Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:841353
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  PERSONĀLA PSIHOLOĢIJAS UZDEVUMI    3
  1.uzdevums: Varas veidi organizācijā    3
  2.uzdevums: Organizācijas normu izpēte    5
  3. uzdevums: Grupas saliedētības un attīstības pakāpes analīze darba kolektīvā    7
  5. uzdevums: Grupas vadītāja lomas analīze    9
  6. uzdevums: Līdera psihogramma    12
  7. uzdevums: Komunikācija organizācijā    14
  8. uzdevums: Saskarsmes kompetences paaugstināšana    15
  9. uzdevums: Organizāciju kultūras analīze    18
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    20
Darba fragmentsAizvērt

1.uzdevums: Varas veidi organizācijā.
„Vadītājs“ un „vara“ uzņēmumā ir nesaraujami cieši saistīti jēdzieni. Vara ir potenciāla iespēja ietekmēt uzvedību, mainīt notikumu gaitu, pārvarēt pretestību un panākt, lai cilvēki darītu to, ko citos apstākļos viņi nedarītu.[1,38.lpp.]
Vara ir iespēja manipulēt ar citiem vai mainīt viņu uzvedību, taču autoritāte ir varas avots un padara to nelikumīgu, t.i., dod tiesības manipulēt ar citiem. Varai kā tādai nekādu tiesību nevajag. Savukārt ietekme ir plašāks jēdziens nekā vara, tā ietver iespējas mainīt cilvēkus visparīgākā veidā – mainīt viņu apmierinātību ar darbu, darba izpildi. Ietekme ir ciešāk saistīta ar līderību nekā vara.
Uzņēmuma vara ir saistīta ar autoritātes izmantošanu. Autoritāte ir formālā vara, kura ir indivīdam, pateicoties viņa statusam uzņēmumā. Amerikāņu psihologi Džons Ivancevičs un Maikls
Matesons nosauc šādas autoritātes iezīmes uzņēmumā.
1. Autoritāte ir personas statusa sastāvdaļa. Indivīdam ir autoritāte tāpēc, ka viņš ieņem noteiktu amatu, bet nevis tāpēc, ka viņam būtu kādas specifiskas personības īpašības.
2. Padotie pieņem šo autoritāti. Indivīdam ar likumīgas autoritātes statusu pakļaujas tāpēc, ka viņam ir likumīgas tiesības.
3. Autoritāte tiek izmantota vertikāli. Uzņēmuma hierarhijā autoritātes virzībai ir no augšas uz leju.
Varas pētījumi uzņēmumā galvenokārt balstās uz vācu filozofa Maksa Vēbera darbiem. Analizējot atzīto (leģitīmo) varu, Vēbers izšķīra četrus šādas varas veidus:
Uz tradīciju balstīta vara, piemēram, monarhija un tās pēctecības princips, ja sabiedrībā tā ir pieņemta kultūras norma.
Uz racionāli likumīgiem principiem balstītā vara, piemēram, uz likuma pamata ar vispārēju piekrišanu ievēlēta vara.
Harismātiskā vara, kura balstās uz personības īpašām spējām un sekotāju gatavību pakļauties šai personībai.
Vara, kura balstās uz personas profesionālo kompetenci (eksperta vara).…

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties