Datums – 24.10.2018.
Temats – „Rudens klāt”
Vadītā aktivitāte – pastaiga.
Mērķis – veidot bērniem priekšstatus par rudens pazīmēm: pūš vējš, līst lietus, krīt lapas, peļķes u.c.
Uzdevumi – attīstīt novērošanas prasmes, vērojot rudens pazīmes tuvākajā apkārtnē. Papildināt vārdu krājumu: rudens, oktobris, līst lietus u.c.
Izmantotie materiāli – rotaļlieta kaķis, grābekļi.
Nodarbības gaita:
Skolotāja darbība:
Es ar bērniem devos pastaigā. Pastaigas sākumā mēs ar bērniem devamies zem nojumes, kur apsēžamies uz soliņiem. Es stāvēju bērnu priekšā, turot rokās rotaļlietu – kaķi. Es rādīju bērniem kaķi un stāstīju, ka ciemos atnāca kaķis Mincis. Mincis ļoti grib paspelēt ar Jums un uzzināt rudens pazīmes. Es jautāju bērniem „Bērni Jūs zināt kāds tagad ir gadalaiks?”. Izskaidroju bērniem, ka rudenī ir trīs mēneši septembris, oktobris un novembris, kurus skaidri nosaucu bērnu priekšā un mudināju bērnus kopā ar mani atkārtoti nosaukt rudens mēnešus.
Mudināju bērnus noklausīties B.Brices dzejoli „Rudens lapas un vējš”. Stāvot bērnu priekšā un turot rokas kaķi Minci, es skaitīju dzejoli:
Rauj vējiņš košas lapas
Un augstu gaisā nes.
Tās griežas jautrā dejā
Pirms sniedziņš zemi segs.
Nu lēni laižas lejup
Pēc dejam straujajām,
Un iekrīt tieši rokās
Man lapa košāka.
Aicināju bērnus piecelties un apiet apkārt nojumei, lai pavērotu rudens pazīmes. Es pievērsu bērnu uzmanību, kā pūš auksts vējš, no kokiem krīt lapas, uz ceļa ir peļķes, saulīte silda bet netik silti, kā vasarā. Mudināju bērnus atkārtot rudens pazīmes – pūš vējš, krīt lapas, peļķes, līst lietus u.c.
…