Prakses atskaite
Humanitārās zinātnes
Sociālais darbs
Pilngadību sasniegušie bāreņi, kuri turpina mācības-
Pilngadību sasniegušie bāreņi, kuri turpina mācības
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Prakses mērķis un uzdevumi | 3 |
2. | Pētījuma metodes | 4 |
3. | Pētījuma klientu mērķa grupa | 5 |
4. | Pētījums | 7 |
4.1. | Intervijas rezultāti | 8 |
4.2. | Aptaujas rezultāti | 9 |
4.3. | Secinājumi | 12 |
5. | Mērķa grupas sociālās problēmas un vajadzības | 13 |
6. | Mērķa grupas problēmu cēloņi | 14 |
7. | Problŗmu un vajadzību risināšanas iespējas | 15 |
8. | Prakses novērtēšana | 16 |
Nobeigums | 17 | |
Izmantotās literatūras avoti | 18 | |
Pielikumi | 19 |
Makro sociālais darbs lielā mērā ir process, kas atkarīgs tieši no sociālā darbinieka uztveres, attieksmes pret savu darbību, spējām iejaukties problemu risināšanā un sasniegt noteiktus uzlabojumus sabiedrībā2].
Prakses laikā veicot pētījumu ar pilngadību sasniegušajiem bāreņiem, kuri turpina mācības, es varēju attīstīt tādas prasmes, kā: identificēt un analizēt sociālās problēmas, analizēt to cēloņus un sekas konkrētā teritorijā, identificēt un piesaistīt sociālo pakalpojumu sistēmas tīklu, plānot sociālās aktivitātes, kas novērš cilvēku sociālo izolāciju.
Uzskatu, ka prakses laikā esmu pilnveidojusi savas profesionālās attiecības ar klientiem. Esmu centusies prasmīgi pielietot cilvēktiesības un ētikas normas praksē, tāpat veidojusi sadarbību ar sociāliem darbiniekiem un citiem sociālā darba speciālistiem un sadarbības partneriem.
Valsts prakses laikā ieguvu zināmu pieredzi, augsti novērtēju savu supervizori, no kuras daudz mācījos, lai varētu pilnveidot savu profesionālo kompetenci.
Lai gan mana izvēlētā mērķa grupa nebija liela, tomēr pētījuma rezultāti ir vērā ņemami, jo mērķa grupai tika identificētas tipiskas problēmas, kas visticamāk neatšķirsies no tādas pašas mērķa grupas problēmām citā novadā vai pilsētā.
Nobeigums
Prakses laikā veicot pētījumu un rakstot atskaiti, kad es varēju vizuāli atspoguļot savas zināšanas, esmu sapratusi, ka joprojām nepieciešams tās papildināt. Vēlos kvalitatīvi veikt sociālo darbu, tādēļ domāju neatkāpties no mērķa par tālāku pašizglītošanos. Manas domas par izglītības iegūšanu nav mainījušās: izglītība dod iespēju cilvēkam pavērties uz apkārt notiekošām lietām savādāk. Iegūstot izglītību, es pilnveidojos, nostiprinu savu pašapziņu. Kamēr studēju, esmu pozitīvi mainījusies – kļuvusi drošāka, pārliecinātāka, iecietīgāka pret apkārtējiem, iemācījusies uzklausīt. Šīs īpašības noder ne tikai darbā ar klientu, bet arī ikdienā saskarsmē ar apkārtējiem.
…
Prakses uzdevumi: 1. Veikt pētījumu par sociālo problēmu rašanās cēloņiem pilngadību sasniegušajiem bāreņiem mezo prakses un makro prakses skatījumā. 2. Analizēt valsts politiku un sociālo faktoru ietekmi uz pilngadību sasniegušajiem bāreņiem, sociālo problēmu risināšanu un sociālo institūciju politikas ietekmi uz klientu mērķu grupas sociālās problēmas risināšanas gaitu. 3. Prognozēt sociālā darba ar izvēlēto mērķa grupu perspektīvas valsts sociālās politikas attīstības kontekstā. 4. Prakses laikā jāattīsta prasmes: Saskatīt sociālo problēmu pilngadību sasniegušajiem bāreņiem izglītības un mājokļu politikas kontekstā; izprast sociālā darba mērķus makro un mezo praksē politiskā un ekonomiskā kontekstā; analizēt kopienas sociālo pakalpojumu tīkla atbilstību pilngadību sasniegušo bāreņu vajadzībām; analizēt valsts sociālo politiku vai kopienas sociālo institūciju darbību ar pilngadību sasniegušajiem bāreņiem; identificēt profesionāla sociālā darba resursus starp profesionāļu un starp institūciju sadarbībai, resursu apzināšanai un piesaistei; demonstrēt nediskriminējošas prakses ieviešanu un humānu attieksmi pret klientiem sociālajā darbā; saskatīt klientu vērtības sociālajā, ekonomiskajā, politiskajā kontekstā; novērtēt personisko vērtību ietekmi uz sociālā darba praksi; gūt profesionālās supervīzijas pieredzi;
- Pilngadību sasniegušie bāreņi, kuri turpina mācības
- Prakses dienasgrāmata
- Sociālpedagoģiskais darbs bāriņtiesā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Prakses dienasgrāmata
Prakses atskaite augstskolai1
-
Sociālpedagoģiskais darbs bāriņtiesā
Prakses atskaite augstskolai27
-
Sociālpedagoģiskais darbs "Neirožu klīnikā"
Prakses atskaite augstskolai17
-
Sociālā psiholoģija
Prakses atskaite augstskolai9
-
Atskaite par praksi Vidzemes priekšpilsētas sociālajā dienestā
Prakses atskaite augstskolai3