnudārzs ir individualitāte, kas atklājas dažādos veidos. Piemēram, veids kā tiek pierakstīta un pētīta bērnu attīstība, veids kā tiek gatavotas nodarbības, veids kā tiek veidoti uzskates materiāli, veids kā bērni pavada brīvo laiku. Šo individualitāti sniedz vecāki, bērni un pedagogs.
…
Pirmsskolas izglītības skolotāja prakses atskaite - 3. kurss Darbs ir ļoti apjomīgs un vērtīgs, tāpēc izlēmu ar to padalīties. Iesniedzu Liepājas Universitātē, 2014 gada pavasarī. Individuālais mērķis - tikumiskās pozīcijas izvērtējums pirmsskolas vecākā vecumā. Prakses atskaite ir rakstīta par pirmsskolas vecāko grupu - 5-6 gadi. Vaiksmi darbā!
- Pirmsskolas izglītības skolotāja prakses atskaite
- Prakses dienasgrāmata
- Vērošanas prakses atskaite
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Prakses dienasgrāmata
Prakses atskaite augstskolai15
-
Vērošanas prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai13
TOP 500 -
Pedagoģiskās prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai16
-
Pirmsskolas izglītības skolotāja kvalifikācijas prakse
Prakses atskaite augstskolai36
-
Pedagoģiskās prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai9