Secinājumi
1. Realizējot 1. specializācijas praksi matemātikā Alojas Ausekļa vidusskolā noskaidroju, ka matemātikas skolotājas, lai plānotu mācību darbu, izmanto Valsts izglītības satura centra mācību priekšmeta programmas paraugu un valsts pamatizglītības standartu.
2. Prakses laikā, vērojot un analizējot matemātikas stundas, pilnveidoju prasmi izvirzīt mācību stundas mērķi un uzdevumus.
3. Prakses laikā novēroju, ka sadarbība starp skolotāju un skolēnu notiek katru mācību stundu- diskusijas, dialogi, jautājumi un atbildes.
4. Sadarbība starp skolēniem ļoti labi parādījās stundās, kurās tika organizēts darbs grupās. Skolēniem pašiem bija jāvienojas par darbu sadali grupā, tika pilnveidotas sadarbības prasmes, prasme izteikt un pamatot savu viedokli, spriest, analizēt.
5. Lai motivētu skolēnus darbam, skolotāja izmantoja „plusiņu” sistēmu, uzslavēšanu par labi paveiktu darbu, vērtēšanu (ieskaitīts, neieskaitīts).
6. Mācību stundu laikā skolotājas, vadoties pēc stundas temata, izmantoja dažādas mācību metodes un mācību darba organizācijas formas- grupu darbs, patstāvīgais darbs, frontālais darbs.
7. Esot praksē tika konstatēts, ka matemātikas skolotājam jāpiemīt dažādām noteiktām rakstura īpašībām, kas atvieglo un sekmē darbu stundā. Skolotājam jābūt saprotošam, izveicīgam, zinošam, pārliecinātam, drosmīgam, spējīgam uz kompromisiem.
…